علمی و پزشکی

کاری که سخنگوی دولت در این ویدئو انجام داد با وعده انتخاباتی ریشی در اینستاگرام مغایرت داشت!

به گزارش خبرگزاری patc، علی بهادری جهرمی در بازدید هفتگی خود از دانشگاه ها و دیدار با دانشجویان دانشگاه صدا و سیما با انتشار ویدئویی جنجالی وارد عمل شد.

کمتر از 18 ماه پیش و در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، علی بهادری جهرمی به عنوان یکی از اعضای ستاد سید ابراهیم رئیسی در یکی از برنامه های تبلیغاتی ادعای فیلترینگ اینستاگرام را کذب دانست که سید ابراهیم رئیسی نوشت. منتقدان شروع به کاهش لوازم آرایشی کرده اند. او در این ویدئو گفت: «این گفته یکی از آن دروغ‌هاست. اگر سیدابراهیم رئیسی می خواست فیلتر کند درگیر دادگاه می شد. “

سید ابراهیم رئیسی در دو ویدئوی جداگانه درباره اینستاگرام در ایام انتخابات گفت: من هم در این سایت یک صفحه دارم، دو میلیون فالوور دارم، دخترانم گاهی از اینستاگرام خرید می کنند، کی قرار است جاهایی را که مردم تجارت می کنند فیلتر کنند. ؟”

اما در اوایل مهرماه و پس از حوادث تلخ پس از درگذشت مهسا امینی، واتس اپ و اینستاگرام توسط شورای امنیت کشور فیلتر شدند و اخیرا سردار جلالی رئیس قرارگاه امنیت کشور اعلام کرد. تا این فیلترینگ ادامه پیدا کند.

حالا بهاری جهرمی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره این ویدئوها گفت: آن زمان در زمان انتخابات گفتم رئیسی و دولتش به فکر فیلتر کردن اینستاگرام نبودند، اینستاگرام برای مدتی توسط نهادهای امنیتی فیلتر شد. فعالیت های تروریستی.”

سخنگوی دولت همچنین گفت: وقتی اتفاقات خاصی می افتد، مهم است که اقدام شود. اینستاگرام یک حمله تروریستی بوده است و مقامات امنیتی برای حفظ حقوق مردم اقدام فوری کرده اند.»

بهادری جهرمی پیش از این اعلام کرده بود که اینستاگرام حتی در زمینه جلوگیری از ترویج خشونت و تروریسم به اصول اخلاقی و ایمنی خود نیز پایبند نیست.

بهادری جهرمی که خود وکیل دادگستری است از ادامه فیلترینگ اینستاگرام با طرح امنیتی وزارت کشور خبر داد. اینجا بود که محمدعلی صفا و محمدصالح مفتاح دو حقوقدان و فعال اینترنتی با انتقاد از این تصمیم گفتند ادامه فیلتر اینستاگرام برای بیش از 30 روز طبق اصل 79 قانون اساسی ممنوع است و دولت باید مجوز دهد. رای گیری در مجلس در این مورد.

4141

دکمه بازگشت به بالا