برترین های کار و کسبعمومی

از چه زمانی تکنولوژی ساخت وساز وارد عرصه ساخت وساز شد؟

تکنولوژی ساخت و ساز

استفاده از تکنولوژی ساخت و ساز باعث می‌شود که شما بتوانید یک ساختمان هوشمند با امنیت و آسایش بالایی داشته باشید. معمولا وقتی سخن از تکنولوژی و ساخت و ساز به میان می‌آید سازه‌های بسیار انبوه با پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا به ذهن افراد خطور می‌کند؛ اما لازم است به این مسئله توجه کنیم که منظور از تکنولوژی و پیشرفت ساخت و ساز در دو دهه اخیر مقصود تغییراتی است که از دوران کهن تا سکونت بشر در برج‌های سر به فلک کشیده، رخ داده است.

بررسی تکنولوژی ساخت و ساز روزهای اخیر باعث می‌شود که شما بهتر بتوانید ساختمان خود را توسط شرکت‌های بزرگی مانند  هوشمند سازی کنید.

معنای تکنولوژی ساخت و ساز

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به عبارتی فناوری، شاهد تغییرات زیادی در اکثر صنایع هستیم و در این میان صنعت ساخت و ساز نیز از این بحث بی‌نصیب نمانده است. به طوری که انواع ایده‌های جدید و نوآوری در حال اجرا شدن در آن هستند و این مسئله به بهتر شدن کیفیت ساختمان‌سازی نیز کمک فراوانی کرده است.

در واقع می‌توان گفت به مجموعه‌ای از کاربردها و روش‌های فناوری در ساخت و ساز که به بهبود عملکرد این صنعت کمک می‌کند، تکنولوژی ساخت و ساز می‌گویند. به کمک تکنولوژی ساخت و ساز سازه‌های جدیدی ساخته می‌شوند که نیاز انسان امروزی و مدرن را برطرف می‌کنند. آگاهی از مزایای تکنولوژی در صنعت ساختمان به پیمانکاران کمک شایانی کرده و دقت و ظرافت کار آنان را تشدید می‌کند.

نگاهی به تکنولوژی ساخت و ساز از گذشته تاکنون

زمانی تکنولوژی وارد صنعت ساخت و ساز شد که افراد احساس کردند با روش‌های گذشته انرژی زیادی در سازه‌ها سنتی هدر می‌رود و با پیشرفت صنعت در مصالح به کار رفته در ساختمان‌سازی این انرژی بهینه‌سازی می‌شود. با این وجود تکنولوژی پیشرفته طی چند سال اخیر پا به عرصه صنعت ساخت و ساز نهاده است.

مطالعاتی که اخیرا در این رابطه صورت گرفته نشان می‌دهد که این موضوع با آمدن تکنولوژی در صنعت ساخت و ساز ۳۰ الی ۴۵ درصد بهره‌برداری در ساختمان‌سازی را افزایش داده است. به طوری که امروزه ارگان‌های بین‌المللی نیز وارد این عرصه شده‌اند و روزانه همایش‌های جذابی در این رابطه برگزار می‌کنند.

همان گونه که گفته شد ابداعات و نوآوری‌های جدید در راستای ساخت و ساز این امکان را به وجود آورده است تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد عمر طولانی و مفید ساختمان‌ها باشیم و هزینه کمتری را برای ترمیم و نگهداری آن‌ها بپردازیم. در ادامه با چند نمونه از تکنولوژی‌هایی که به تازگی در این راستا وارد شده‌اند را بیان خواهیم کرد.

بتن‌ها و آجرهای هوشمند

بازسازی و ترمیم ساختمان‌ها و برج‌ها نیازمند صرف کردن انرژی بسیار زیاد و همچنین هزینه‌های فوق سنگین می‌باشد. یکی از راه‌هایی که حل این مسئله را برای ما آسان می‌کند بکار بردن بتن‌های بازسازی کننده است که با توجه به پیشرفت فناوری ساخت و ساز تولید شده‌اند. این محصولات می‌توانند خودشان را تعمیر کرده و به طولانی شدن عمر ساختمان کمک کنند.

تکنولوژی این بتن‌ها به این ترتیب عمل می‌کند که با نفوذ کردن آب درون آن‌ها یک نوع باکتری درون محصول فعال شده و به بازسازی دوباره خود می‌پردازند. این عمل مقاومت آجر هوشمند را تضمین کرده و در کاهش هزینه‌های تعمیر و بازسازی نقش بسزایی دارد.

آجرهای هوشمند نیز مانند بتن‌ها می‌باشند و شکل ظاهری آن‌ها شبیه اسباب بازی‌هایی است که مانند پازل به هم چسبیده است و به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و نیاز به دیوارچینی و رنگ کردن ندارند.

رنگ‌های نانو

این گونه رنگ‌ها انقلاب بزرگی را در صنعت رنگ آمیزی و ساختمان‌سازی به وجود آورده‌اند؛ زیرا در هنگام استفاده از آن‌ها بدون هیچگونه ریخت و پاش و کثیف کاری می‌توان فضای بسیار زیادی از ساختمان را رنگ آمیزی کرد. در واقع با رنگ آمیزی خانه خود با این گونه رنگ‌های مدرن و پیشرفته، دیگر نگران آلودگی و سیاه شدن آن‌ها نباشید؛ زیرا آن‌ها را به راحتی می‌توانید شستشو دهید. علاوه بر این مزیت، طول عمر بیشتر و به روز بودن نیز از خصوصیات دیگر این رنگ‌ها به شمار می‌آید.

پل‌های حرارتی

در سازه‌های نوین صنعت ساخت و ساز مصالحی که دارای عایق حرارتی هستند، طرفداران فراوانی را به خود جذب کرده‌اند؛ دلیل این امر کاهش هزینه‌های مربوط به هدر رفتن انرژی می‌باشد که با استفاده از این مصالح سالانه صرفه‌جویی چشمگیری به عمل می‌آید. پل‌های حرارتی نمونه‌ای از این گونه محصولات باکیفیت هستند که انرژی گرمایشی نور خورشید را به داخل ساختمان هدایت می‌کند. به همین دلیل به پل حرارتی معروف هستند.

تکنولوژی پیش ساخته

در تکنولوژی پیش ساخته از ساخته‌های فولادی دارای انعطاف‌پذیری بسیار بالا استفاده می‌کنند. با ساخت این سازه‌ها در کارگاه‌ها، در زمان و هزینه صرفه‌جویی بسیار زیادی شده است و باعث رضایتمندی مشتریان در هنگام خرید می‌شود. امروزه با وجود تکنولوژی مدرن، تولیدکنندگان زیادی به عرصه ساخت این سازه‌ها پا نهاده‌اند. این محصولات مقاومت بالایی در برابر زلزله دارند و همچنین از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند.

تکنولوژی ساخت سریع ساختمان |روشهای نوین ساختمان سازی در ایران

همکاری ابری

همکاری ابری نوعی سیستم است که با توجه به تکنولوژی ساخت و ساز مدرن در اختیار مهندسین و معماران قرار گرفته است. آن‌ها از این طریق می‌توانند در یک پروژه از راه دور نیز همکاری و نظارت داشته باشند. با استفاده از این پلتفرم این افراد می‌توانند تصحیح اطلاعات و ترسیم دیجیتال را بر روی آن به کاربرانشان ارائه. دهند. در واقع می‌توانند موانع و مشکلات پیش روی یک سازه را بررسی و رفع کنند.

به غیر از موارد بالا تکنولوژی ساخت و ساز دیگری نیز وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها راه هنگام مشورت با کارشناسان انیپکو به عنوان مهندسان و طراحان ساختمان خود شناسایی کنید. واقعیت‌های مجازی، ربات موریانه، ساختمان‌هایی که دوست دار طبیعت هستند، استفاده از پهپاد در ساختمان‌سازی، عایق‌های اروژل و پایه‌های پیش ساخته و غیره از جمله این تکنولوژی ساخت و سازها هستند.

خرید آنلاین کاشی بین کابینتی در مدل ها و رنگ بندی متنوع- نسل جدید تایل بین کابینت و کاشی پشت چسبی در رنگ های طلایی، نقره ای، سفید و مشکی در فروشگاه ما موجود شد

خلاصه

امروزه با توجه به پروژه‌های عمرانی رو به رشد، توجه اغلب صاحب نظران در این راستا به دانش مدیریت پروژه است. به عبارتی دیگر، امروزه تکنولوژی و ساخت و ساز دو امر جدا ناپذیر از یکدیگر هستند و طولانی شدن عمر سازه‌ها به پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی بستگی دارد.

در همین راستا استفاده و داشتن  نقش بسزایی در توسعه و هوشمند سازی ساختمان دارند. با توجه به این که استفاده از هر کدام از فناوری‌ها در ساختمان‌های مختلف متفاوت است. لذا قبل از استفاده از آن‌ها بهتر است کمی در مورد کاربرد و مزایا تکنولوژی ساخت و ساز صحبت کنید که کارشناسان انیپکو آماده پاسخگویی و راهنمایی به شما عزیزان هستند.

 

دکمه بازگشت به بالا