علمی و پزشکی

ماشین‌هایی که خودکار ترمز می‌گیرند/ پیشگیری از مرگ صدها نفر در تصادف/ عکس

وظیفه سیستم ترمز AEB به‌راحتی از نام آن قابل حدس است. این سیستم در مواقعی که کامپیوتر مرکزی برخورد را حتمی تشخیص دهد، به‌طور خودکار و در کسری از ثانیه وارد مدار می‌شود. این سیستم با کاهش سرعت، یا از برخورد جلوگیری می‌کند و یا شدت برخورد را کاهش می‌دهد.

نکته جالب اینکه به‌دلیل بازار رقابتی ایالات‌متحده، حدود ۹۰ درصد از خودروهای جدید به فروش رسیده در خاک این کشور به سامانه ترمز اضطراری خودکار مجهز هستند. بااین‌حال قانون‌گذاران آمریکا قصد دارند با تصویب قانون، آن ۱۰ درصد را نیز مجبور به نصب سیستم AEB کنند.

آمریکایی‌ها در نظر دارند با اجباری‌کردن نصب ترمز اضطراری خودکار در خودروها، تلفات جاده‌ای خود را کاهش دهند.

ماشین‌هایی که خودکار ترمز می‌گیرند/ پیشگیری از مرگ صدها نفر در تصادف/ عکس

«آن کارلسون»، مشاور ارشد NHTSA، می‌گوید آزمایش‌های مختلف مزایا و نقش سیستم ترمز اضطراری خودکار در نجات جان سرنشینان خودروهای سواری را حتی در سرعت‌های پایین اثبات کرده است. ازاین‌رو گسترش استفاده از آن می‌تواند جان افراد بیشتری را نجات دهد

روشن است که درصورت تصویب چنین قانونی، نصب سیستم ترمز اضطراری خودکار، علاوه‌بر مدل‌های موجود، در خودروهای جدید نیز اجباری خواهد شد. به‌موجب این قانون، خودروهای مجهز به سیستم AEB باید بتوانند عابرین پیاده را حتی در شب هم تشخیص دهند و از وقوع تصادف جلوگیری کنند. طبق گزارش Associated Press، خودروهای دارای این سیستم باید توانایی پیشگیری از برخورد تا سرعت ۳۷ مایل یا ۶۰ کیلومتر در ساعت را دارا باشند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در patc مراجعه کنید.

۵۸۵۸

کارگروه خبری مطالب پزشکی

درمان بیماری‌ها فقط یک قسمت از وظایف من است. من سعی می‌کنم با ارائه راهنماها و توصیه‌های پزشکی، افراد را به زندگی سالم و پرانرژی همراه با سلامتی هدایت کنم.
دکمه بازگشت به بالا