برترین های کار و کسبعمومی

یخچال ویترینی و نکاتی که قبل از خرید باید بدانید

خرید یخچال ویترینی، یکی از اولین‌ اقدامات در راه‌اندازی فروشگاه‌های مختلف مثل قنادی‌ها، هایپرمارکت‌ها، سوپرپروتئینی‌ها و … است. این نوع یخچال‌ها هم مواد غذایی را سالم نگه می‌دارد، هم در زیباتر کردن دکوراسیون فروشگاه کمک‌حال هستند.عبارت یخچال ویترینی در گذشته بیشتر رایج بود. این روزها از عباراتی مثل یخچال مکعبی و یخچال آکواریومی هم استفاده می‌شود که هردوی آن‌ها همان منظور را می‌رسانند. یخچال‌های ویترینی انواع مختلفی دارند که هرکدام را مناسب یک صنف می‌کنندم. در این مقاله، می‌خواهیم کلیت این دسته‌بندی از محصولات را زیر ذره‌بین ببریم. همچنین، به یک مورد به‌خصوص هم خواهیم پرداخت: یخچال ویترینی کم‌ مصرف.

انواع یخچال فروشگاهی | بررسی و راهنمای خرید | بهترین برند سال 2021

گرچه شاید واضح به نظر برسد، اما اجازه دهید ابتدا چیستی یخچال ویترینی را بررسی کنیم.

یخچال ویترینی چیست؟

با تغییراتی که در سبک دکوراسیون فروشگاه‌ها به وجود آمده است، نوع یخچال‌های مورد استفاده هم تغییر کرده‌اند.کسب‌وکارهایی که نیاز است محصولات‌شان را در معرض دید مشتریان قرار دهند، سراغ چنین یخچال‌هایی می‌روند. برای مثال شیرینی‌فروشی‌ها.

یخچال ویترینی، همان‌طور که از نامش مشخص است، طوری طراحی شده که مواد غذایی درونش را در معرض دید بگذارد. اگر به مکان‌هایی که مشغول فروش یخچال ویترینی هستند سری زده باشید، می‌دانید که معمولاً درب این نوع یخچال‌ها شیشه‌ای است. همچنین قسمت عمده بدنه یخچال ویترینی هم از شیشه نشکن ساخته‌ شده.

بنابراین، این نوع یخچال‌ها دو کار مهم را انجام می‌دهند:

⦁ محافظت از مواد غذایی در برابر فاسد شدن
⦁ نمایش مواد غذایی به مشتریان

این مدل از یخچال‌های فروشگاهی، به‌صورت طبقه‌ای و شلف‌دار در بازار موجود هستند.یخچال‌ های ویترنی انواع مختلفی دارند.در ادامه به این موضوع بیشتر می‌پردازیم؛ اما اجازه دهید ابتدا بگوییم که چرا بهتر است سراغ یخچال ویترینی کم مصرف بروید. مرکز خرید ما یکی از بزرگترینهای مرکز خرید یخچال قنادی در تهران است .

چرا یخچال ویترینی کم مصرف؟

یخچال‌های خانگی هم خاموشی ندارند! چه برسد به یخچال‌ های ویترینی که از مواد فاسدشدنی یک فروشگاه نگهداری می‌کنند؛ پس عجیب نیست که برق بسیار زیادی مصرف کنند.اگر با فروشگاهی بزرگ طرف باشیم که تعداد زیادی یخچال و وسایل برقی دیگر دارد، تلاش برای کاهش مصرف انرژی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند؛ پس چه بهتر که سراغ گزینه‌هایی به‌خصوص، مثل یخچال ویترینی کم مصرف بروید.

با توجه به افزایش قیمت انرژی‌های مورد استفاده مانند انرژی برق، فروشگاه رستوران و یا هر مکانی که از یخچال‌های بزرگ استفاده می‌کند، نیاز دارند تا مصرف انرژی برق خود را کم کنند. بدین صورت هزینه‌های جاری فروشگاه به‌مراتب کاهش پیدا می‌کند.

یخچال ویترینی با مصرف برق پایین در این مواقع می‌تواند یک گزینه عالی محسوب شود. بدین صورت در طی زمان مقدار زیادی از هزینه‌های معمول یک فروشگاه کاهش پیدا می‌کند. پس اگر هزینه‌ای اضافی هم برای خرید این مدل از یخچال پرداخت کنید، بدون شک در طی زمان برمی‌گردد.

انواع یخچال های ویترینی مناسب برای اصناف مختلف

یخچال های ویترینی که به طور مرسوم در ابعاد 1 ، 2/1 ، 5/1 و 2 متری عرضه می‌شوند، برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثلاً خرید یخچال ویترینی عرض 1 متری بیشتر به سوپرمارکت‌ها، هایپرمارکت‌ها و قنادی‌ها توصیه می‌شود. در حالی که عرض‌های 2/1 و 5/1 متری بیشتر مناسب قنادی‌ها و آبمیوه‌فروشی‌ها است.در مورد یخچال های ویترینی با عرض 2 متر هم باید بگوییم که بیشتر به کار هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ می‌آید که فضای بیشتری در اختیار دارند.

نکته خیلی مهم: بسیاری از افراد، یخچال‌های ایستاده را هم جزو یخچال های ویترینی می‌دانند که تصوری کاملاً غلط است. هنگام خرید یخچال ویترینی، این مسئله را در نظر داشته باشید.

همان‌طور که بالاتر هم گفتیم، یخچال مکعبی و یخچال آکواریومی، دیگر نام‌هایی هستند که به این نوع یخچال‌ها اختصاص داده می‌شوند. درضمن، جدا از ابعاد ذکرشده که در بازار رایج‌تر هستند، در سایت مستر سرما، فروش یخچال ویترینی در ابعاد سفارشی مشتری هم انجام می‌شود.فقط کافی است به بخش فروشگاه سایت سری بزنید و در قسمت سفارشی‌سازی، ابعاد موردنیاز خود را ثبت کنید.حالا می‌خواهیم نکاتی را بگوییم که هنگام خرید یخچال ویترینی کمک‌تان می‌کنند.

خصوصیات یخچال های ویترینی خوب

در این بخش، خصوصیاتی که یک یخچال ویترینی کم مصرف و خوب باید داشته باشد را با هم مرور می‌کنیم:

⦁ اینورتر کم‌مصرف

اینورتر جریان مستقیم برق را جریان AC یا متناوب تبدیل می‌کند. یخچال ویترینی مناسب از اینورتری بهره می‌برد که به بهینه‌ترین شکل ممکن فعالیت کند؛ یعنی جریانی ایجاد کند که کاملاً مناسب نیاز دستگاه باشد. نه بیشتر و نه کمتر!جریان بیشتر منجر به مصرف بیشتر انرژی می‌شود و جریان کمتر باعث می‌شود دستگاه عملکرد درستی نداشته باشد.

⦁ قابلیت تنظیم دما

امروزه کمترین توقعی که می‌توان از یک یخچال داشت، قابلیت تنظیم دما است. یخچال های ویترینی هم از این قاعده مستثنی نیستند. قاعدتاً با توجه به موادی که قرار است درون یک یخچال قرار بگیرند، دمای ایدئال آن هم تفاوت خواهد داشت.

جدای از محتویات یخچال، محل و محیط استفاده از یخچال هم بر دمای انتخابی تاثیرگذار خواهد بود. علاوه‌بر قابلیت تنظیم دما، داشتن نمایشگر دیجیتالی هم یک قابلیت جانبی کارآمد محسوب خواهد شد.درضمن، ترموستات و تایمر یخچال های ویترینی، باید به‌گونه‌ای کار کنند که همواره دما را در مقدار تعیین‌شده حفظ کنند.

⦁ امکان ایجاد برودت با قدرت بالا

گاهی اوقات حجم زیادی از کالا و مواد غذایی در این یخچال‌ها قرار می‌گیرند. به‌خصوص در محیط‌هایی مانند رستوران‌ها، نیاز است تا نوشیدنی و مواد غذایی به درجه مناسبی از خنکی برسند.هنگام خرید یخچال ویترینی، یادتان باشد موردی را انتخاب کنید که در زمانی کوتاه، با قدرتی بالا دمای محتویات درون یخچال را پایین آورد و آن‌ها آماده مصرف کند.

⦁ کارکرد بی صدا

هرچه کم‌صداتر، بهتر! این گزاره برای همه وسایل برقی صادق است. برای یخچال های ویترینی هم همین‌طور. بنابراین، اگر قصد خرید یخچال ویترینی دارید، میزان صدای تولیدی آن را هم مدنظر داشته باشید. مسلماً دوست ندارید مشتریان از آلودگی صوتی داخل فروشگاه‌تان آزرده‌خاطر شوند.

⦁ سیستم محافظت از کمپرسور

کمپرسور داخلی یخچال باید دارای سیستم امنیتی باشد. به این ترتیب، اگر دمای داخل یخچال به‌ هر دلیلی بیش از حد بالا برود، سیستم امنیتی وارد عمل شده و با قطع فیوز از سوختن و آسیب دیدن یخچال جلوگیری می‌کند.همچنین، سیستم امنیتی مذکور درصورت اتصال برق یا هر ایراد دیگری در عملکرد موتور، باز هم اقدام می‌کند و از وارد شدن خسارت جدی پیشگیری خواهد کرد.

⦁ طراحی ظاهری زیبا و کاربردی

بالاتر هم گفتیم، یخچال های ویترینی نقشی مهم در دکوراسیون فروشگاه‌ها ایفا می‌کنند و به همین خاطر، زیبایی ظاهر آن‌ها هم اهمیت بالایی خواهد داشت.البته که زیبایی همه‌چیز نیست و باید نکاتی دیگر (مثل مواردی که تا اینجا گفتیم) را هم در نظر گرفت. جدا از زیبایی، با توجه به اینکه بخش زیادی از این نوع یخچال‌ها از شیشه تشکیل شده است، خوب است که وسواس زیادی به تمیز نگه داشتن شیشه‌ها داشته باشید.

نکته: قاعدتاً هر کسب‌وکاری که در زمینه فروش یخچال ویترینی و محصولات مشابه فعالیت می‌کند، می‌داند که زیبایی عنصر مهمی برای این دسته از محصول است. بنابراین آن‌ها سعی می‌کنند زیباترین محصولات خود را در معرض دید مشتریان قرار دهند. باز هم تاکید می‌کنیم که جدا از زیبایی، نکات مهم دیگر مثل اینورتر، سیستم امنیتی کمپرسور، بی‌صدا بودن و … را هم مدنظر داشته باشید.

⦁ تولید هوای سرد در تمام نقاط یخچال

خصوصیت دیگری که یخچال های ویترینی باید داشته باشند، انتقال یکسان سرما به تمام نقاط یخچال است! این کار توسط یک فن و سیستم بادی گرداننده هوا (ترجیحاً بی‌صدا!) انجام می‌شود. از این رو، تمام مواد موجود در یخچال، به یک میزان کاهش دما پیدا می‌کنند.هرچقدر سیستم گردش هوا در یخچال های ویترینی، مناطق بیشتری را تحت پوشش کامل قرار دهد، مزیتی برای آن نوع مشخص از این دسته محصولات خواهد بود.

 

دکمه بازگشت به بالا