علمی و پزشکی

ساخت دریچه های قلب و رگ های خونی از بافت های انسانی

به گزارش شفاف و به نقل از IO، مدیر اجرایی این شرکت، Elianne Schutten، در حال برنامه ریزی برای تولید و فروش دریچه های قلب از پیش تعمیر شده خود است.

طراحی دریچه و عروق مصنوعی قلب یک موضوع علمی نیست، بلکه یک واقعیت است. این استارتاپ با استفاده از تکنیک «شفای طبیعی»، جایگزینی عالی برای افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب یا بیماری قلبی ارائه می‌کند.

در محوطه دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/e) در هلند، توسعه دهندگان قصد دارند آخرین نوآوری ها را با کمک محققان در ایالات متحده، آلمان، بلژیک و بریتانیا راه اندازی کنند.

شاتون گفت: «فناوری ما برای دنیا جدید نیست، اما با فناوری‌هایی که من استفاده می‌کنم بسیار متفاوت است. این فناوری با تجهیزات پلیمری بسیار پیشرفته ای که پروفسور ژان ماری لن برنده جایزه نوبل 1987 شد، توسعه یافت. ما تاکنون گام‌های بزرگی در توسعه این فناوری برداشته‌ایم و می‌خواهیم اولین کسی باشیم که آن را به بازار عرضه می‌کند.

استارتاپ Xeltis از وام های صندوق ضمانت اروپا برای سرعت بخشیدن به کارآزمایی بالینی دریچه های قلبی عروقی خود استفاده می کند.

شاتون می گوید: «ممکن است شبیه یک رمان علمی تخیلی به نظر برسد، اما بدن می تواند به تنهایی یک دریچه قلب یا یک رگ خونی جدید بسازد. چیزی که با ایمپلنت های مصنوعی شروع می شود به بافت خود بدن تبدیل می شود.

در یک کارآزمایی بالینی، Xeltis به اصطلاح دریچه قلب ریوی را آزمایش کرد. این اتفاق برای نوزادان مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی رخ داده است که باعث می شود دریچه ویژه در قلب غیرممکن شود و باعث ایجاد سندرم بچه آبی شود.

Xeltis موسس گفت: “در این مورد، چون نوزاد اکسیژن کافی دریافت نمی کند، خون به قلب باز می گردد.” معمولاً بچه ها دریچه ای از گاو دریافت می کنند که کار نمی کند و باعث خرابی دریچه می شود. سپس شیر باید برداشته شود. علاوه بر این، با بزرگتر شدن کودک، وجود این دریچه مشکل دیگری ایجاد می کند.

دریچه قلب ساخته شده از بافت گوشت گاو با افزایش سن رشد نمی کند، اما در صورت وجود دریچه قلب پلیمری، مشکل دیگر وجود نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا