اقتصادی

کدام یک از تصمیمات بورس به حالت تعلیق درآمد؟



تغییر رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار برخی از تصمیمات هیئت مدیره سازمان را به حالت تعلیق درآورد و مشخص نیست که آیا این تصمیمات به طور کامل ابطال می شود یا اجرا خواهد شد.

به گزارش patc ، بازخوانی پرونده بازار سرمایه در دو ماه گذشته نشان از تصمیماتی دارد که به طور ناگهانی اتخاذ شده و حتی قبل از یک روز اجرا لغو شده است. البته در بین این تصمیمات افزایش حجم پایه در بورس کالا اجرا شد ، اما کاهش دامنه نوسانات از 5٪ به 2٪ به مرحله اجرا نرسید ، در حالی که در 5 مارس 1998 سازمان بورس و اوراق بهادار و فرابورس در اطلاعیه اعلام کردند. نمادهای معاملاتی در بورس اوراق بهادار تهران و بازار فرابورس ایران از شنبه (8 مارس 1998) دو درصد کاهش می یابد ، فرهاد دژپسند – وزیر امور اقتصادی و دارایی – در 7 مارس دستور داد لغو تصمیم.
سرانجام ، تصمیم برای کاهش دامنه نوسانات در جلسه شورای عالی بورس در 10 آوریل 1998 مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام ، دامنه نوسانات در پنج درصد یکسان باقی ماند.

سرنوشت قیمت با تغییر رئیس 20 و 50 درصد تغییر می کند

پس از آن ، در تاریخ 20 فروردین 98 ، ما شاهد اطلاعیه سازمان بورس با عنوان “اصلاح ریزساختارهای بازار سرمایه” بودیم. این اطلاعیه که از روز شنبه (13 آوریل 1998) شروع به کار کرد ، به 20 درصد تغییر قیمت و 50 درصد تغییر قیمت تقسیم شده است.
در مورد تغییر قیمت 20٪ ، اظهار شده است: “در صورت افزایش قیمت سهم نهایی در 5 روز معاملات متوالی در محدوده عادی نوسانات قیمت ، بیش از 20٪ کاهش می یابد یا بورس اوراق بهادار و فرابورس از لحاظ فنی ممکن است در اسرع وقت “. “نماد معاملاتی را متوقف کنید. نماد معاملاتی حداکثر یک روز کاری پس از توقف و با انواع نوسانات باز خواهد شد.”
در بخش تغییر قیمت 50٪ عنوان شده است که اگر قیمت نهایی سهم در محدوده طبیعی نوسان قیمت بیش از 50٪ افزایش یافته یا کاهش یابد ، بورس کالا و فرابورس موظف هستند از نظر فنی وقفه ایجاد کنند. نماد معاملاتی در اولین لحظه ممکن. و از سردبیر بخواهید که کنفرانسی برگزار کند. نماد معاملاتی حداکثر 4 روز کاری پس از توقف نماد معاملاتی با محدوده دامنه نوسان ، بازگشایی می شود.

با این حال ، اجرای این تصمیم چندان دوام نیاورد و پس از انتشار خبر تغییر رئیس سازمان بورس ، وزیر اقتصاد بار دیگر اعلام کرد که تصمیمات هیئت مدیره سازمان بورس کالا به حالت تعلیق در خواهد آمد. به گفته دجپسند ، شورای عالی بورس اوراق بهادار به این نتیجه رسید که بهتر است به دلیل نیاز ما و خوشبختی مردم در رابطه با بازار سرمایه و عزم جدی مردم و سازمانهای عمومی غیردولتی ، این تصمیمات را به حالت تعلیق درآوریم. سهام در بورس سهام.

وی افزود: نتیجه می گیریم که ، برای استفاده بیشتر از ظرفیت بازار سرمایه و تعیین رئیس جدید هیئت مدیره بورس ، تصمیمات قبلی هیات مدیره مبنی بر ارائه مجموعه ای از پیشنهادات در رابطه با سیاست های کلی تأخیر در عرضه و تقاضای بورس کالا “. این کار همچنان ادامه دارد و پس از نتیجه گیری های لازم در شورای عالی بورس ، هیات مدیره نیز تدابیری را در این قالب اتخاذ خواهد کرد.

عرضه اولیه پایدار است

بدیهی است که این تغییرات و تعلیق ها شامل پیشنهادات اولیه نمی شوند و قرار است طبق این برنامه این پیشنهادات انجام شود. در حقیقت ، طبق تصمیم شورای عالی بورس ، تصمیمات روز چهارشنبه هفته گذشته مبنی بر تعلیق در تغییرات قیمت 20٪ و 50٪ از سهام شرکتها لغو شد تا دوباره تصمیم بگیرد ، اما این بقیه قطعنامه ها معتبر هستند و پیشنهادات اولیه طبق برنامه های از پیش تعیین شده انجام می شود.

انتهای پیام


انتشارات سایت توسط سامانه آنلاین، اقدام به خبررسانی می نماید، به همین دلیل مسوولیت همه محتوای سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و سامانه آنلاین patc هیچ مسوولیتی در قبال این نوشته از سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا