برترین های کار و کسبعمومی

علت کار نکردن یخچال

دلایل و علت روشن نشدن یخچال

مشکل در جریان برق ورودی یخچال

منظور از جریان برق ورودی یخچال، همان برق پریز می باشد که یخچال توسط دوشاخه برق خود به آن متصل می گردد. در اغلب موارد ممکن است تمام علت روشن نشدن یخچال همین مورد ساده باشد. برای اینکه از بابت این مورد خیال شما راحت باشد کافی است اقدامات زیر را انجام دهید:

  • فیوز و کنتور برق را بررسی کنید.
  • از سالم بودن پریز برق مطمئن شوید.
  • از سالم بودن سیم برق دوشاخه یخچال اطمینان حاصل کنید.

فیوز و کنتور برق را بررسی کنید.

ممکن است مشکل برق تنها از پریدن و از جا درآمدن فیوز یا کنتور برق باشد. در اولین اقدام به فیوز یا کنتور برق سر بزنید. و از درستی این مورد اطمینان حاصل کنید.

از سالم بودن پریز برق مطمئن شوید.

در ساده ترین حالت ممکن است مشکل از پریز برق باشد. اگر پریز برق دچار سوختگی شده باشد این مورد پیش می آید. برای تست سالم بودن آن یک وسیله برقی دیگری را به آن وصل کنید. با این کار از سالم بودن پریز برق مطمئن شوید.

خرابی موتور یا کمپرسور یخچال

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن یخچال می تواند موتور یا باشد. این مورد بیشترین و متداول ترین علت روشن نشدن یخچال فریزر و ساید بای سایدها می باشد. زیرا اگر موتور یا کمپرسور یخچال روشن نشود یخچال عملا بی استفاده می ماند. اما از کجا باید متوجه شد مشکل از موتور یا کمپرسور یخچال می باشد؟

The refrigerator is not working

خرابی برد الکترونیکی یخچال

یکی دیگر از شایع ترین علت های روشن نشدن یخچال خراب شدن برد الکترونیکی یخچال می باشد. برد الکترونیکی یا به لفظ عامیانه برد یخچال اگر دچار مشکل شود ممکن است یخچال روشن نگردد. زیرا برد یخچال قلب یخچال می باشد. اگر هرگونه مشکلی برای برد یخچال به وجود آید با انجام ندادن یکی از فرآیندهای یخچال، می توان متوجه این مورد شد که احتمالا مشکل از برد یخچال می باشد. برد یخچال را می توان هم تعمیر کرد و هم تعویض کرد. پیشنهاد تهران سرویس تعمیر برد می باشد. زیرا در اکثر موارد برد یخچال قابل تعمیر می باشد. برای با شرکت تهران سرویس تماس بگیرید.

تعمیرات یخچال بوش

اگر هم تکنیسین تعمیر یخچال فریزر تشخیص داد که برد یخچال دیگر قابل تعمیر نیست مجبور هستید برد را تعویض کنید. قیمت برد یخچال بستگی به مدل و برند یخچال شما دارد. برای استعلام قیمت برد با شماره – 021 تماس بگیرید.

اتصالات سیم کشی داخلی

شاید تمام موارد بالا که ذکر شد هیچگونه مشکلی نداشته باشند. و ممکن است مشکل کار در اتصالا سیم کشی داخلی یخچال باشد. این مورد اصلا به سادگی قابل تشخیص نیست و مستلزم بررسی دقیق توسط تکنیسین می باشد.پیشنهاد تهران سرویس این است که این مورد را به تکنیسین تعمیرات یخچال فریزر بسپارید. زیرا سیم کشی بدنه یخچال باید از نو تست و بررسی گردد. این کار مستلزم صرف وقت زیادی می باشد. همچنین این مورد یکی از نادرترین دلایل و علت روشن نشدن یخچال می باشد. پس خیلی خود را نگران این موضوع نکنید. باز مثل همیشه می توانید سوالات خود را از ما بپرسید تا با دل و جان به شما کمک کنیم. هدف ما از ارائه این مطالب و سایت تنها کمک به دوستان و کاربران عزیز می باشد. دلیل موفقیت ما نیز همین است. لازم نیست برای هرچیزی حتما پولی دریافت شود مهم این است که دل کمک کردن داشته باشید.

خرابی ترموستات یخچال

ترموستات یخچال با بررسی دمای یخچال دستور روشن یا خاموش شدن یخچال را می دهد. زمانی که ترموستات معیوب باشد یخچال هرگز روشن نخواهد شد. ترموستات در داخل یخچال قرار دارد. درواقع همان پلاستیک چرخان که برای تنظیم دما استفاده می شود ترموستات می باشد. اگر تمام موارد بالا که ذکر شدن کار ساز نبود حتما اقدام به تعویض ترموستات کنید. با تعویض ترموستات، مشکل برطرف خواهد شد و با چرخاندن و موتور روشن خواهد شد.

خرابی قطعات دیفراست

خرابی هر یک از قطعات دیفراست یخچال می‌تواند عاملی بر روشن نشدن یخچال فریزر و ساید بای ساید باشد. اصلی‌ترین قطعه‌ای که تاثیر زیادی در این مشکل دارد، ترموفیوز و ترمودیسک می‌باشد. قطعات دیفراست وظیفه یخ‌زدایی یخچال را بر عهده دارند. زمانی که در یخچال‎‌های ساید بای ساید سنسور دیفراست معیبوب باشد دیگر سینگنالی به برد الکترونیکی ارسال نمی‌شود و باعث می‌گردد یخچال توانایی روشن شدن را از دست بدهد. البته حتی اگر روشن شود هیچ سرمایی نخاهد داشت.

خرابی رله استارت موتور

رله استارت موتور برو روی موتور قرار دارد و وظیفه استارت زدن موتور یا کمپرسوریخچال را بر عهده دارد. زمانی که این قطعه خراب باشد حتی اگر خود موتور سالم باشد یخچال نمی‌تواند روشن شود. بررسی سالم یا خراب بودن این قطعه تنها بر عهده تکنیسین تعمیر یخچال می‌باشد و به صورت چشمی و عادی نمی‌توان متوجه این قضیه شد.

آیا متوجه شده اید که یخچال یا کمپرسور شما خیلی داغ می شود؟

برای بسته شدن خودکار درب، ضروری است که تراز یخچال شما به سمت جلو نباشد. برای بسته شدن راحت تر، می توانید دستگاه را کمی پایه های جلو را بلند تر کنید. همچنین مطمئن شوید که یخچال خود را در یک اتاقی نباشد که دمای محیط بالا 25 درجه باشد و یا مقابل آفتاب قرار گرفته باشد، اینگونه یخچال شما تحت فشار شدید قرار می گیرد و خرابی کمپرسور علت کار نکردن یخچال شما خواهد بود.

خرابی فن کمپرسور یا کندانسور

دارای یک فن خارجی روی کمپرسور یا کندانسور و/یا یک فن داخلی (برای سیستم های “بدون برفک”) هستند. فن بیرونی کمپرسور (یا کندانسور) را خنک می کند در حالی که فن داخلی اجازه گردش هوا بهتر داخل محفظه یخچال را می دهد. با خراب شدن فن کندانسور علت کار نکردن یخچال می تواند بخاطر گرمای زیاد کمپرسور باشد. با خراب شدن فن اواپراتور برفک ایجاد می شود و سرما به داخل کابین نمی آید پس باید برای عیب یابی کار نکردن یخچال در اینصورت با نمایندگی بوش در نزدیکی خود تماس بگیرید. چرا یخچال کار نمیکند ؟ سوییچ درب خراب است سوئیچ واقع در روی درب یا داخل بدنه دستگاه، چراغ یخچال را روشن و خاموش می کند، اما این تنها عملکرد آن نیست. در واقع، به محض باز کردن درب، ایجاد سرما دهی را متوقف می کند. اگر معیوب باشد، علت کار نکردن یخچال شما است. فریزر کار میکند ولی یخچال کار نمیکند

نتیجه گیری علت کار نکردن یخچال

برخی از ایراد هایی که باعث میشود یخچال به درستی کار نکند بخاطر شرایط نگهداری مثل کیپ بودن محل گردش هوا و داغ شدن بیش از حد موتور که می تواند بخاطر کثیفی کندانسور یا خرابی فن باشد پس توجه به نکات کوچک باعث تفاوت های بزرگ در طولانی مدت می شود شما می توانید با سرویس و توجه دوره ای به دستگاه از انجام و یخچال خود بی نیاز شوید.

دلیل خنک نشدن یخچال چیست؟

اگر صدای کارکرد کمپرسور را می شنوید اما یخچال خنک نمی شود، به احتمال زیاد مشکل از گرفتگی کویل های اواپراتور در اثر یخ زدگی یا فن اواپراتور گیر کرده یا خراب است. فن های اواپراتور وقتی خراب می شوند شروع به صدای جیغ می کند.

وقتی یخچال کار نمی کند اولین چیزی که باید بررسی شود چیست؟

اولین چیزی که باید بررسی کنید قطع کننده (در جعبه فیوز خانه شما) مدار سرویس دهنده یخچال است. اکثر خانه ها دارای یک مدار 20 آمپری اختصاصی برای یخچال به تنهایی هستند، در حالی که خانه های قدیمی ممکن است آن را در مدار آشپزخانه عمومی داشته باشند.

چرا یخچال کار نمیکند اما چراغ روشن است؟

اگر یخچال به درستی خنک نشود ممکن است به درستی کار نکند. این می تواند به این دلیل باشد که فن اواپراتور به خوبی کار نمی کند. اگر کمپرسور کار می کند، اما یخچال هنوز خنک نمی شود، معمولاً فن ها مشکلی هستند که باید حل شوند.

دکمه بازگشت به بالا