برترین های کار و کسبعلمی و پزشکی

لیفت گونه با تزریق ژل چگونه انجام می شود؟

لیفت گونه

به مرور زمان با افزایش سن چهره، ظاهر شاداب و جوان خود را از دست داده و آثار پیری در آن نمایان می‌شود. به همین دلیل لیفت گونه با تزریق ژل محبوبیت بسیاری در میان زنان و مردان پیدا کرده است. چرا که این روش باعث ازبین رفتن افتادگی گونه و از بین رفتن چین و چروک‌ها خواهد شد. لیفتینگ گونه در میان جوانان هم به دلیل برجسته کردن گونه و تغییر فرم چهره و زیباتر شدن لبخند و صورت محبوب است.

اضافه شدن حجم به گونه‌ها افتادگی پوست اطراف خط فک، گونه، چین بینی و دهان را رفع می‌کند. گونه‌ها بر اثر عواملی مانند از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست و هم چنین تحلیل رفتن چربی و عضلات صورت دچار افتادگی و کاهش برجستگی خواهند شد. لیفت گونه برجستگی گونه و افتادگی را بازسازی کرده و موجب جذابیت سایر قسمت‌های صورت نیز خواهد شد. از شرایط لازم برای انجام لیفت گونه سن و سلامت عمومی فرد متقاضی است. بهترین سن برای انجام لیفت گونه 20 سالگی به بالا است؛ و سلامت عمومی شامل مبتلا نبودن فرد به بیماری‌های پوستی، صرع و خود ایمنی است.

لیفت گونه با تزریق ژل: از این روش برای برجستگی و پر کردن گونه‌ها استفاده می‌شود. این روش غیرتهاجمی و با هدف حجم‌دهی به گونه‌ها انجام می‌شود. در این روش ژل‌های حجم‌دهنده مانند Belotero و Juvederm (حاوی اسید هیالورونیک که تولید کلاژن را افزایش و چین و چروک را کاهش می‌دهد) در زیر گونه‌ها تزریق شده و به سمت بالا کشیده می‌شوند. این عمل در حدود مدت زمانی بین 30 دقیقه الی 45 دقیقه طول کشیده و دوره نقاهت خیلی کوتاهی دارد. و ماندگاری آن مابین 6 الی 12 ماه است. از معایب این روش می‌توان به ایجاد کبودی و قرمزی پوست، گرفتگی رگ و جابه‌جایی ژل اشاره کرد.

لیفت گونه با نخ

در این روش از لیفتینگ گونه جراح ابتدا صورت شما را برای مشخص کردن محل‌های ورود و خروج نخ معاینه می‌کند. و سپس با استفاده از سوزن‌های مخصوص نخ‌های بخیه (PDO) که قابل جذب هستند، را وارد گونه‌ها کرده؛ و پوست صورت و گونه‌ها را کشیده و همین امر گونه‌هایی برجسته و زیبا در چهره به وجود می‌آورد؛ و چین و چروک‌های گونه و پوست و افتادگی را به طور کامل از بین می‌برد. این روش با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، به همین دلیل عوارضی نداشته و درد و ناراحتی ناشی از این روش نیز بسیار کم خواهد بود. مدت زمان این عمل در حدود 2 ساعت و ماندگاری آن در حدود 1 الی 2 سال است. از معایب این روش می‌توان به پاره شدن نخ‌ها، عفونت در برخی موارد نادر، جابه‌جایی نخ‌ها و پدیدار شدن بخیه زیر پوست اشاره کرد.

ظاهر گونه در جراحی لیفت گونه، چطور تغییر می‌کند؟

هیالورونیک اسید موجود در ژل و فیلر، به علت قدرت آبرسانی و جوانسازی‌‌ خود، رطوبت ازدست‌رفته را به پوست بازمی‌گردانند و در کنار آن، ظاهر افتاده یا توخالی گونه را پر و صاف می‌کنند. در نتیجه لیفت گونه، ظاهر فرورفته گونه بهتر به نظر می‌رسد، گونه‌ها برجسته‌تر می‌شوند و صورت فرد تناسب و تعادل خود را بازمی‌یابد.

لیفت گونه با فیلر چه تفاوتی با جراحی لیفت گونه دارد؟

از تفاوت‌های مهم میان جراحی لیفت گونه و لیفت با فیلر، زمان ماندگاری آن‌هاست. نتایج جراحی لیفت گونه، ممکن است تا سال‌ها ماندگار باشد، اما فیلرهای پوستی این نتایج طولانی‌مدت را به شما نمی‌دهند. ماندگاری فیلرهای هیالورونیک اسید مانند ماندگاری فیلر بینی ، از ۶ ماه تا ۱۸ ماه است.

در حالی که جراحی طولانی‌مدت لیفت گونه، به یک دوره استراحت نیاز دارد، لیفت گونه با فیلر علاوه بر زمان کوتاه جلسات، نتایجی کوتاه‌مدت نیز دارند. اکثر افراد، روز بعد از تزریق، به روال عادی زندگی خود برمی‌گردند.

اما، هزینه‌ای که لیفت گونه با فیلر دارد با جراحی لیفت گونه، تفاوت قابل‌توجهی دارد. جراحی، هزینه‌برتر است و پیچیدگی‌های مربوط به خود را دارد. پس طبیعی است که افراد روش آسان و کم‌هزینه‌تر را انتخاب کنند.

عدم نیاز به مراقبت و استراحت پس از انجام عمل

انجام عمل تزریق ژل به گونه بسیار بی‌دردسر است. در این شیوه نیازی به بیهوشی وجود نداشته و در برخی موارد پزشک از داروهای بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند. بنابراین بلافاصله پس از انجام عمل می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید. تنها باید برخی نکات ریز را رعایت کنید که در بخش دیگری آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

امکان کاهش حجم ژل یا تخلیه کامل آن

اگر از نتایج تزریق ژل به گونه ناراضی هستید، می‌توانید با مشاوره پزشک همه یا بخشی از ژل را تخلیه کنید. توجه کنید که اگر قصد چنین کاری را دارید، حتما از پزشک تزریق کننده کمک گرفته و انجام این کار را نیز به او بسپارید. توصیه ما این است که برای کاهش حجم یا تخلیه ژل به سراغ پزشک دیگری نروید.

عدم آسیب به بافت‌های پوستی

ژل مورد استفاده برای تزریق به گونه‌ها معمولا از ماده هیالورونیک اسید ساخته شده است. به همین دلیل در طول زمان جذب پوست شده و آسیبی به بافت‌های آن وارد نمی‌کند. به همین دلیل ژل‌ها پس از مدتی نیاز به تمدید دارند. بنابراین نگرانی از بابت آسیب‌های ژل به بافت پوست جایی ندارد.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم لیفت گونه با فیلر را معرفی و تفاوت‌هایی را که با جراحی لیفت گونه دارد، بررسی کنیم. در این بررسی، فهمیدیم که این روزها، افراد بیشتری به تزریق ژل برای لیفت گونه روی می‌آورند تا جراحی. چراکه جراحی روشی هزینه‌بر است و پیچیدگی‌ها و مراقبت‌های پس از عمل و نقاهت طولانی آن، فرد را وادار می‌کند تا در جهان شلوغ و پرسرعت این روزها، به فکر روشی باشد که از هر لحاظ، به‌صرفه‌تر است. فیلرها، بهترین روش جایگزین برای جراحی خواهند بود.

سوالات متداول

  • لیفت گونه چه نتایجی را به دنبال دارد؟
    فیلرهایی که گونه را برجسته می‌کنند، تعادل و هماهنگی را به چهره شما بازمی‌گردانند. این تفاوت، بلافاصله پس از تزریق فیلر گونه قابل مشاهده خواهد بود.
  • لیفت گونه با فیلر، مناسب چه کسانی است؟
    افرادی که به دلایل گوناگون، به اصلاح افتادگی و عدم تناسب پوست گونه نیاز دارند، می‌توانند از روش تزریق فیلر برای لیفت گونه استفاده کنند.
  • آیا لیفت گونه با فیلر دردناک است؟
    در زمان تزریق فیلر، ممکن است دردی خفیف احساس شود، اما این درد معمولا کم وقابل تحمل است.
  • چه مدت پس از لیفت گونه می‌توان به فعالیت‌های روزمره بازگشت؟
    پاسخ این سوال، به روش انتخابی فرد برای لیفت گونه بستگی دارد. بازگشت به زندگی روزمره، پس از جراحی لیفت گونه ممکن است یک تا چند هفته طول بکشد. در حالی که با تزریق فیلر، پس از یک تا دو روز، به فعالیت‌های عادی روزانه باز خواهید گشت.
  • آیا لیفت گونه با ژل، به بیهوشی نیاز دارد؟
    خیر، فرآیند تزریق ژل در مدت‌زمانی کوتاه و اغلب با بی‌حسی موضعی در مناطق تزریق انجام خواهد شد.
دکمه بازگشت به بالا