برترین های کار و کسبعمومی

شستن صندلی ماشین با بخارشوی

مراحل صفرشویی خودرو با بخار

صفرشویی با بخار یکی از سرویس های پرطرفدار بین مشتریان کارواش بخار می باشد و معمولا هزینه بالاتری نسبت به بقیه سرویس ها دارد. در صفرشویی بعد از شستشوی و تمیز کاری اولیه خودرو، داخل آن با دقت تمیز می شود. به طور کلی در عملیات صفرشویی تمام نقاط داخلی خودرو بخوبی تمیز شده و اگر ایرادی در داخل خودرو وجود داشته باشد برطرف می گردد. بدین وسیله بعد از انجام عملیات داخل خودرو جلوه و زیبایی فوق العاده ای پیدا می نماید و مانند خودرو نو بنظر می رسد.

صاحبان خودرو انتظار دارند بعد از عملیات توشویی در کارواش داخل خودروی ایشان مانند روز اول نو و تمیز به نظر برسد. پس اهمیت دارد که برای صفرشویی خودرو بهترین عملیات توشویی خودرو انتخاب شود. روش های مختلفی برای توشویی توسط کارواش‌داران مورد استفاده قرار می گیرد اما بدلیل اینکه جزییات داخل خودرو باید بدقت شسته شوند و قسمت های زیادی در داخل خودرو وجود دارد که غیر قابل دسترسی هستند برای تمیز کردن آنها بخار بهترین گزینه است. در ادامه شستشوی هریک از قسمت های داخل خودرو توسط بخار بررسی می شود.

شستشوی صندلی های خودرو

معمولا صندلی ها از دو قسمت روکش و بدنه تشکیل شده اند. در این صورت عملیان شستشو راحت تر انجام خواهد شد. روکش قابل جداسازی است و معمولا از جنس های قابل شستشو می باشد. پس می توان این قسمت را براحتی تمیز نمود اما در صورتی که صندلی خودرو بدون روکش باشد بخار بهترین روش شستشوی صندلی ها است. بعد از بخارشویی  مخصوصا اگر بوسیله بخار خشک انجام شود صندلی خودرو رطوبت کمی دارد و در مدت زمان کمی قبال استفاده است.

روکش هایی با جنس چرم، پارچه و الیاف دیگر براحتی با بخار تمیز می شوند اما ابتدا و قبل از عملیات بخارشویی باید بوسیله جاروبرقی تمام گرد و غبار و آشغال های موجود روی صندلی را تمیز نمایید تا نتیجه بهتری داشته باشید.

فیلم تمیز کردن روکش صندلی ماشین با بخار

شستشوی کف خودرو

مرحله دوم از 4 مرحله اصلی صفرشویی خودرو با بaخار تمیزی کف خودرو است. کف خودرو معمولا از دو قسمت کفپوش پلاستیکی و کفی از جنس موکت تشکیل شده است. کفپوش پلاستیکی را می توان جداگانه و خارج از خودرو شست اما برای نظافت کفی موتور خودرو می توان از دستگاه کارواش بخار استفاده نمود. بخار با نفوذ در پرز موکت آن را با کیفیت بسیار بالا تمیز می نماید.

فیلم شستشوی کفپوش ماشین با بخار

شستشوی سقف خودرو

سقف خودرو محل تجمع دود سیگار و انواع جرم ها و کثیفی هاست و پس از مدتی سیاه و کدر به نظر می رسد. شستشوی این قسمت توسط بخار براحتی قابل انجام است. بخار با تمیز نمودن نانومتری باعث می شود که این قسمت ها دیرتر کثیف شوند.

فیلم شستشوی سقف ماشین با بخار

شستشوی داشبورد خودرو

در قسمت جلوی خودرو منافذ غیر قابل نفوذ متعدد مثل دریچه خودرو، جا لیوانی، گوشه های نمایشگرها و غیره وجود دارد. حالت گازی شکل بخار موجب می شود که به راحتی در این قسمت ها نفوذ نموده و آن ها را تمیز نماید.

همچنین برای شستشوی قطعات الکتریکی بخار بهترین گزینه است در صورت شستشو با آب یا مواد شوینده ممکن است این قسمت ها آسیب ببینندصندلی ماشین یکی از پرکاربردترین قسمت های اتوموبیل شماست که در معرض آلودگی های مختلف قرار میگیرد. آلودگی هایی همچون گرد و غبار، بوی عرق بدن، مواد غذایی، چربی و مایعات مختلف. علاوه بر کثیفی بوی بدی میگیرد که فقط با شستشو از بدن میرود. ما در تیم فروشگاهی سعی داریم این مقاله را با موضوع تمیز کردن صندلی ماشین در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا بهترین راه حل های ممکن را برایتان نام برده و روش های انجام آنها را توضیح دهیم.

قبل از شروع تمیز کردن صندلی ماشین و شستشو عمقی بهتر است یک دست جاروکشی و تمیزکاری سطحی انجام شود. اگر قبل از شروع شستشو، موی حیوانات یا چسب و آدامس بر روی صندلی ها بود بهتر است به روش های اصولی رفع شود. سپس عملیات شستن روکش صندلی ها آغاز شود.

شستن روکش صندلی ماشین در لباسشویی

صندلی های خودرو به مرور زمان در اثر استفاده ی مکرر از صندلی ها و یا با ریختن مواد خوراکی یا آلایندگی های مختلف، نیاز به تمیز کردن دارند‌. برای یک تمیز کاری عمیق میتوانید با دراوردن روکش صندلی ماکسیما  آن را در ماشین لباسشویی بیندازید. اما بهتر است روکش فابریک کارخانه ای را در نیاورید. زیرا بستن دوباره آنها کار دشواری است که شاید از پس آن برنیایید. به همین خاطر ما به افراد پیشنهاد میکنیم که به هنگام خرید خودرد بر روی صندلی ها و قسمت های مختلف داخلی روکش و کاور بکشند تا از کثیفی روکش های اصلی جلوگیری کنند. اما اگر روکش اصلی صندلی ها کثیف شد چاره ای نداریم جز تمیز کردن آنها که در ادامه به شما توضیح میدهیم.

بخار شوی سقف ماشین |روکش صندلی زرشکی

دستگاه شستشوی صندلی ماشین

برای صندلی های پارچه ای میتوان از این دستگاه استفاده کرد، تا صندلی های خودرو را به صورت عمیق تمیز کند. شما با میتوانید بدون باز کردن روکش های فابریک صندلی، تمیزکاری عمیق انجام دهید. دستگاه صفرشویی قابلیت پاشش و مکش دارد. برای کار کردن با این دستگاه باید در مخزن تمیز آن، مقدار مناسبی از مایع و آب را بریزید. دقت کنید که باید از شوینده ی مخصوص دستگاه استفاده کنید. زیرا این شوینده ها کف کمتری تولید میکند اما خاصیت تمیزکاری بالایی دارند. پس از شوینده های غیراستاندارد برای این دستگاه استفاده نکنید.

نازل دستگاه از دو بخش پاشش و مکش جداگانه درست شده. این دستگاه به صورت همزمان آب و شوینده را پودری بر روی سطح میپاشد و با بخش دیگر به صورت مکش قوی به مخزن آب کثیف منتقل میکند. این عمل سبب شده که آب در لایه های پارچه فرو نرود که باعث ایجاد کپک و بوی بد شود‌‌. قدرت تمیزکنندگی این دستگاه بسیار زیاد است و در مراکز کارواش نیز موجود میباشد. از این جهت برای تمیز کردن صندلی ماشین مناسب است.

محلول شستشوی صندلی ماشین

اگر بخواهیم یک محلول کارساز و مخصوص تمیزکردن صندلی ها در خانه بسازیم باید این مواد را باهم ترکیب کنیم. یک فنجان ۲۵۰ میلی لیتر سرکه، چند قطره مایع صابون و یک گالن ۴ لیتری آب گرم را مخلوط کنید. سپس مخلوط به دست آمده را با استفاده از یک برس نرم بر روی صندلی ها بکشید. برای شستن نهایی از آب و دستمال میکروفایبر استفاده کنید. مدت زمانی را صبر کنید تا صندلی ها کاملا خشک شوند. سپس میتوانید از آنها استفاده کنید. این روش کاملا خانگی و در دسترس است.

تمیزکردن روکش صندلی ماشین با جوش شیرین

از آنجا که جوش شیرین یک مواد پاک کننده قوی است، میتواند لکه های قدیمی و عمیق را از بین ببرد. همچنین میتواند بوی بد صندلی هارا از بین ببرد. برای استفاده از جوش شیرین فقط کافیست مقداری از آن را روی صندلی ها بپاشید. چند ساعت صبر کنید تا جوش شیرین عمل کند. سپس روی روکش ماشین را جاروبرقی بکشید‌. این عمل میتواند برای رفع بوی بد ماشین به شدت موثر باشد.

تمیز کردن روکش صندلی ماشین با شامپو فرش

برای استفاده از شامپو فرش یا پودر لباسشویی باید یک تشت آب گرم بردارید. سپس مقداری از پودر یا شامپو فرش را درون آن بریزید و با دست به خوبی تکان دهید. سپس با یک دستمال کف روی محلول را بردارید و به محل مودرنظر بکشید‌. همزمان کشیدن کمی فشار دهید. تا لایه های زیرین نیز تمیز شوند. بعد یک دستمال تمیز خشک بردارید و قسمت های قبل را تمیز کنید. با این عمل هم روکش های ماشین تمیز تر میشود و زودتر هم خشک میشوند‌. اگر سطح خیس و مرطوب بماند، باعث پوسیدگی و کپک زدن روکش های صندلی میشود.

بهترین مواد شوینده برای صندلی ماشین

موارد زیادی از شوینده های هست که میتواند از انها برای صندلی های ماشین استفاده کنید. اما کاربردی ترین و راحت ترین آنها استفاده از شوینده ی مخصوص صندلی ماشین است. از آنجا که این شوینده ها برای این کار ساخته شده اند آسیبی به پارچه ی روکش صندلی نمیزنند.اما برخی از مواد میتوانند برای روکش ها مضر باشند. مثلا آب اکسیژنه، وایتکس یا هر شوینده ای که‌ در آن هیپوکلریت سدیم است. این ترکیبات را به هیچ عنوان نباید برای شستن اجزای داخل خودرو و روکش صندلی ها استفاده کرد. زیرا میتواند آسیب های جدی به قطعات وارد کند‌‌. مثلا میتوانند رنگ صندلی خودرو را تغییر دهند.

شستن صندلی ماشین با بخار شوی

روش دیگر، استفاده از بخارشوی است. در این روش نیز بهتر است قبل از شروع کار، کل ماشین را جاروبرقی بکشید تا چیزی باقی نماند. سپس بخارشوی را به تمامی قسمت های صندلی ها و سقف داخل خودرو بکشید‌ تا کثیفی باقی نماند و کاملا تمیز شود. دقت کنید که تمام درزر های صندلی ها را بخارشوی بکشید. تا عملیات تمیز کردن صندلی ماشین به درستی انجام شود.

تمیز کردن صندلی چرم ماشین

بعضی از ماشین ها دارای صندلی های فابریک چرم هستند. برخی از افراد نیز برای خرید روکش صندلی ماشین خود از جنس چرم استفاده میکنند. در این قسمت به شما آموزش میدهیم که چگونه صندلی های چرم را تمیز کنید. صندلی های چرم بسیار زیبا و جذاب هستند به شرط آنکه گرد و خاک و لکه بر روی آنها نباشد. ابتدا جاروبرقی بکشید و با دقت تمامی کثیفی ها و زباله ها را از شکاف های صندلی پاک کنید‌‌. در مرحله بعد از محلول های تمیزکننده استفاده کنید و همه ی صندلی هارا تمیز کنید. مراقب باشید که پاک کننده های صندلی چرم دارای آمونیاک نباشند.

زیرا این مواد سبب میشود چرم روکش شما آسیب ببیند. شما میتوانید از خود پاک کننده های چرم استفاده کنید. در روش دیگر میتوانید از آب گرم و صابون یا مایع ظرفشویی استفاده کنید. باید آنها را در یک سطل آب مخلوط کنید. از نسبت ۵ آب، ۱ صابون استفاده کنید. سپس با یک دستمال و محلول سطوح صندلی را پاک کنید‌. مراقب باشید آب دستمال را بگیرید تا آب زیادی به درزهای صندلی نفوذ نکند. در آخر با یک حوله یا دستمال خشک، صندلی های را کاملا خشک کنید تا لکه ی آب بر روی آنها جا نماند. این یک روش معمول برای تمیز کردن روکش صندلی های چرم است.

شستن صندلی ماشین در کارواش

شستن صندلی ماشین در کارواش برای افرادی که حوصله ی انجام آن را ندارند یا میخواهند کار را به متخصص بسپارند، مناسب است. در کارواش با استفاده از دستگاه ها و مواد مناسب این کار را انجام میدهند. مزیت کارواش این است که فرایند تمیزکردن صندلی ها با سرعت بیشتر انجام میشود. همچنین به صورت کامل ضدعفونی میشود.

سخن پایانی

در پایان این بخش میدانید که چگونه صندلی ها و روکش ماشین خود را تمیز کنید. شما میتوانید با استفاده از مواد نام برده یا تهیه ی ابزار و مواد جدید، عملیات تمیزکاری داخل خودرو را شروع کنید. در انتهای کار میتوانید با ، داشبورد و کنسول خودروی خود را برق بیندازید. اما اگر حوصله ی انجام این کارها را ندارید بهتر است کار را به کارواش یا مراکز دیتیلینگ بسپارید. این مراکز به صورت تخصصی و اصولی ماشین شما را تمیز میکنند. سپاس از همراهی شما تا انتهای این مقاله. شما نیز میتوانید تجربیات خود را  از تمیزکردن صندلی ماشین خود را در youtube ، در قسمت کامنت ها در میان بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا