نماد سایت patc

آیا کاربران ایرانی می‌توانند از صرافی بایننس استفاده کنند؟

ویدیو آیا بایننس در حال مسدودسازی حساب ایرانی ها است؟

با احراز هویت بایننس امکان استفاده از مزایای بیشتری از صرافی Binance را خواهید داشت. اگر اکانت کاربر در صرافی بایننس دچار اشکال شده باشد یا بخواهیم مزیت هایی را در این صرافی به دست آوریم نیاز به طی کردن مراحل احراز هویت بایننس می باشد. در این مقاله مراحل گام به گام آموزش احراز هویت بایننس برای کاربران ایرانی و گذر از تحریم های بایننس تشریح می گردد.

مزایای اکانت وریفای شده نسبت به اکانت بدون وریفای چیست؟

روش های احراز هویت بایننس کدامند؟

چهار روش برای احراز هویت اکانت در صرافی بایننس وجود دارد که روش چهارم برای کاربران ساکن ایران توصیه می شود. این چهار روش عبارتند از:

مراحل احراز هویت بایننس کدامند؟

پیشنهاد می شود برای انجام احراز هویت بایننس از اپلیکیشن موبایل استفاده نمایید. زیرا در حین انجام مراحل وقتی که باید عکس و ویدئو ارسال کنید با دوربین گوشی موبایل راحت تر انجام پذیر است. مراحل احراز هویت قدم به قدم به صورت زیر می باشد:

در استفاده از حساب تایید هویت بایننس چه نکاتی باید رعایت شود؟

جهت استفاده از اکانت وریفای شده بایننس لازم است، نکات زیر رعایت گردد:

بهترین جایگزین صرافی بایننس برای ایرانیان چیست؟

از روزهای اول ورود خود توانست تعداد زیادی کاربر جذب کند. دلیل محبوبیت آن، این بود که این صرافی به مدارک شناسایی یا به عبارتی احراز هویت نیازی نداشت. این کار با هدف جذب مشتری بیشتر انجام شد و بایننس از همه رقبا جلو افتاد. هم اکنون این صرافی بزرگ‌ترین صرافی متمرکز در جهان است.

ژاپن اولین کشوری بود که اعلام کرد بایننس برای ارائه خدمات در این کشور باید مجوز دریافت کند. به دنبال آن انگلستان، هلند و آلمان نیز خدمات بایننس در کشورهای خودشان را ممنوع یا محدود کردند. فشارهای بین‌المللی به این صرافی آن‌قدر زیاد شد که مرداد امسال اعلام کرد همه کاربران باید احراز هویت کنند. به‌این‌ترتیب ۳ سطح از احراز هویت اجباری شد:

  1.  پایه یا Basic که تنها نیاز به اطلاعات محل سکونت دارد.
  2.  سطح متوسط (Intermediate )
  3.  سطح پیشرفته (Advanced )

در سطوح ۲ و ۳ لازم است مدارک شناسایی و هویتی به صرافی ارائه کنید. از آن جا که کشور ما دچار تحریم‌های اقتصادی است، بایننس نمی‌تواند به کاربران ایرانی خدمات ارائه کند. با وجود این توضیحات، راه چاره چیست؟

میخواهم به هر قیمتی از بایننس استفاده کنم!!

بایننس به دلیل تنوع تعداد ارزهای دیجیتال و نقدشوندگی بالا یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام معاملات بود. با وجود این‌همه مزیت، دیگر امکان استفاده از آن بدون احراز هویت وجود ندارد. بایننس به همه کاربران خود هشدار داده که یکی از ۳ سطح احراز هویت را در این صرافی انجام دهند یا برای همیشه این صرافی را ترک کنند.

البته هنوز هم امکان استفاده از صرافی بایننس وجود دارد و در ادامه چند روش برای این کار توضیح داده شده است. دقت داشته باشید که به‌هیچ‌وجه این روش‌ها توصیه نمی‌شوند زیرا ریسک بالایی دارند. بعد از توضیح روش‌های پرریسک، بهترین جایگزین صرافی بایننس و روش‌های ایمن توضیح داده می‌شود.

۱. استفاده از بایننس با استفاده از اطلاعات جعلی

این روش به‌ظاهر ساده است و واقعاً هم همین است. می‌توانید یک VPS مطمئن خریداری کنید و با استفاده از آن وارد صرافی شوید. برای احراز هویت نیز لازم است بر اساس IP و موقعیت دقیق VPS، یک محل در آن محدوده را به‌عنوان محل سکونت خود معرفی کنید. این کار با استفاده از گوگل مپ امکان‌پذیر است و تنها به یک کد پستی نیاز دارید. با انجام این کار احراز هویت پایه تکمیل می‌شود و می‌توانید حداکثر ۰.۰۶ بیت کوین در روز معامله کنید. باتوجه‌به قیمت فعلی دلار، این رقم زیاد است و جای نگرانی ندارد.

صرافی بایننس اعلام کرده که اطلاعات کاربرانی را که این نوع احراز هویت را انجام داده باشند بررسی نمی‌کند. با این توضیحات به نظر مشکلی وجود ندارد اما اصلاً این‌طور نیست زیرا دو ریسک مهم وجود دارد:

  1. بایننس در شرایط استفاده یا همان Terms Of Use صراحتا اعلام کرده که اگر اطلاعات غلط ارائه کنید میتواند دارایی شما را فریز (Freeze) یا بلوکه کند.
  2. بایننس از اطلاعات شرکت‌های زیادی برای ردیابی موقعیت مکانی کاربران استفاده می‌کند. الگوریتمهایی که شرکتهایی مانند سایفر در اختیار صرافی بایننس قرار میدهند باعث میشود بهراحتی شما را شناسایی کند.

این روش ریسک بسیار زیادی دارد و به هیچ وجه توصیه نمیشود. روشهای دیگری هم وجود دارد که در ادامه به آنها میپردازیم.

۲. استفاده از بایننس با استفاده از اطلاعات افراد دیگر

روش دیگر این است که از اطلاعات افراد دیگر برای تأیید هویت استفاده کنید. برای این کار باید از یک دوست یا آشنا که در خارج از کشور قرار دارد بخواهید حساب را برای شما تأیید هویت کند. حتی سطح پایه یا Basic نیز کافی است. درصورتی‌که روزی مشکلی به وجود آمد، این فرد می‌تواند مدارک خود را به صرافی ارائه کند و مشکل برطرف شود.

در این روش چند نکته را باید در نظر داشته باشید:

با وجود این همه ریسک راه چاره چیست؟

اگر با وجود همه این توضیحات قصد دارید در بایننس باقی بمانید، در واقع تمام دارایی خود را در معرض ریسک قرار میدهید. بایننس چاره‌ای ندارد و باید بر اساس قوانین بین‌الملل عمل کند و تحریم‌ها اجازه نمی‌دهد که این صرافی به کاربران ایرانی خدمات ارائه دهد. بهترین جایگزین صرافی بایننس گزینه‌ای است که ایمن و کم‌خطر باشد.

روش‌های زیر به شما کمک می‌کند که دارایی‌های خود را ایمن نگه دارید.

بهترین صرافی های خارجی غیر متمرکز جایگزین بایننس

با استفاده از نه‌تنها می‌توانید دارایی موردنظر خود را تهیه کنید، بلکه برای تریدرهای کوتاه‌مدت نیز امکان معامله یا حتی بازکردن پوزیشن معاملاتی وجود دارد. برای استفاده از صرافی های غیرمتمرکز دو نکته را در نظر داشته باشید: ۱. هزینه یا کارمزد انجام معامله ۲. تنوع ارزها در صرافی

انتخاب این صرافی ها به‌عنوان بهترین جایگزین صرافی بایننس، معقول است اما هنوز معایب زیر وجود دارد :

رتبه اول صرافی های غیر متمرکز : صرافی DYDX

تصمیم داریم تعدادی از صرافی های غیرمتمرکز را به عنوان بهترین جایگزین صرافی بایننس به شما معرفی کنیم. با وجود همه معایبی که گفته شد هنوز هم می‌توان به آن‌ها امید داشت.

اولین مورد، صرافی DYDX است که خیلی‌ها از آن بی‌خبر هستند اما قابلیت‌های زیادی دارد. امکان انجام معاملات مارجین، فیوچرز و استفاده از اهرم در DYDX وجود دارد که خبر خوبی است. در بازار اسپات یا همان معامله لحظه ای که بیشتر افراد انجام می‌دهند، ارزهای ETH، DAI و USDC استفاده می‌شوند. منظور این است که تنها می‌توانید آن‌ها را به یکدیگر تبدیل کنید. در بازار مارجین آن، می‌توان به‌صورت کراس نیز معامله کرد.

بازار فیوچرز در DYDX از ۱۰ ارز با اهرم ۲۵ برابر پشتیبانی می‌کند که همه این قابلیت‌ها به لطف قرارداد هوشمند در اتریوم امکان‌پذیر است. از آن جا اتریوم به تازگی در هاردفورک لندن تغییرات اساسی در لایه دو به وجود آورده، امکان انجام معامله بدون پرداخت کارمزد شبکه اتریوم وجود دارد. تنها کارمزدی که پرداخت می‌کنید برای خود صرافی است که بین ۰.۰۵ تا ۰.۱ درصد است. حجم معامله در این صرافی با کارمزد رابطه مستقیم دارد.

رتبه دوم صرافی های غیر متمرکز : یونی سواپ و شبکه اتریوم

یونی سواپ به‌عنوان بزرگ‌ترین صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. پنکیک سواپ با وجود تلاش زیاد هنوز نتوانسته جایگاه یونی سواپ را بگیرد. توکن‌هایی زیادی در بستر شبکه اتریوم در دسترس هستند که امکان معامله بسیاری از آن‌ها وجود دارد. متوسط هزینه کارمزد در این صرافی ۰.۳ درصد است که بیشتر از صرافی بایننس است.

خروج از نسخه موبایل