نماد سایت patc

کارگاه‌های فرش از ثبت نام در سامانه مودیان معاف شدند

کارگاه‌های فرش از ثبت نام در سامانه مودیان معاف شدند

رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد کارگاه های فرش دستباف ، شرکت ها ، تعاونی ها و اتحادیه های صنفی وابسته از ثبت نام در سیستم مودیان معاف هستند و ماده (1) ماده 2 قانون حمایت از هنرمندان ، صنایع دستی و فرش های دستباف را اصلاح کرد.

به گزارش patc ، فرح ناز رافی گفت: هیئت وزیران لایحه اصلاح بند (1) ماده (2) قانون حمایت از هنرمندان ، صنعتگران و فعالان صنایع دستی را در مورد انتصابات صنعت فرش ، سازمان اجرایی مسئول ارزیابی تصویب کرد. بیمه شده. طبق اصلاحیه فوق ، بازرسان وزارت صنعت ، معدن و تجارت فقط بیمه شدگان صنعت فرش را براساس مناطقی که در ماده (2) قانون فوق الذکر توصیف شده ارزیابی می کنند.

وی افزود: این تصمیم با مصوبه شورای عالی اداری در زمینه انتزاع ، برنامه ریزی ، نظارت ، راهنمایی و پشتیبانی از کلیه موارد مربوط به صنعت فرش دستباف ، امور تحقیق و توسعه و تدوین قوانین تولید و صادرات و الزامات فنی مطابقت دارد. “سایر نهادهای مجری اقدامات حمایتی را انجام داده و آنها را در یک واحد سازمانی در منطقه مرکزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ادغام کرده اند. در متن قبلی قانون ، ارزیابی بیمه بافندگان فرش به اشتباه تحت مسئولیت وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بود و طبق این مصوبه ، کلیه امور مربوط به فرش دستباف توسط وزارت صمت اداره می شد (مرکز ملی فرش ایران).

فرح ناز رافی (فرح ناز رفیع) در ادامه با اشاره به تصویب این تصمیم ، لیست افرادی را که در سال 1400 نیازی به ثبت نام در سیستم مودیان ندارند ، تعیین کرد و گفت: شورای وزیران امور اقتصادی و دارایی را به وزارت پیشنهاد می کند همچنین قانون ترمینال فروشگاه مشروح در ماده (2) و سیستم مودیان را برای تعیین لیستی از 1400 مayدی که نیازی به ثبت نام در سیستم مpدیان و صدور فاکتورهای الکترونیکی ندارند ، اجرا کرده است. بنابراین اشخاص حقیقی موضوع ماده (81) قانون مالیات های مستقیم (شامل فعالان در زمینه های کشاورزی ، دامپروری ، دامداری ، ماهی و زنبورداری ، همچنین مرغداری ، شیلات و شیلات ، مرغداری ، مراتع و احیای جنگل ، هر باغ (مانند درختان نخل) ، اشخاص حقیقی موضوع ماده (142) قانون مالیات مستقیم (شامل فرشهای دستباف و کارگاه های صنایع دستی ، تعاونی ها و اتحادیه های تولیدی مرتبط) و دسته سوم صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) ، قانون مالیات مستقیم “اجرای اصلاحیه ماده (95) فقط به فروشندگان و ارائه دهندگان کالا و خدمات نیاز دارد که تحت قانون مالیات بر ارزش افزوده مشمول معافیت مالیات بر ارزش افزوده می شوند و نیازی به ثبت در سیستم مودیان ندارند.

این مقام مسئول اظهار داشت: اگرچه کلیه فعالیت های تولید فرش دستباف معاف هستند ، اما طبق ماده 142 “قانون مالیات مستقیم” ، ثبت نام در سیستم مودیان واحد تولید همچنان مشکلات دیگری ایجاد می کند و با پیگیری اقدامات پیگیری فرش ملی. تجدید نظر شده مرکز ایران.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل