علمی و پزشکی

چرا افزایش خودکشی در میان زنان ژاپنی وجود دارد؟

ژاپن سریعترین و دقیق ترین میزان خودکشی در جهان را گزارش می کند و برخلاف بیشتر مناطق جهان ، انتهای هر ماه خودکشی جمع می شود ، اما در طی اپیدمی کرونا ، میزان خودکشی در ژاپن نگران کننده بود.

به گزارش patc ، تا سال 2020 ، میزان خودکشی در ژاپن در 11 سال گذشته برای اولین بار افزایش یافته است ، اما بیشتر از همه ، علی رغم کاهش اندک مردان ، خودکشی در زنان تقریباً 15 درصد افزایش یافته است.

تعداد خودکشی زنان در کشور در اکتبر سال 2020 بیش از 70 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است.

این گزارش که در اخبار بی بی سی منتشر شده است ، با یک زن ژاپنی مصاحبه کرده است که چندین بار اقدام به خودکشی کرده است و در زیر خلاصه گزارش وی آمده است:

“ملاقات با دختری که اقدام به خودکشی کرده است اغلب تجربه خوشایندی نیست. این باعث احترام بیشتر من نسبت به کسانی است که در زمینه پیشگیری از خودکشی کار می کنند.

من به بیمارستانی در منطقه چراغ قرمز یوکوهاما رفته ام. این بیمارستان توسط جوخه خودکشی ، یک سازمان خیریه اختصاص داده شده به خودکشی اداره می شود.

در یک طرف میز یک زن 19 ساله بی ثبات با موهای کوتاه و موهای سرش نشسته است.

به آرامی و مطمئناً او شروع به بازگو کردن داستان زندگی خود می کند. گفته می شود که وی از 15 سالگی آغاز کرده است. از آن زمان توسط برادرش مورد آزار و اذیت قرار گرفت و بعداً از کشور گریخت. اما این پایان رنج و تنهایی او نبود. او چاره ای جز خودکشی برای خلاص شدن از آن نداشت.

وی گفت: “من از سال گذشته خیلی در بستر بیماری بوده ام.” چندین بار اقدام به خودکشی کردم اما بدون موفقیت. به همین دلیل است که فکر می کنم تلاش برای خودکشی را متوقف کرده ام.

اما مشارکت در این پروژه به او کمک کرد تا از خودکشی جلوگیری کند. او مکان مناسبی برای زندگی یافت و به او آموزش خوبی داد.

جان تاچیبانا ، بنیانگذار گروه پشتیبانی گفت: “وقتی دختران با مشکلات جدی روبرو می شوند و رنج می برند ، نمی دانند چه باید بکنند.” ما آمده ایم تا حرف های او را بشنویم و بگوییم که آن را داریم.

تاچیبانا گفت: “به نظر می رسد بیماری Covid-19 به افراد ناامن کمک کرده تا به لبه پرتگاه نزدیک شوند.” او درباره تماس های ناامیدکننده ای که سازمانش طی ماه های اخیر دریافت کرده صحبت می کند.

مانند “من می خواهم بمیرم و جایی برای رفتن ندارم” کلماتی است که خیلی درباره آنها می شنویم. او می گوید: “این بسیار دردناک است ، من آنقدر تنها هستم که می خواهم به آن پایان دهم.”

اما اپیدمی کرونا تاکنون مشکلات را برای کسانی که مورد آزار جسمی و جنسی قرار گرفته اند دشوارتر کرده است.

“من چند روز پیش با دختری صحبت کردم که گفت پدرش از او سو abاستفاده می کند ، اما پدرش به دلیل شیوع Covid-19 در اینجا زیاد کار نمی کند و او بیشتر اوقات در خانه می ماند ، بنابراین راهی ندارد که بتواند فرار کن ، “خانم تاچیبانا گفت.

“غیرمعمول ترین” روش

مشکلات گذشته در ژاپن ، از جمله بحران بانک های سال 2008 و سقوط بازار املاک و مستغلات و مسکن که از اوایل دهه 1990 آغاز شد ، تأثیر زیادی بر مردان میانسال دارد. در این مدت ، خودکشی در میان مردان در حال افزایش بود. اما Covid-19 متفاوت است و بسیاری از جوانان ، به ویژه دختران را تحت تأثیر قرار داده است. این دلایل پیچیده ای دارد.

در گذشته ژاپن بیشترین تعداد خودکشی را در کشورهای پیشرفته داشته است ، اما طی چند دهه گذشته موفق شده است یک سوم کاهش یابد.

میشیکو اوئدا ، استاد دانشگاه و متخصص خودکشی گفت: “تغییر چشمگیر در میزان خودکشی در ماه های اخیر چشمگیر بوده است.”

وی می گوید: “الگوی خودکشی در حال حاضر در بین زنان بسیار غیر معمول است.” من به عنوان یک محقق در این زمینه ، در طول کار خود هرگز چنین افزایش تعداد را ندیده ام. واقعیت این است که ویروس کرونا ویروس های بسیاری را تحت تأثیر قرار داده است ، که در بسیاری از آنها همکاران زن از جمله گردشگری ، خرده فروشی مواد غذایی و خرده فروشی ها وجود دارد.

ژاپن در حال افزایش تعداد مادرانی است که در ازدواج هایی که آداب و رسوم سنتی حاکم است ، مجرد می مانند. پروفسور اودا می گوید: “علاوه بر این ، زنان کسانی هستند که کمترین احتمال را در کارهای امنیتی دارند.”

او می گوید: “بیشتر زنان اینجا مجرد هستند.” آنها باید هزینه های زندگی خود را تأمین کنند و یک کار ثابت پیدا نکنند. به این ترتیب ، درست است که وقتی اتفاقی می افتد ، این افراد به شدت آسیب می بینند. از هشت ماه گذشته بیکاری در بین کارمندان رو به افزایش است.

در این بین ، یک ماه در سال بیشترین توجه را به خود جلب می کند. در اکتبر سال گذشته ، 879 زن خودکشی کردند. این بدان معناست که تعداد زنان خودکشی در ماه جاری بیش از 70 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2019 افزایش یافته است.

در تاریخ 27 سپتامبر سال گذشته ، جسد یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین بازیکنان ژاپن در خانه وی پیدا شد و اندکی پس از آن ، یادداشت خودکشی منتشر شد.

یاسویوکی شیمیزو ، روزنامه نگار سابق و مدیر اجرایی سازمان غیرانتفاعی NPI ، برای پایان دادن به خودکشی در ژاپن در تلاش است.

وی گفت: “از زمانی که سابقه خودکشی مشخص شد ، میزان خودکشی افزایش یافته و این به مدت 10 روز ادامه داشته است.” ده روز پس از خودکشی این هنرمند در 27 سپتامبر ، براساس یافته های خود ، 207 زن دیگر جان خود را از دست دادند.

اما طبق آنچه گفته شد ، خودکشی در میان زنان در هر سنی در بالاترین حد خود قرار دارد.

شیمیزو می گوید: “زنان چهل ساله بیش از هر نسل دیگر تحت تأثیر قرار می گیرند.” میزان خودکشی در این گروه بیش از دو برابر سایر گروه ها است.

برخی از کارشناسان اتفاق نظر دارند که بین خودکشی افراد مشهور و افزایش چشمگیر تعداد روزهای بعد رابطه وجود دارد.

شگفتی آمار مشهور

این پدیده فقط مختص ژاپن نیست و این یکی از دلایل دشوار بودن گزارش خودکشی است. وقتی یک فرد مشهور اقدام به خودکشی می کند ، هرچه بیشتر در مورد آن در فیلم ها و شبکه های اجتماعی صحبت کنم ، تأثیر بیشتری بر سایر افراد در معرض خطر خواهد داشت.

خانم سوگنوما محقق UNPIU است که پدرش در نوجوانی خودکشی کرد. او اکنون به خانواده کسانی که خودکشی کرده اند کمک می کند.

اپیدمی کوید -19 زندگی را برای خانواده هایی که اقدام به خودکشی کرده اند بسیار دشوار کرده است زیرا آنها نیز مانند اقوام کسانی که بر اثر بیماری درگذشتند قادر به عزاداری عزیزان خود نیستند.

سوگنوما گفت: “وقتی با بستگان خودكشی آنها صحبت می كنم ، احساس ناتوانی در نجات جان عزیزانشان در آنها قویتر می شود ، افكاری كه باعث احساس گناه در آنها می شود.” من همچنین احساس گناه کردم که نتوانستم جان پدرم را نجات دهم.

وی افزود: “اکنون آنها به آنها می گویند در خانه بمانند. من نگران هستم که گناه در آنها رشد کند. ژاپنی ها در مورد مرگ صحبت نمی کنند. صحبت در مورد خودکشی در فرهنگ ما معمول نیست.

به دنبال شروع سومین طوفان در کرونا در ژاپن در اوایل ژانویه و اعلامیه اضطراری دوم در این کشور ، بسیاری از رستوران ها ، هتل ها و بارها هر روز بسته می شوند و بسیاری از افراد شغل خود را از دست می دهند.

اما در این میان ، س anotherال دیگری دکتر را متحیر کرده است. اودا وی س asksال می کند که چه زمانی این اتفاق در ژاپن رخ می دهد ، جایی که هیچ انگیزه جنسی وجود ندارد و مرگ تاج گذاری کم است ، در مورد سایر کشورهای جهان که اپیدمی در حال افزایش است ، چه می کنید؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا