اقتصادی

پایداری اقتصادی بخش کشاورزی بعد از کرونا باید حفظ شود

patc / کردستان رئیس جهاد کشاورزی کردستان گفت: کشاورزان باید با ارائه خدمات به کشاورزان و اختصاص تسهیلات کم بهره و تأخیر در صورت لزوم در برابر تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا مقاومت بیشتری داشته باشند.

محمد فرید ساپری امروز چهارشنبه در کنفرانس ملی مدیریت بحران و عدم قطعیت تجارت با عنوان “انعطاف پذیری اقتصادی-اقتصادی بخش کشاورزی پس از شیوع ویروس کرونا” در سالن مولوی دانشگاه کردستان گفت. شیوع بیماری Covid-19 ممکن است باعث ایجاد زنجیره های تأمین غذایی شدید در داخل و بین کشورها و همچنین بین مناطق روستایی و شهری شود.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا در ابتدا به دلیل کاهش و ترس از نیروی کار تولیدکنندگان ، فروشندگان و مصرف کنندگان بود و محدودیت های دولت در واردات و صادرات حمل و نقل مواد غذایی و دسترسی به کارخانه های فرآوری مواد غذایی را با چالش مواجه می کرد. همچنین یک بازار مصرف ایجاد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار داشت که در این حالت ، هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان این اثر آشفته را تجربه کرده اند. سرانجام ، این مشکل منجر به کاهش درآمد کشاورزان و قیمت مواد غذایی ضعیف در برخی از سالها شد. و کمبود موقت غذا.

وی گفت که با گذشت زمان ، تغییر در نگرش تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و رعایت عادت های بهداشتی ، تأثیر منفی بیماری عروق بیماری کرونا قلب بر بخش کشاورزی کاهش یافته است. طبق آمار موجود ، تولید محصولات کشاورزی ، از جمله محصولات کشاورزی ، باغداری و دامداری ، طیور ، آبزی پروری ، عسل و غیره ، در سال گذشته نه تنها در مقایسه با سال 1998 کاهش نیافت ، بلکه در بیشتر موارد نیز افزایش داشت.

Spari وقتی صحبت از آسیب های دیگر ناشی از بیماری Quayd 19 در بخش کشاورزی بود ، ادامه داد که علاوه بر شیوع ویروس کرونا ، بلایای طبیعی و اثرات خشکسالی ، سال زراعی 1400-1399 تهدیدی جدی برای تولید محصولات کشاورزی است. و یخبندان ، شیوع سن و علف های هرز ، نوسانات ارز و افزایش قیمت نهاده ها برای تولید.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی اقدامات موثری را برای مقابله با خشکسالی و سایر خطرات موجود در بخش کشاورزی در سال زراعی جاری انجام داده است ، اظهار داشت: دولت به طور خاص از کشاورزان برای بهبود مقاومت اقتصادی اجتماعی و جبران مقاومت کشاورزان حمایت می کند.

سرانجام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: با حمایت دولت ، اعتبارات ویژه ای برای پرداخت کمک های رایگان ، وام های کم بهره ، به تعویق انداختن وام های بانکی و اجرای برنامه های لازم و پیشگیرانه برای تأمین آب ، آب اختصاص یابد. انتقال و بیمه به نظر می رسد توسعه محصولات کشاورزی ضروری است. در این راستا ، ما چندین بار پیگیری کرده ایم ، امیدواریم که به نتایج مورد انتظار برسیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا