برترین های کار و کسبعمومی

علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتور

دلایل روشن نشدن خودرو

در ادامه به شرح برخی از دلایل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین می‌پردازیم.

خالی بودن باک بنزین

به نقل از صنایع پیشرو اولین و ساده‌ترین چیزی که ممکن است باعث استارت خوردن و روشن نشدن خودرو شود، کمبود بنزین در باک است. خودرو برای شروع به حرکت، باید سوخت کافی داشته باشد. همیشه حواستان به ذخیره بنزین باشد.

نقص در سیستم سوخت رسانی

 جک روغنی: وجود نقص در سیستم سوخت‌رسانی خودرو هم می‌تواند، منجر به روشن نشدن‌ خودرو پس از استارت زدن‌ شود. خودرو برای اینکه شروع به حرکت کند، نیاز دارد که سوخت و هوای کافی به درون محفظه سیلندر آن وارد شود تا عمل احتراق به خوبی صورت بگیرد. هرگونه نقص در این مسیر، منجر به روشن نشدن خودرو می‌شود.

در اینگونه مواقع، ممکن است منیفولد ورود هوا و یا انژکتورها خراب باشند. حتی ممکن است پمپ بنزین درست کار نکند و یا فیلتر بنزین دچار گرفتگی شده‌ باشد. هر کدام از این موارد باید بررسی شود تا از سالم بودن مسیر سوخت‌رسانی مطمئن شوید و به سراغ عیب در قسمت‌های دیگر بروید.

ایراد در سیستم برقی خودرو

برای خرید جک سوسماری کلیک کنید.اگر باک بنزینتان پر بود یا حداقل به اندازه کافی بنزین داشتید و سیستم سوخت‌رسانی هم مشکلی نداشت، باید به دنبال ایراد در سیستم برقی خودرو باشید. خودرو دارای سنسورهای متعددی است؛ هر کدام از این سنسورها که مشکل داشته باشند، پالس اشتباه به ECU می‌فرستند و باعث می‌شوند که موتور کار نکند. اما کدام بخش از سیستم برقی خودرو ممکن است مشکل داشته باشد؟

خرابی سنسورها یا دینام

یکی دیگر از دلایل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین، ممکن است مشکل از سنسورها باشد؛ مثلاً: سنسور فشار هوا، سنسور دمای آب، سنسور دور موتور و یا سنسور موقعیت میل‌لنگ خراب باشند و به درستی عمل نکنند.

ممکن است مشکل مربوط به بخش دینام و باتری باشد. خرابی وایرها یا کویل تقویت‌کننده ولتاژ باتری، خرابی دینام و خرابی یا خالی شدن باتری هم می‌تواند منجر به روشن نشدن خودرو شود.

خرابی سوئیچ

ممکن است به دلایلی مانند خرابی سوئیچ و عدم ارسال کد در ایموبیلایزر، خرابی سوئیچ قطع‌کننده بنزین (اینرسی) و یا خرابی یا سوختگی رله و اتصالات آن باشد که ماشین روشن نمی‌شود. در این‌گونه مواقع با یک دیاگ ساده مشکل مشخص شده‌ و رفع می‌شود.

بررسی اتصالات فیزیکی

اگر تمامی موارد بالا درست بود و مشکلی در آن بخش‌ها وجود نداشت؛ اما مجددا با مشکل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین مواجه بودید، باید به سراغ بررسی اتصالات فیزیکی و دیگر اجزای مکانیکی خودرو برویم. ممکن است سوپاپ‌ها خراب باشند و یا موتور تنظیم نباشد. حتی ممکن است نقصی در سیستم روانکاری موتور وجود داشته باشد. خصوصاً در فصل زمستان اگر استارت زدید و ماشین روشن نشد، ممکن است به دلیل کیفیت پایین روغن موتورتان باشد. این را هم در نظر داشته باشید.

خرابی یاتاقان

از دیگر دلایل روشن نشدن ماشین می‌توان به خرابی یاتاقان و قطعات محرک اشاره کرد.

علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین 206، پراید یا دیگر ماشین ها همه و همه می‌تواند یکی از مواردی باشد که در قسمت های بالا گفته شد.

مشکلات مربوط به استارت

چون وجود مشکل در سیستم استارت بسیار شایع است در این قسمت بیشتر به این موضوع می‌پردازیم. استارت خودرو در صورتی که مدل دکمه‌ای نباشد و سوئیچی باشد، در سه حالت می‌تواند قرار بگیرد:

خب حالا فرض کنیم شما سوئیچ را چرخاندید ولی صفحه کیلومترشمار خودرو روشن نشد. در این هنگام، ابتدا فیوزها را بررسی کنید. بعد از اطمینان از صحت و سلامت فیوزها، به سراغ مغزی سوئیچ و سوکت‌ها بروید و آن‌ها را بررسی کنید. باز هم اگر مشکل در این قسمت‌ها نبود، ذغال استارت و آرمیچر استارت را بررسی کنید. اگر باز هم مشکل از این‌ها نبود، به سراغ باتری بروید.

بررسی باتری ماشین

موارد بالا برای وقتی بود که با چرخاندن سوئیچ صفحه کیلومترشمار روشن نمی‌شد. اگر با استارت زدن‌ صفحه کیلومترشمار روشن شد، اما بلافاصله خاموش شد و موتور هم کلاً خاموش شد، امکان دارد، مشکل از باتری ماشین باشد.

یعنی شاید باتری ضعیف شده‌ است. چون در این حالت، باتری ضعیف ممکن است بتواند، برق را به صفحه کیلومترشمار برساند؛ ولی به موتور نه. در این‌گونه مواقع می‌توان با باتری به باتری کردن ماشین را روشن کرد. فقط حواستان باشد که پس از روشن شدن ماشین، زود آن را خاموش نکنید. اجازه بدهید دینام کار پر کردن شارژ باتری را به طور کامل انجام دهد.

برق پشت امپر میاد استارت میخوره ولی روشن نمیشه |دلیل روشن نشدن ماشین در صبح

بررسی استارت ماشین

مورد بعدی که ممکن است پیش بیاید، این است که وقتی استارت می‌زنید، صدای استارت خوردن را نشنوید، یا موتور استارت نخورد، در این صورت باید ابتدا به دنبال عیب در سوئیچ و مغزی آن باشید. اگر عیب در آنجا نبود به سراغ خود استارت بروید.

حالا اگر استارت زدید و صداهای ناهنجار و غیرعادی شنیدید، حتماً استارت را بررسی کنید؛ چون ممکن است چرخ دنده‌های آن شکسته‌ باشد و یا اتوماتیک استارت ضعیف یا نیم‌سوز شده‌ باشد.

اگر هم قدرت استارت نسبت به گذشته کمتر شده‌ است و یا بلافاصله موتور روشن نمی‌شود و کمی طول می‌کشد تا موتور روشن شود، دوباره باید دنبال عیب در استارت و بوش آن باشید. اگر سالم بود، نوبت بررسی باتری است.

به صورت کلی دلیل اصلی بد روشن شدن ماشین در صبح نرسیدن بنزین به موتور باشد. شما با توجه به نوع ماشین و کارکرد آن باید برای بررسی مشکل وارد عمل شده و به مکانیکی اقدام کنید.

مهم ترین عوامل خرابی استارت خودرو

مشکل روشن نشدن ماشین چیست؟ دلیل روشن نشدن خودرو در بیشتر اوقات ریشه در خرابی استارت دارد. شما زمانی می‌توانید از خرابی‌های استارت ماشین جلوگیری کنید که با مهم ترین عوامل خرابی آن آشنا باشید. از مهم ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زمانی که ماشین روشن نمیشود، می‌بایست به موارد بالا توجه کنید و آنها را بررسی کنید.

علت طولانی استارت خوردن ماشین چیست؟

یکی دیگر از شرایطی که افراد در زمان روشن کردن ماشین با آن روبرو می‌شوند، طولانی شدن مدت زمان استارت یا زیاد استارت خوردن خودرو( صدای استارت ماشین سنگین) است. از جمله دلایلی که منجر به این اتفاق می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

علت بد روشن شدن خودرو در صبح

یکی دیگر از مشکلاتی که رانندگان مخصوصا در فصول سرد سال با آن روبرو می‌شوند، روشن نشدن خودرو اول صبح است. علت روشن نشدن ماشین در صبح می‌تواند به خاطر وجود موارد مختلفی باشد که در ادامه به بررسی اجمالی آنها می‌پردازیم:

دلایل بسیار زیادی ممکن است وجود داشته باشد که منجر به شود. مواردی که در بالا ذکر شد، متداول‌ترین دلایلی بود که به خاطر آن‌ها خودرو روشن نمی‌شود

دکمه بازگشت به بالا