علمی و پزشکی

کاهش 50 درصدی ترخیص از بیماران بستری در ایالت در 24 ساعت گذشته

به گزارش شفاف ، بر اساس رابطه تیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز ، شنبه ، جدیدترین بیماری قلبی عروقی در استان تهران اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته در تهران ، همه 3 هزار و 500 بیمار به عنوان سرپایی در بخش بهداشت ، بیماری قلبی تشخیص داده شده اند و موارد بهداشتی حدود دو هزار نفر بوده است.

وی افزود: حدود 1916 بیمار در منطقه تهران که کرونا تشخیص داده شده اند در بیمارستان های تهران بستری هستند و اگر 24 ساعت پیش در مورد این تعداد صحبت کنیم با سه برابر افزایش مواجه خواهیم شد.

دکتر. زالی افزود: علاوه بر این ، تعداد خروجی های تهران در 24 ساعت گذشته نسبت به 24 ساعت گذشته کاهش یافته و از این 300 خروجی ، 150 بیمار مرخص شده اند.

وی یادآور شد: تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستانی در تهران در 24 ساعت گذشته در حالی که تعداد جدید موارد جدید قلبی 223 نفر بود ، در حالی که 80 نفر به طور مستقیم در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

دکتر. زالی گفت: “متأسفانه در 24 ساعت گذشته تعداد مرگ و میر نسبت به 24 ساعت گذشته 1.4 برابر شده است.”

وی در مورد کاهش انطباق با مقررات بهداشتی در منطقه در هفته گذشته یادآور شد: “در هفته های اخیر ، ما در رعایت بهداشت و درمان در تهران کاهش یافته ایم که می تواند زنگ خطر و پیگیری عمده ای برای تهران باشد.

دکتر. زالی یادآور شد: در دو هفته گذشته میانگین میزان غربالگری سلامت به 3/76 درصد رسید ، اما متأسفانه در هفته گذشته این میزان به 75.4 درصد رسید.

وی افزایش تعداد گروه های سنی بین پنج تا 17 سال را تشریح کرد: حوادث آب و هوایی این نسل در دو هفته گذشته در تهران افزایش یافته است. در حالی که تعداد افرادی که امسال بستری در بستر بستری شده اند قبل از دسامبر بین 1.5 تا 2 درصد بود ، اما اکنون این تعداد به هشت تا 10 درصد رسیده است.

دکتر گفت: یکی از دلایل این امر این است که ما با انواع جدیدی از بیماری ها روبرو هستیم که جوانان و نوجوانان را درگیر خود می کند و دلیل دیگر این که جوانان ممکن است در معرض معاشرت باشند. زالی بعلاوه ، حضور در شهر احتمالاً به این دلیل بود که بسیاری از جوانان از بیماری قلبی رنج می بردند.
وی یادآور شد: حتی اگر تعداد مرگ و میرها را از صفر تا پنج سال در مقایسه با مارس 1998 که در آن زمان حدود 0.4 تا 0.5 درصد بود در نظر بگیریم ، این میزان در ژانویه امسال به 4.4 درصد رسیده است.

دکتر. زالی که می گوید تعداد مولد های شروع شده در تهران هفتگی به عنوان یک شاخص ضروری کنترل می شود ، افزود: متأسفانه تا پایان هفته گذشته این تعداد به 1.1 رسیده بود.

وی گفت: اگر تعداد تولیدكنندگان استارت آپ بیشتر از یكی باشد ، این نشان دهنده رشد همه گیر و اگر كوچكتر باشد ، كاهش بروز را نشان می دهد.

دکتر. زالی در پایان گفت: بیماری های قلبی و سایر عفونت های تنفسی که شامل دستگاه تنفسی و سایر عوامل بیماری زا هستند ، در اثر آلودگی هوا و تماس با عوامل بیماری زا ایجاد می شوند. با استفاده از ضد عفونی کننده ها و شستشوی مکرر دست برای همه عفونت های ویروسی ، ترکیب کرونا می تواند بسیار موثر باشد.

دکمه بازگشت به بالا