اقتصادی

استعلام‌های اخذ مجوز سرمایه‌گذاری در خوزستان کاهش می‌یابد

patc/خوزستان استاندار خوزستان مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده در شورای برنامه‌ریزی خوزستان را تشریح کرد.

علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای برنامه‌ریزی خوزستان که امروز، ۲۹ شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین شورای استان، شورای ‌برنامه‌ریزی است که مسائل اساسی استان از جمله تخصیص اعتبارات و بودجه در آن تصمیم‌گیری می شود.

به گزارش patc، وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های اساسی استان در شورای برنامه‌ریزی اتخاذ می‌شود، افزود: وام‌های تبصره ۱۸ از ابتدای سال تخصیص داده شده اما هنوز به استان احاله نشده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای بحث تبصره ۱۸ در استان در نظر گرفته شده که این بودجه با دیگر تسهیلات بانکی تلفیق شده است تا بتوانیم جریان تسهیلات بانکی در استان را به سمت و سوی خوبی هدایت کنیم.

حسینی محراب ادامه داد: امیدواریم این تسهیلات برای اشتغال و کارگاه‌هایی که در حال احیا هستند در نظر گرفته شود.

وی در خصوص نقشه فرهنگی استان افزود: با توجه به اینکه اعتبارات فرهنگی بر این مبنا تخصیص پیدا می‌کند و در این زمینه با صحبت‌های انجام‌شده نقشه فرهنگی استان به تصویب رسید و قرار است به مرکز اطلاع داده شود.

استاندار خوزستان گفت: بودجه‌ای معادل حدود یک درصد از بودجه هزینه‌ای استان برای مباحث پژوهشی وجود دارد که تاکید شده متناسب با نیازهای مردم و در حل مشکلاتی که خود مردم آن‌ها را مطرح می‌کنند و برای انجام کارهای مطالعاتی استفاده شود.

حسینی محراب عنوان کرد: برای دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ استعلام نیاز است که با توجه به صحبت‌های انجام شده بنا است این تعداد استعلام به ۴ یا ۵ ایستگاه تبدیل شوند تا جریان استعلام‌ها و صدور مجوزات تسریع شود.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا