اقتصادی

کدام استان بهترین مقصد سرمایه گذاران است؟

اتاق بازرگانی ایران زمستان گذشته تحقیقاتی را در مورد وضعیت تجارت در مناطق مختلف کشور به تفکیک استان انجام داد.

بر اساس داده های patc ، شاخص تجارت از 1 تا 10 است و هرچه این عدد به 1 نزدیکتر باشد ، وضعیت بهتر و هر چه به 10 نزدیکتر باشد ، حرکت سرمایه گذاران دشوارتر است.

در سالهای اخیر ، از نظر فضای کسب و کار ، عملکرد اقتصادی ایران خوشبینانه نبوده است و یک رقم سه رقمی را در میان کشورهای جهان حفظ کرده است. با این حال ، تحقیقات اتاق بازرگانی ایران نشان می دهد که در مقایسه با پاییز ، وضعیت زمستان گذشته بهتر شده است. همان سال.

اگرچه در پاییز سال 1399 ، شاخص تجارت به 93/5 رسیده بود ، اما این تعداد در زمستان همان سال به 80/5 رسید ، و این نشانگر بهبود اوضاع ، البته به میزان محدود است.

در زمستان 1399 ، مشارکت کنندگان اقتصادی شرکت کننده در این نظارت از سه بخش تشکیل شده بودند:

1- غیر قابل پیش بینی بودن و تغییر در مواد اولیه و قیمت محصولات

2- کنترل بی ثباتی سیاست های تجاری ، قوانین ، مقررات و روش های اجرایی

3- مشکلات تأمین مالی بانک

در مقایسه با سایر م componentsلفه ها ، نامناسب ترین م componentsلفه ها در فضای کسب و کار کشور ارزیابی شده است.

اتاق بازرگانی علاوه بر بررسی آمار کشور ، شرایط عملیاتی استانهای کشور را نیز اعلام کرد. بنابراین ، سه استان سمنان ، آذربایجان مرکزی و آذربایجان شرقی به ترتیب بهترین فضای کسب و کار را برای سرمایه گذاران خود ایجاد کرده اند ، در حالی که سه استان کردستان ، کرمان ، چماهار و بختیاری بهترین فضای کسب و کار را برای سرمایه گذاران خود ایجاد کرده اند.

در زمستان 1399 ، وضعیت تجارت تهران نیز به 6.12 رسید ، اگرچه در مقایسه با پاییز بهبود یافته است ، اما هنوز هم از متوسط ​​کشور بالاتر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا