علمی و پزشکی

محدودیت در سفر و ایده ها در نوروز

دستورالعمل های مرکز سفر با تأکید شدید بر عدم تشویق مردم به سفر در تعطیلات نوروز اعلام شد.

به گزارش patc ، طبق اعلام قبلی کرونا ملی و مقر آن (وزارت کشور) ، سفر به 40 شهر در حال حاضر در نوروز ممنوع است: گچساران (کهگیلویه و بویراحمد) ، آبادان ، اهواز ، بندر ماهشهر ، دزفول ، رامهرمز ، شوش ، شوشتر ، کارون ، امیدیه ، ایذه ، اندیمشک ، باغملک ، باوی ، بهبهان ، خرمشهر ، دشت آزادگان ، شادگان و مسجدسلیمان (خوزستان) ، سراب و اجابشیر (آذربایجان شرقی) ، اوره ، ماکو (آذربایجان غربی) ، گلپایگان (اصفهان) ، دهلران (ایلام) ، دیلم ، کنگان و گناوه (بوشهر) ، سامان (چهارمحال و بختیاری) ، ارسنجان و زرین دشت (فارس) ، دیواندره (کردستان) ، پلدختر دورود (لرستان) ، خمین (مرکزی) ، بندر خمیر (هرمزگان) ، نهاوند (همدان) و خاتم (یزد). در همین حال ، معاون وزیر جهانگردی ، به عنوان رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ، دستورالعمل هایی را درباره “نظارت و برنامه ریزی سفرهای سفر در نوروز 1400” ارائه داد که نقش ها و مسئولیت های 23 بخش را به طور خلاصه بیان می کند.

این نکات تأکید می کنند:

همه سازمان ها باید مراقب سیاست هایی باشند که سفرهای تلویزیونی را ترغیب نمی کند.

حفظ فاصله ، بهداشت ، استفاده از ماسک ، شستن دست و بهداشت از اصول مهمی است که تمام ابزارها باید هنگام آموزش آنها را در نظر بگیرند.

تبیین غیر قابل پیش بینی بودن شهرها و احتمال تغییر در نتیجه بیماری از یک سو و لزوم رعایت الزامات و محدودیت های مرتبط با سایر تغییرات ، یکی از موارد کلیدی است که باید توسط آژانس های بزرگ و آگاهی عمومی مورد توجه قرار گیرد. .

سفر “به” و “از” شهرهایی با کرون نارنجی و قرمز غیرقانونی است.

در شهرهای توریستی ، اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی ضروری بوده و در صورت نقض ، کمیته راهبری برای اجرای ممنوعیت و اعمال جریمه اقدام خواهد کرد.

ممنوعیت “عزیمت” و “عزیمت” از شهرهای نارنجی و سرخ محدود به وسایل نقلیه شخصی است و شامل مسافرت با ماشین (هواپیما ، اتوبوس و قطار) نمی شود.

حمل و نقل کالا ، سوخت ، کالاها ، کالاهای اساسی و غیره توسط ترافیک محدود نمی شود.

وزارت بهداشت ، پشتیبانی و آموزش پزشکی و همچنین وزارت راه و شهرسازی برای بررسی و اجرای برنامه های بهداشت و تحرک عمومی برای مسافران و ارائه دهندگان خدمات.

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دولتی است که تغییرات شهری را اعلام می کند. در نتیجه ، لیست شهرهای شهرهای دوره اختصاص داده شده یک بار تا پایان تعطیلات اعلام می شود.

اگر هر شهر زرد و آبی در فصل تعطیلات تغییر کند (نارنجی و قرمز) ، وزارت بهداشت به کمیته امنیتی ، اجتماعی و اجرای قانون در ستاد اطلاع می دهد که مجازات های مربوط به هر مشکلی اعمال می شود. به همین ترتیب ، پلیس در محدودیت ورود وسایل نقلیه جدید به این شهرها (به دلیل تغییر در قالب) ، 72 ساعت دور از ساکنان شهرهای معمولی را در نظر گرفته و از رعایت قانون (جریمه ها) امتناع می کند.

در صورت تغییر و ایجاد وقایع خاص و غیرقابل پیش بینی (بسته به نوع بیماری) در هر شهر یا ایالت ، وزارت بهداشت باید ظرف سه روز قبل از اقدام اضطراری ، کمیته ایمنی ، فرهنگ و مجازات را مطلع کند.

رعایت دستورالعمل ها و دستورالعمل های بهداشتی ارائه شده توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و نهادهای انطباق آنها مطابق با ماده 5 دستورالعمل (بازدید از شهرها) و دستگاه های حاکم در مکان ها و مکان های کار مورد تأیید است.

کمیته نظارت مرکزی ، با مشورت با همه دستگاههای ذیربط ، باید در جهت ارتقا مکانیزمهای کنترل و نظارت اقدام کند.

برنامه شهید حاج قاسم سلیمانی برای ادامه تعطیلات نوروز با هدف اطلاع رسانی ، حذف و استثنا exclud افراد بیمار یا مشکوک و کمک رسانی.

اقامت در مدارس و اماکن عمومی در همه شهرها (قرمز ، نارنجی ، زرد و ابر) ممنوع است.

برپایی چادرهای کمپینگ ، پارک ها و مناطق تفریحی در همه شهرها (قرمز ، نارنجی ، زرد و ابر) ممنوع است.

اردوگاه های جنگلی در همه شهرها (قرمز ، نارنجی ، زرد و ابر) ممنوع است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت ، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، وسایل نقلیه و سرنشینان دارای آزمون Quid مناسب توسط پلیس محافظت می شوند.

سفرها و سایر رویدادهای وسایل نقلیه توسط وزارت فرهنگ ، جهانگردی و ساخت و ساز با کمک سیستمی برای اعمال محدودیت ها فقط در شهرهای آبی و زرد برگزار می شود.

وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی باید اطلاعات لازم را در اختیار ملاقات کنندگان و اماکن مربوط به الزامات مربوط به مفهوم پیشگیری قرار دهد و همچنین بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی نظارت کند.

بخش بهداشت منطقه مسئول نظارت بر اجرای قانون و انطباق با مقررات بهداشتی است.

رئیس عملیات نوروزی مراحل لازم را منطبق بر رویه های ارتباطی ستاد منطقه ای مدیریت کرونا بررسی و اجرا خواهد کرد.

ستاد مرکزی ممنوعیت ایجاد جلسات و کنفرانس ها در شهرهای قرمز و نارنجی.

در این طرح ، توابع هر ابزار به طور جداگانه شرح داده شده است. وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، پلیس ، رادیو و تلویزیون ، وزارت راه و شهرسازی ، دادستان کل ، ستاد منطقه کرونا ، اتاق اصناف ایران ، اداره کل تعزیرات ، جمعیت هلال احمر و سازمان های اورژانس در کشور از اعضای این مرکز هستند.

حمل و نقل ، خدمات امداد و نجات ، اجرای قانون ، سیستم امنیتی و حمل و نقل ، ادغام شهری و روستایی ، برنامه ریزی و آمار ، مسکن و آب و برق ، نظارت بر قانون و بازار ، بهداشت و محیط زیست ، اطلاعات ، تبلیغات ، فرهنگ و محیط زیست نظارت طولانی مدت و به شکایات آدرس نیز در کمیته های ویژه و مدیریت مرکز گنجانده شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا