برترین های کار و کسبعلمی و پزشکیعمومی

برای تدریس زبان چه باید کرد؟

معلمی یکی از مشاغل مهم و سخت است و برای شروع و ادامه این شغل باید فاکتورهای مهم زیادی داشت. در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانیم معلم زبان انگلیسی شویم، مسیرهایی که باید طی کنیم و ویژگی‌هایی که برای یک معلم انگلیسی خوب بودن نیاز داریم. در زیر این عوامل را برای شما توضیح خواهیم داد.

یکی از مهمترین چیزها این است که واقعاً دانشی را که می خواهید به دانش آموزان منتقل کنید درک کنید. حال اگر می خواهید معلم زبان انگلیسی شوید باید از زبان انگلیسی، گرامر، لهجه و تلفظ اطلاعات خوبی داشته باشید تا بتوانید دانش را به دانش آموزان خود منتقل کنید.

عامل بعدی که به اندازه عامل اول اهمیت دارد، صبر و حوصله معلم است. اگر قصد ورود به عرصه تدریس را دارید به یاد داشته باشید که ویژگی اخلاقی صبر را در خود تقویت کنید زیرا در ترم ها و سال های مختلف با افراد مختلف با فرهنگ های مختلف، اخلاق های مختلف و سنین مختلف کار خواهید کرد. شما باید با هر رفتار زشت و زیبای آنها روبرو شوید و واکنش خوبی نشان دهید. چرا که معلمی خواندن خشک و بی روح کتاب های مختلف نیست و باید دانش خود را با گفتار شیوا و بیان خوب در اختیار دانش آموزان قرار دهید.

سومین عامل برای معلم خوب بودن، به روز رسانی اطلاعات و دانش کسب شده در طول تحصیل است. بنابراین یک معلم انگلیسی یا هر معلمی باید به طور مداوم مطالعه کند تا در رشته خود به روز بماند.

اکنون که این عوامل را در ذهن داریم، وقت آن است که در نظر بگیریم که برای تبدیل شدن به یک معلم انگلیسی در یک مدرسه، آکادمی یا موسسه خصوصی چه مسیری را باید طی کنید.

در مدرسه معلم زبان انگلیسی شوید

یکی از راه های تبدیل شدن به یک معلم زبان انگلیسی، ثبت نام در دانشگاه های فرانسه و تحصیل زبان انگلیسی است. داوطلبان برای پذیرش در این رشته تحصیلی باید در آزمون زبان شرکت کنند و پس از کسب رتبه و تراز لازم و مصاحبه در دانشگاه فرهنگیان با حداقل سن 17 و حداکثر 22 سال در Reason Why گروه زبان دانشگاه فرهنگیان حضور داشته باشند. محبوبیت در بین داوطلبان کنکور زبان، علاقه داوطلب به زبان انگلیسی و تدریس، از مزایای دانشگاه فرهنگیان. این دانشگاه شرایط استخدام رسمی را برای فارغ التحصیلان خود فراهم می کند و دانشجویان پس از 4 سال تحصیل به صورت رسمی در آموزش و پرورش مشغول به کار می شوند.

با شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش معلم زبان انگلیسی شوید

هر ساله وزارت آموزش و پرورش یک آزمون برگزار می کند و کارمندان جدید را جذب می کند. برای شرکت در این آزمون، افراد باید شرایط عمومی و شرایط شخصی را داشته باشند. این شرایط قبل از ثبت نام در دفترچه ذکر شده است و افراد باید دفترچه را با دقت دانلود و مطالعه کنند. در صورت عدم وجود یکی از شرایط استخدامی آموزش و پرورش، افراد نمی توانند برای کنکور این سازمان اقدام کنند.

یکی از الزامات مهم آنها داشتن مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در هر یک از زبان های انگلیسی یا انگلیسی است. پس از شرکت در آزمون کتبی و مشروط به قبولی در آن، در ظرفیت های مختلف جهت مصاحبه علمی معرفی می شوید. معاینات پزشکی نیز در روز مصاحبه انجام می شود. اگر موفق به قبولی در مصاحبه علمی و معاینه پزشکی شدید، زمان انتخاب فرا رسیده است. در نهایت در صورت تایید نتیجه گزینش، گذراندن دوره مهارتی یک ساله در دانشگاه فرهنگیان الزامی است و سپس در محل مورد تایید آموزش و پرورش با 10 سال استخدام و شروع به خدمت می کنید. تعهد

استخدام مدرس زبان با مجوز

اگر می خواهید معلم تمام وقت شوید فقط کافی است به دفتر آموزشی یا مدرسه انتخابی خود مراجعه کنید. و درخواست تدریس خصوصی خود را ارسال کنید اگر این مدارس به خدمات شما نیاز دارند شما را دعوت به تدریس خواهند کرد، در واقع معلمان حق التدریس معلمانی هستند که بدون تعهد علمی در مدارس کار می کنند. و برای رفع مشکل کمبود معلم

در مدرسه معلم زبان شوید

یکی از مهم ترین مدارکی که تقریباً همه مدارس از شما می خواهند، یک دوره آموزشی معتبر معلم یا گواهی پایان دوره MTC است. شما می توانید با شرکت در دوره های توسعه حرفه ای در مدارس معتبر مدرک TTC کسب کنید. شرایط کار از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است. برخی از آنها فقط از شما مدرک دانشگاهی مرتبط با زبان انگلیسی می خواهند. برخی از مدارس دیگر به مدارک آیلتس و تافل با نمرات قابل قبول نیاز دارند.

اما همه مدارس با یک اصل موافق هستند، جدا از همه این مدارک، با انجام مصاحبه و دمو (انجام درس در ارائه) توانایی شما را با توجه به سطح زبان انگلیسی و مدیریت دوره بررسی می کنند و در نهایت یا آنها در یک ترم به شما دو کلاس می دهند تا پس از پایان ترم، اگر دانش آموزان راضی باشند و بازخورد دریافت کنند، هر چه کسب و کار شما بهتر باشد، احتمال ادامه همکاری با شما بیشتر خواهد بود.

دوره های CELTA

علاوه بر دوره TTC، دوره دیگری به نام CELTA برای تربیت معلم وجود دارد. این دوره فقط توسط دانشگاه کمبریج ارائه می شود و بنابراین بسیار مورد توجه است. دوره های دیگری مانند TESOL شامل دوره ها و مدارک زبان انگلیسی است که می تواند برای کار در زمینه تدریس بسیار مفید باشد.

معلم خصوصی زبان انگلیسی شوید

راه دیگر برای تبدیل شدن به یک معلم زبان این است که به صورت حضوری یا آنلاین معلم آزاد شوید. به دلایل مختلف مانند مهاجرت به خارج از کشور، تقویت مهارت های زبان انگلیسی و یا حتی حل مشکلات یادگیری زبان انگلیسی، خانواده ها حاضرند برای بهبود فرزندان خود مبالغ زیادی را به معلمان خصوصی زبان بپردازند. اگر علاوه بر علاقه به تدریس، به دنبال دستمزد بالا برای زندگی خود هستید، به جرات می توان گفت که می توانید از طریق آموزش خصوصی زبان به هدف خود برسید. اما به یاد داشته باشید که برای تدریس باید مهارت های مختلفی را یاد بگیرید تا معلم خوبی شوید. به همین دلیل گذراندن دوره تربیت معلم و شروع به کار توصیه می شود.

در نهایت، همانطور که در بالا گفته شد، به خوبی درک می کنید که کار معلمی اصلاً کار آسانی نیست و علاقه عمومی به تدریس باعث می شود افراد این کار را انجام دهند. فقط گرفتن مدرک، مدرسه یا زبان بین المللی به این معنی نیست که می توانید تدریس را به عنوان شغل خود انتخاب کنید. زیرا در کلاس گاهی اوقات باید با استفاده از انرژی و هوش سعی کنید مفاهیم بسیار ساده را توضیح دهید تا همه دانش آموزان بتوانند آن مفاهیم را واضح و دقیق یاد بگیرند.

بنابراین، یادگیری خلاق چیزی است که تفاوت بین یک معلم خوب و یک معلم معمولی را مشخص می کند. یک معلم بزرگ از توانایی و سرعت یادگیری هر دانش آموز آگاه است و یادگیری را بر اساس این معیارها هدایت می کند. معلم آگاه نباید با توقع بیش از توانایی دانش آموزان و ایجاد اضطراب و نگرانی در دانش آموزان، علاقه به یادگیری را از بین ببرد. او همیشه انگیزه می دهد و از توانایی های زبان آموزان برای به دست آوردن بهترین نتایج استفاده می کند.

دکمه بازگشت به بالا