علمی و پزشکی

خدمات توانبخشی برای کودکان در هلال احمر توسعه می یابد

رئیس بیمارستان نورافشار گفت: بر اساس ماموریت واقف توسعه بخش توانبخشی کودکان در این بیمارستان در اولویت و اولویت بندی قرار گرفته است.

به گزارش patc، دکتر. فتانه عابدی در تشریح این ماجرا گفت: قبل از اپیدمی کرونا، بخش اطفال بیمارستان نورافشار از بیماران سراسر کشور مراقبت می‌کردند و هر مددجو و خانواده‌اش با مراجعه به تهران به مدت یک هفته تحت مراقبت بودند. از آنها حمایت شد و خانواده ها نگهداری و تمرینات لازم برای کار با کودک را آموختند.

وی ادامه داد: با شروع اپیدمی کووید 19 و لزوم افزایش تخت‌های مراقبتی و محدودیت‌های رفت و آمد، کار توانبخشی کودکان کاهش یافت و از دست دادن فرصت برای داشتن خانواده میزبان، پذیرش کودکان معلول. فقط در اختیار ساکنین تهران بود.

عابدی افزود: اکنون که همه گیری کرونا به پایان رسیده است، امکان انجام این کار وجود دارد و این مهم ترین موضوع در روزهای آینده است.

وی یادآور شد: اخیرا دکتر. کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر به مناسبت روز پرستار در بیمارستان حضور یافت و پس از تشکر از کادر درمانی تاکید کرد که بیمارستان باید مرکز درمان کودکان کشور باشد. . بولا نورافشار به عنوان مکانی عالی برای آموزش کودکان شناخته می شود.

رئیس بیمارستان موقوفه نورافشار گفت: در نامه کمک مالی بیمارستان در سال 1339 کلمه «کودکان افلیج» به صراحت به کار رفته بود و این قدرت نشان می دهد که رسیدگی به همه کودکان نیازمند کشور باید در اولویت این بیمارستان باشد. .

عابدی گفت: اکنون با همکاری اداره امداد و نجات جمعیت هلال احمر برنامه ریزی توسعه توانبخشی کودکان در حال انجام است و به زودی اقدامات مناسب انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: این روش‌ها نه تنها در جهت حمایت از توانبخشی کارساز است، بلکه آموزش خانواده‌های کودکان معلول و کودکان دارای معلولیت را برای شناخت اصل مهم «توانبخشی از بیمارستان تا خانه» در نظر می‌گیرد.

توجه داشته باشید که بیمارستان فوق تخصصی نورافشار با فضایی سرسبز و آرام به مساحت 22000 متر مربع در نزدیکی کوه های شمال تهران واقع شده و یکی از مراکز درمانی گروه هلال احمر است. ، که در اواخر دهه 1330 توسط مرحوم ابوالحسن نورافشار برای نگهداری رایگان از کودکان معلول تاسیس شد.بچه ها داوطلب هلال احمر بودند که در آن زمان جمعیت شیر ​​و خورشید رد نام داشت.

بر اساس اطلاعات جمعیت هلال احمر، این بیمارستان به عنوان تنها بیمارستان هلال احمر کشور دارای 5 بیمارستان، 2 بیمارستان ویژه، 2 بخش بین المللی، 4 اتاق عمل و بخش پاراکلینیک، تصویربرداری و سی تی است. اسکن، فیزیوتراپی، کاردرمانی، آب درمانی، گفتار، اورژانس، داروخانه، آزمایشگاه ها و بیمارستان های خصوصی و تخصصی برای رفع نیازهای مشتریان و بیماران.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا