عمومی

چگونه کیفیت باتری را تشخیص دهیم؟

امروزه اغلب کمپانی های تولید گوشی های همراه برای محصولات خود از باتری لیتیوم یونی استفاده می کنند زیرا که این نوع باتری، به عنوان بهترین نوع باتری شارژی شناخته شده می باشد که از قابلیت ها و ویژگی های بارزی مانند تامین انرژی مورد نیاز گوشی موبایل و دوام و ماندگاری بالا برخوردار است، اما این باتری نیز مانند سایر انواع باتری های شارژی دیگر به مرور  زمان با کاهش ظرفیت و توان شارژ دهی روبرو می شود که در چنین مورادی می توان گفت که عمر مفید باتری به پایان رسیده است و همانطور که می دانید گوشی موبایل بدون باتری هیچگونه کارایی ندارد لذا بایستی برای تعویض باتری اقدام کنید، اما از انجا که در بازار ممکن است نمونه تقلبی باتری ها شارژی نیز وجود داشته باشید این سوال پیش می آید که چگونه کیفییت باتری را تشخیص دهیم؟

چگونه کیفیت باتری را تشخیص دهیم؟
چگونه کیفیت باتری را تشخیص دهیم؟

ما در ادامه این مقاله نکاتی در خصوص تشخیص باتری اورجینال و تقلبی را به شما عزیزان معرفی می کنیم پس با ما همراه باشید

چگونه کیفیت باتری را تشخیص دهیم

  • بررسی بسته بندی باتری

اولین روش تشخیص  باتری اورجینال و تقلبی از طریق جعبه و بسته بندی ان امکان پذیر است، بر روی بسته بندی  باتری های اصلی می توانید لوگو و اطلاعات لازم در مورد باتری را با کیفیت بالایی مشاهده کنید در صورتی که اطلاعات درج شده روی بسته بندی باتری های تقلبی از کیفیت لازم و مناسب برخوردار نمی باشد.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که پر رنگ بودن اطلاعات موجود بر روی بسته بندی نمی تواند دلیل بر کیفیت و یا اصل بودن باتری باشد.

  • بررسی تاریخ تولید

بر روی تمام باتری ها و همچنین جعبه آن ها تاریخ تولید درج شده است دقت داشته باشید که یکسان بودن تاریخ تولید درج شده بر روی باتری و جعبه آن بسایر حائز اهمیت می باشد و اگر این دو تاریخ تولید باهم منطبق نباشند یقین داشته باشید که  ان باتری تقلبی است و این روش یکی دیگر از راه های تشخیص باتری اورجینال و تقلبی است.

  • بررسی برچسب دور باتری

باتری های لیتیوم یونی اصل دارای یک برچسب با ترکیبی از رنگ های نقره ای و سیاه می باشند که دور آن قرار گرفته و بر روی ان اطلاعاتی از قبیل تاریخ تولید- ظرفیت- لوگو شرکت تولید کننده و … درج شده است،  این برچسب بایستی بدون درز و هیچگونه برآمدگی به بدنه باتری چسبیده باشد که این امر نشانه اصل بودن باتری است، اما اگر همانند انچه که در تصویر نشان داده شده برچسب مورد نظر دارای شکاف و یا درز باشد بیانگر  تقلبی بودن باتری است.

لذا دقت به برچسب دور باتری نیز یکی از بهترین روش های تشخیص کیفیت و اصل بودن باتری است.

  • بررسی لبه باتری

و اما روش دیگر برای تشخیص باتری اصلی و فیک از طریق بررسی لبه آن امکان پذیر است، که برای این منظور باتری را بر روی میز به صورت خوابیده قرار دهید و به لبه های زیرین ان با دقت نگاه کنید در باتری های اورجینال لبه ها صاف بوده و برچسب نیز کاملا دقیق و هماهنگ بر روی لبه قرار گرفته است ولی در باتری های تقلبی لبه ها نه تنها صاف نبوده برچسب باتری نیز از ان فاصله دارد و در حالت کلی با توجه کردن دقیق می توانید ناهماهنگی های موجود در بخش لبه را به راحتی مشاهده کنید.

  • بررسی نوشته های درج شده بر روی برچسب باتری

از  طریق کیفیت نوشته های درج شده بر روی برچسب باتری نیز می توان به اصل و یا فیک بودن آن پی برد، معمولا نوشته های روی باتری های فیک یا کم رنگ و بدون کیفیت و یا این که بیش از حد پررنگ هستند در صورتی که نوشته های روی برچسب باتری های اصل دارای کیفیت لازم بوده به گونه ای که با یک بار مشاهده می توان یکنواختی و وضوح بالای ان را تشخیص داد. این روش نیز یکی دیگر از روش های شناسایی باتری اورجینال از باتری فیک است.

  • بررسی بدنه

می توانید از طریق بررسی دقیق بدنه نیز اصل بودن باتری را تشخیص دهید برای این منظور تمامی بخش های بدنه باتری را با دقت مورد ارزیابی قرار دهید اگر باتری اصل باشد هیچگونه ناهماهنگی در بخش های فیزیکی آن مشاهده نخواهید کرد در صورتی که این امر در مورد باتری های فیک هرگز صادق نبوده و دربخش هایی از ان متوجه ناهماهنگی هایی خواهید شد.

  • بررسی محل اتصالات

ممکن است شما به راحتی نتوایند از این طریق اصل و یا فیک بودن باتری را تشخیص دهید اما بد نیست که بدانید این روش نیز یکی از راه های تشخیص اصل و یا فیک بودن باتری است، اتصالات طلایی رنگ در باتری های اصل کاملا هماهنگ بوده و عمق کمی دارند در صورتی که در باتری تقلبی عمق این اتصالات زیاد بوده و اگر با دقت به ان نگاه کنید می توانید ناهماهنگی های آن را نیز تشخیص دهید.

منبع خرید باتری موبایل فونی شاپ:

https://fonishop.com/

دکمه بازگشت به بالا