چگونه دانشگاه می‌تواند مهارت‌های اشتغال پذیری را افزایش دهد؟

دانشگاه

patc/ اصفهان دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال به همت دانشگاه اصفهان با محوریت دوره های آموزش عالی و اشتغال پذیری افتتاح شد.

رئیس دانشگاه اصفهان امروز (سه شنبه 18 آبان) در دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال که به صورت آنلاین در دانشگاه اصفهان برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی های مهم ارتقای جایگاه دانشگاه ها حل مشکل اشتغال است.

هوشنگ طالبی افزود: در پژوهش، اشتغال پذیری به عنوان یک شاخص در نظر گرفته شده است و این موضوع اهمیت بحث اشتغال را نشان می دهد.

باربیان با بیان اینکه اشتغال‌پذیری به مجموعه‌ای از مهارت‌های آموزشی و مهارت‌آموزی مرتبط با درک فرد اطلاق می‌شود، تصریح کرد: این شاخص از ویژگی‌های توانایی فرد برای یافتن شغل و موفقیت در کار خواهد بود. یک دانشجوی تحصیل کرده با شاخص اشتغال بالا نه تنها برای خودش مفید است، بلکه برای اقتصاد اجتماعی نیز مفید است.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه نقش دانشگاه ها در اشتغال پذیری فارغ التحصیلان از منظرهای مختلفی قابل بررسی است، گفت:

طالبی این سوال را مطرح کرد که چگونه دانشگاه ها می توانند مهارت های اشتغال زایی را ارتقا دهند؟ وی خاطرنشان کرد: آموزش دانشگاهی نباید به تدریس حرفه ای در رشته های مختلف محدود شود، باید دانشگاه ها را به آموزش اشتغال پذیری مجهز کنیم.

وی تاکید کرد: علاوه بر رشته های تخصصی در این زمینه، رشته های دیگری نیز برای ارتقای اشتغال پذیری فردی برای دانشجویان افتتاح شود.

رئیس دانشگاه اصفهان بابیان اینکه اشتغال پذیری به این معناست که باید مشکل را بررسی کرد، تصریح کرد: دانشجویان باید بتوانند سازماندهی و ایده پردازی کنند. اشتغال پذیری به معنای ارتقای خلاقیت و رهبری جامعه است و ارائه دوره های حرفه ای در زمینه های مختلف ضروری است.

طالبی یکی از ابزارهای دانشگاه برای حل این مشکل را تبیین برنامه درسی دانست و گفت: در این نشست جمعی از اندیشمندان این حوزه دور هم جمع شدند تا به مدیران دانشگاه بگویند که چگونه با سیاست گذاری به دانشجویان مهارت های اشتغال را آموزش دهند. در کتاب های درسی. وسط.”. این دوره گروهی اولین گام برای تجهیز دانشگاه به قابلیت اشتغال دانشجویی است.

وی افزود: پس از این جلسه دانشگاه به منظور اشتغال زایی و در عین حال تقویت دانش وی در تمامی ابعاد اقدام به نگارش و تفسیر دروس می کند.

رئیس دانشگاه اصفهان از کادر مدیریتی در خصوص میزان آمادگی و اعتماد به این موضوع پرسید و گفت: یکی از محورهای بعدی این جلسه تربیت کادر مدیریتی است. مدرسان و اساتید دانشگاه نیز باید برای مرحله بعدی تجهیز و آماده شوند.

طالبی یادآور شد: به عنوان یک مدیر دانشگاه اعلام می کنم که آمادگی گذراندن دوره های اشتغال زایی را دارم.

بزرگراه تحقق رسالت دانشگاه آموزشی است

همچنین دبیر علمی دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال است. وی لزوم ارتباط نهادهای اجتماعی با دانشگاه را امری بدیهی دانست و گفت: دست اندرکاران اصلی آموزش عالی انتظار دارند دانش آموختگان توانمند و تحصیلکرده را در اختیار جامعه قرار دهند.

محمدرضا نیلی افزود: از منظری دیگر، از منظر دانشگاه نسل چهارم، این نوع دانشگاه ها مسئولیت اجتماعی بالایی دارند و همه ارکان آن باید این حق را ادا کنند.

وی با تاکید بر اینکه شاهراه تحقق رسالت دانشگاه آموزشی است و برنامه درسی هسته اصلی آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: با بازنگری برنامه درسی و آینده پژوهی باید نسل آینده را بیابیم. با توجه به نیازهای اصلاح برنامه درسی اولین دوره در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دبیر علمی دومین همایش کاری برنامه درسی و اشتغال کشور با بیان اینکه دومین همایش ملی برنامه درسی و کار اشتغال در مدت 4 روز برگزار می شود، 9 سخنرانی علمی توسط اساتید داخل و خارج از کشور، 3 گروه تخصصی و نمایشگاه کار مجازی برگزار می شود. . برنامه همراه این نشست. آره.

به گزارش patc، دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال به میزبانی دانشگاه اصفهان در روزهای 27، 28، 25 و 5 آبان ماه برگزار می شود.

دومین کنفرانس ملی برنامه درسی و اشتغال با تمرکز بر دوره های آموزش عالی و اشتغال پذیری، نقش دوره ها در اشتغال پذیری دانشجویان، رسالت دانشگاه ها در اشتغال پذیری، آشنایی با تجربه جهانی اشتغال پذیری و تدریس آکادمیک در شرکت ها را مورد بحث قرار داد.

در این همایش ملی سمینارهای آموزشی و نمایشگاه های شغلی با حضور صنایع و شرکت های بزرگ و شناخته شده برگزار می شود. همچنین سازمان روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به دومین دوره و همایش اشتغال 5 امتیاز بازآموزی اعطا کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا