عمومی

پنجره دوجداره ضد سرقت چیست؟

درب و پنجره های دوجداره ضد سرقت دارای چهار قسمت مهم پروفیل، شیشه، دستگیره و یراق آلات هستند که هر کدام باید ویژگی های خاص خود را داشته باشند. یکی از مهم ترین دغدغه های افراد در زندگی مدرن، آرامش و داشتن محیطی امن برای زندگی و کار است.

با توجه به رشد جمعیت، صنعت بزرگ ساختمانی و هرج و مرج روزانه، همه می خواهند خانه، روستا، کارگاه یا مغازه ای امن داشته باشند تا بتوانند از خود، خانواده و وسایل خود محافظت کنند و به بهترین نحو از آن محافظت کنند.

در و پنجره های دوجداره یکی از مهم ترین ویژگی های خانه است. این مناطق از خانه می تواند راهی برای ورود سارقان به خانه، آپارتمان، محل کار یا مغازه ما باشد.

درب و پنجره های دوجداره ضد سرقت نقش مهمی در امنیت ساختمان دارند. در کشور عزیزمان ایران، فرهنگ و جامعه ایجاب می کند که در حین ساخت و ساز به فکر بهبود و افزایش حفاظت نهایی بنا باشیم. در اینجا لازم است از درب و پنجره های ضد سرقت استفاده شود.

در این مقاله به بررسی اهمیت استفاده از درب و پنجره دوجداره ضد سرقت و نصب آنها در حد فاصل نمای داخلی و خارجی ساختمان از زوایای مختلف می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از شیشه های دوجداره در برابر سرقت

احساس امنیت، آرامش و رهایی از ترس یکی از نیازهای اساسی انسان در زندگی اجتماعی است. در جامعه امروزی وضعیت امنیتی متفاوت است. امنیت به دو دسته تقسیم می شود: زندگی و مالی دو نوع از مهم ترین انواع امنیت در جامعه بشری هستند.

مردم همیشه دوست داشته اند در محیطی امن زندگی کنند. درب و پنجره های ضد سرقت یکی از راه های افزایش امنیت فردی و مالی در زندگی است. برای داشتن محیطی امن باید از انواع شیشه های دوجداره ضد سرقت استفاده کنیم.

استفاده از درب و پنجره دوجداره برای جلوگیری از سرقت ما می توانیم محیطی امن و آرام در خانه و محل کار خود ایجاد کنیم. پنجره ها یکی از مکان هایی است که سارقان می توانند وارد ساختمان شوند. اما با استفاده از شیشه های ضد سرقت دوجداره می توانید مانعی برای جلوگیری از ورود آنها به داخل ساختمان ایجاد کنید.

عوامل موثر در سرقت شیشه های دوجداره

امروزه عوامل مختلفی در ساخت شیشه های ضد سرقت دوجداره چند رنگ موثر است. برای پنجره های دوجداره راه حل های مختلفی برای جلوگیری از سرقت وجود دارد. عواملی که بر مقاومت درب و پنجره های دوبل در برابر سرقت تاثیر می گذارد، نوع پروفیل استفاده شده، نوع شیشه و مصالح به کار رفته در ساخت آنها می باشد.

نقش پروفیل در ضد سرقت شیشه دوجداره

بدنه پنجره دوجداره پروفیلی می باشد. پروفیل وظیفه نگه داشتن اجزا را در پنجره دو جداره انجام می دهد. برای گرفتن شیشه های دوجداره ضد سرقت باید از پروفیل های استاندارد استفاده کنیم. به علاوه استفاده از نیروی باران در سرقت دوجداره تاثیر بسزایی دارد.

همچنین طراحی پنجره باید اطمینان حاصل کند که کرکره های آن در معرض محیط بیرون قرار نگرفته و باعث می شود سارقان به راحتی کرکره ها را برداشته و وارد محیط شوند.

نقش شیشه های ضد سرقت در پنجره های دوجداره

از آنجایی که شیشه اغلب بخشی از پنجره است، سارقان می توانند با شکستن شیشه های پنجره وارد شوند. پنجره های دوجداره یا تک جداره به راحتی در اثر فشار و ضربه شکسته می شوند و به این ترتیب راه ورود سارقان به محیط را فراهم می کنند. پس برای داشتن شیشه های ضد سرقت دوجداره باید از شیشه های ضد سرقت استفاده کنیم.

شیشه ضد سرقت

شیشه های ضد سرقت دوجداره به دو صورت ضد سرقت دوجداره و ضد گلوله ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند. اگر در ساخت و ساخت پنجره دوجداره از یکی از این دو نوع شیشه استفاده شود، پنجره باید ضد سرقت باشد. در زیر این مدل ها را تعریف می کنیم:

مانند یک لایه دوگانه می درخشد

این نوع شیشه دارای دو لایه بیرونی و داخلی می باشد. لایه بیرونی از دو لایه شیشه تشکیل شده است که با چسب PVB (پلی وینیل بوتیرال) به هم چسبانده شده اند. لایه داخلی از شیشه های تک محفظه ای تشکیل شده است که اغلب سکوریت می شوند. در صورت وارد آمدن فشار و ضربه به شیشه لمینت به دلیل جدا شدن بین لایه ها، شیشه لایه بیرونی شکسته نمی شود و در نتیجه از ورود سارق به داخل جلوگیری می شود.

شیشه دوجداره ضد سرقت و ضد گلوله

این نوع شیشه ضد گلوله بوده و در صورت اصابت گلوله به هیچ وجه در داخل منزل و محل کار آسیبی نمی بیند. در حین ساخت این نوع شیشه های دو جداره، برای یافتن مقاومت آنها، گوی های فلزی با ابعاد مشخص را تا ارتفاع مشخصی پرتاب می کنند.

نوع یراق آلات استفاده شده در پنجره

نوع یراق آلات مورد استفاده در پنجره های دوجداره ضد سرقت باید به گونه ای طراحی شود که توسط افراد خارجی در اثر ضربه، فشار یا استفاده از ابزار مخصوص باز و بسته نشوند. معمولا در پنجره های دوجداره ضد سرقت از پین های قارچی شکل برای افزایش امنیت پنجره استفاده می شود.

اهمیت استفاده از درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت نو

درب های امنیتی به دلیل طراحی جذاب، کاربردی و خوش طراحی، ضریب امنیت منازل را تا حد زیادی افزایش می دهند. درب های دوبل ضد سرقت عموما عایق صوتی بسیار خوبی هستند و اغلب عمر خوب و طولانی دارند.

تولید درب های ضد سرقت در ایتالیا شروع شد و پس از 5 سال تولید به ترکیه منتقل شد. در ترکیه کارخانجات ضد سرقت و برفک شروع به تولید درب های ضد سرقت کردند.

درب ضد سرقت تولید می کنند. یک شرکت تولید قفل ضد سرقت را در ترکیه آغاز کرده است. این شرکت یک درب با دو قفل جدید تولید کرده است. با رشد صنعت درب و پنجره ضد سرقت در ترکیه، تولید کنندگان پیشرو درب ضد سرقت ترکیه نیز ظهور کرده اند. این شرکت معمولاً تنها پانل های درب را تولید می کند و در صنعت بسیار شناخته شده است. امروزه صنعت درب ضد سرقت تقسیم و تقسیم شده است.

انواع درب سارق

اگر به دنبال انتخاب درب ضد سرقت مناسب برای منزل خود هستید، بدون شک از خود پرسیده اید که چه نوع درب های ضد سرقتی وجود دارد؟ اگر برای انتخاب درب ضد سرقت قیمت را در نظر نگیریم باید بدانیم که درب های ضد سرقت برندهای مختلفی دارند.

در حال حاضر بازار مملو از درب های ضد سرقت با محصولات ترک و چینی است. با این حال درب های ضد سرقت نیز وجود دارند که در داخل تولید می شوند و کارایی بیشتری دارند.

اگر بخواهیم در مورد کیفیت درب های ضد سرقت موجود در بازار صادق باشیم، درب های ضد سرقت ایرانی در حال حاضر مانند ترکیه هستند. در واقع درهای ایرانی در دراز مدت کیفیت و دوام حفاظ ضد سرقت برند ترکیه را ندارند.

محبوبیت محصولات ترکیه در بازار ایران اغلب بسیار بیشتر از محصولات داخلی کشورمان است. البته چینی ها نیز با اختلاف زیادی در انتهای جدول تقاضای خریداران ایرانی قرار دارند.

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی هستند که برای افزایش امنیت اماکن و ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع درب ها دارای اجزا و تکنیک های ساخت متفاوتی نسبت به درب های معمولی می باشند. در ساخت این نوع درب ها از اجزا و قطعات مختلفی استفاده می شود که به افزایش امنیت درب کمک می کند.

برای ساخت درب های ضد سرقت از ورق های فلزی، قفل، یراق آلات (دستگیره، دستگیره، چشمک، قفل پستچی) و همچنین ورق های ام دی اف با روکش های طبیعی و بعضا مصنوعی استفاده می شود. در درب های ضد سرقت باید به سایر ویژگی های آنها مانند نسوز، عایق در برابر گرما و سرما، رطوبت و صدا توجه شود.

درب های ضد سرقت علاوه بر تضمین امنیت منزل در برابر سرقت باید در برابر حوادث غیر مترقبه مانند زلزله و آتش سوزی نیز مقاوم باشند. برا ی خرید پنجره دوجداره ضد سرقت در کرج میتوانید به نمایندگی هافمن در کرج مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا