علمی و پزشکی

به درمان زخم معده و درد شکم با گیاه “تشنگی” کمک می کند

نوشیدن جوشانده گیاه برای درمان مشکلات معده استفاده می شود و شستشو با آب سرد یا استفاده از بخار آن در تسکین درد التهاب و عفونت های چشم ، اپیزیوتومی بواسیر ، التهاب پوست و درد التهاب و تشنج بسیار موثر است.

به گزارش patc، گیاه خشک شده نام علمی Scrophularia striata از تیره Scrophularia است که در غرب ایران و در مناطق مختلف کرمانشاه ، ایلام ، کردستان ، لرستان و دیگر مناطق کوهستانی می روید ، سالها به عنوان سموم دفع آفات استفاده می شده است.

دکتر. قادری ، مدیر بخش بیوتکنولوژی گیاهان دارویی موسسه تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ، درباره گیاه آینده می گوید: و معده درد. “بخار ناشی از تشنگی می تواند باعث درد ، التهاب و عفونت گوش شود. همچنین شستن چشم با محلول خنک کننده آن یا قرار دادن چشم در آب شیرین باعث از بین رفتن درد ، تورم و عفونت چشم می شود.

وی افزود: آب گوشت تشنگی برای درمان درد و مشکلات گوارشی و شستشو با آب سرد یا بخار برای درمان درد ، التهاب و بیماری های چشم ، اپیزیوتومی بواسیر ، تب و التهاب پوست و عفونت گوش بسیار تحت تأثیر قرار می گیرد.

طبق گزارش موسسه تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ، دکتر قادر مشخص شد: این گیاه را با چربی حیوان و سقز تهیه کنید و آن را به زخم بمالید یا زخم را با آب سرد یا بخور بشویید. زخم های آلوده به ویروس. همچنین می توان از آن برای تهیه ترکیبی از تشنگی خشک ، برگ وانیل و آرد به عنوان یک روغن معطر استفاده کرد و آن را روی پوست آسیب دیده (جوش های پوستی بزرگ ناشی از ریزش مو) استفاده کرد. رفع تشنگی خاصیت ضد سرطانی دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا