علمی و پزشکی

سفر ترکیبی به قلب مرده

هیچ قانونی برای جلوگیری از انجام سفر در مناطق پر خطر در کرونا وجود ندارد. وزیر گردشگری گفت: “قانونی از کرونا ملی وجود دارد که افزایش ترافیک در برخی از ایالت ها را فارغ از قرمز یا نارنجی بودن آنها منع می کند.” با این حال ، سفر هوایی با قطار محدود نیست و جاذبه های گردشگری نیز فعال هستند.

به گزارش patc ، سفر به سه منطقه گلستان ، مازندران و گیلان و شهرهای مشهد ، بندرعباس ، اصفهان ، شیراز ، بوشهر و جزایر قشم و کیش به مدت یک هفته ممنوع شده است ، اما گزارش هایی از انسان و بازدید گردشگران گزارشی از مرکز مدیریت اطلاعات راهداری و حمل و نقل جاده ای نشان می دهد که بین 6 تا 5 فوریه روزانه یک میلیون و 500 هزار وسیله نقلیه در جاده ها تردد می کنند که در مدت مشابه سال گذشته 1 درصد افزایش یافته است ، حتی ترافیک و جاده های بوشهر ، هرمزگان و مناطق فارس در مدت مشابه 17 تا 23 فوریه از 15 به 11 درصد کاهش یافته است.

یکی از سران جزیره قشم به patc گفت که اگرچه جاده به منطقه هرمزگان محدود است ، اما هنوز شاهد تعداد وسایل نقلیه از بندر بندرعباس به جزیره قشم هستیم و به نظر می رسد مشکل گواهی تست تاج برطرف نشده است به درستی وی خانواده ای را توصیف کرد که هفته گذشته با اتومبیل به قشم آمدند ، بلافاصله اعلام کرد که چگونه PCR را برای ورود به جزایر هرمزگان ، تاج آزمایش نشده آزمایش می کنند. منبع افزود كه این زوج گزارش دادند كه هر شخص در ورودی شهر لافت در قشم حدود 180،000 گوجه فرنگی اهدا كرده است و بدون انجام آزمایش تاج برای آنها ، یك قطعه كاغذ چاپ شده با “نتایج بد Quaid-16 “و وارد جزیره شد. آنها می نشینند

چهار روز پیش ، فرماندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهر خصوصی چابهار اعلام کردند که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی سفر به چابهار ممنوع است و در صورت وجود وسایل نقلیه طبیعی جریمه 500000 تومانی تومانی اعمال می شود. مشاهده گردید. با این حال ، مطالعه patc توسط مروجان گردشگری نشان می دهد که این پروژه در چابهار به خوبی در حال انجام نیست. به patc گفته شده است که تابلوهای غیر محلی به چابهار ادامه می یابد و مانع از ورود آنها به منطقه می شود و جمعیت در طول روز در حال افزایش است به طوری که در دیگر سواحل چابهار پناهگاه سوزنی وجود ندارد.

مسافران همچنین خاطرنشان می کنند که هیچ روش خاصی برای بازدید از مناطق در معرض خطر کرونا وجود ندارد و تاکنون هیچ دستورالعمل خاصی داده نشده است و مجوز National Corona همان مجوز است که برای مسافرت و سفر دنبال می شود. در حالی که آژانس های مسافرتی به دلیل بحران اقتصادی که سال گذشته تجربه کردند تمایلی به ارائه جزئیات مربوط به سفرهای خود ندارند و نمی خواهند ناامید شوند ، بسیاری می گویند که آنها در این سفر از تمام اصول بهداشتی کرونا پیروی می کنند ، مانند اتمام 60٪ طول اتوبوس یا استفاده از ماسک با این حال ، گزارش هایی وجود دارد که در برخی موارد ، چه تأیید شده و چه نه ، از این روش ها به طور مثر استفاده نشده است و نظارت و اصلاح در منطقه جای سال دارد.

از دسامبر ، ستاد مرکزی کرونا خواستار این شده است که تمام بخش های هواپیمایی و کنترل ترافیک هوایی از فروش خدمات به بیماران در صورت بازخواست جلوگیری کنند. اخیراً معاون وزیر گردشگری اعلام کرده است که آژانسهای مسافرتی و هتلها به این نظرسنجی مرتبط شده اند ، با این حال ، تحقیقات patc نشان می دهد روند درخواست بیماران کرونا هنگام فروش تورها و خدماتی مانند هتل ها یا بلیط هواپیما خوب و دقیق نیست.

اما تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به شدت به سوال patc درباره محدودیت های گردشگری قرمز و نارنجی پاسخ می دهد: ما باید چند روز با هم همکاری کنیم تا انشاالله فرهنگ نوروز را تغییر دهیم. در حال حاضر پیشنهادی به مقر ملی کرونا وجود دارد که تعداد وسایل نقلیه را در برخی مناطق محدود کند ، حتی اگر قرمز یا نارنجی باشد. با این حال ، سفر هوایی با قطار محدود نیست و امکانات ما عملکردی دارند.

کرونا ملی از آغاز تور نوروز در ویروس کرونا برای بقیه سال تا پایان سال خبر داده است.

بازرس خانگی یکی از آژانس های مسافرتی در تهران ، patc را از در دسترس بودن دستورالعمل ها یا محدودیت های بازدید از مناطق آسیب پذیر که برای آنها مشاوره ای در این زمینه به آژانس ها ارائه نکرده است ، مطلع می کند. از طرف دیگر ، سفرهای عمومی و خصوصی بیشتر و بیشتر مورد نیاز است ، اما این به چگونگی سازماندهی یا عدم سازمان بستگی دارد ، در غیر این صورت جهت خاصی برای نحوه سفر در این مناطق وجود ندارد.

وی افزود: ما از تمام مواردی که ستاد ملی کرونا اعلام می کند ، الگو می گیریم. افراد زیادی هستند که با نادیده گرفتن این قوانین در اطراف قدم می زنند. اکثر آنها مجوز ندارند ، بنابراین نظارت و تنظیم نمی شوند. آنها هرگز فکر نمی کنند که اگر تعداد سفرها بیش از چهار یا پنج نفر باشد ، چگونه می توانند از قوانین پیروی کنند!

راهنمای تور ادامه می دهد: من مکانهایی را می شناسم که از مکانهای ارمنستان دیدن می کنند. افراد به سازمان ما می پیوندند و درخواست “سفر به دیزنی” می کنند. نیاز مردم برای سفر به کویر و جنوب نیز زیاد است ، بنابراین هتل های قشم ، چابهار و بوشهر تا هفتم اسفند بسته شده اند ، اگرچه ممکن است هتل سه ستاره در دسترس نباشد. متناوباً ، مانند کیش ، مسیرهای ویژه ای نیز وجود دارد. برخی از شرکت های هواپیمایی نیز 80 تا 90 درصد بلیط و 100 درصد صندلی می فروشند اما به دلیل کمبود برق ، قیمت بالای بلیط را از مردم می گیرند. در حال حاضر ارزانترین بلیط هواپیما تهران – کیش 849000 گوجه فرنگی دارد و هزینه هر دو طرف این سفر ارزان حدود دو میلیون است.

به گفته این فعال ، افزایش قیمت بلیط هواپیما و سفر حیرت انگیز است. وی به patc می گوید: هزینه سفر سه روزه کیش به یک هتل پنج ستاره حدوداً چهار میلیون نفر برای هر نفر است. هزینه سفر به چابهار ، که شامل چندین پرواز و هتل است ، تا چهار و نیم میلیون میلیون نفر می رسد. قیمت آن فقط پروازها و هتل ها را شامل می شود و هیچ امکان مشاهده و خدمات دیگری ندارد.

وی می افزاید: مردم نسبت به گرانی بلیط هواپیما معترض هستند اما حتی در این مکان ها با وجود قیمت ها ، کرونا همچنان خواهان سفر به کیش و قشم است.

راهنمای تور همچنین درباره حرکت و اهمیت زیارت مشهد اظهار داشت: به دلیل کمبود عبادتگاه امام رضا (ع) ، درخواست سفر به مشهد کمتر از سایر مناطق ایران است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا