اقتصادی

مشکلات گوگرد نفتی برای عسلویه + ویدئو

patc / بوشهر مدیر محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت: “گوگرد و مشکل آلودگی آن سالهاست که در عسلویه وجود دارد و آلودگی مرتباً توسط انبارهای گوگرد باز ، در مسیر این انبارها و در هنگام حمل و نقل غیر استاندارد پخش می شود.”

فرهاد قولینژاد در مصاحبه با patc ، درباره دلایل و منابع آلودگی توضیح داد: “ما از انبارهای باز گوگرد در عسلویه شکایت داریم ، جایی که پرونده ها هنوز در حال تعقیب هستند و ما منتظر رای هستیم.

وی گفت: “ما هفته گذشته از کامیون ها بازدید کردیم و راه حل هایی برای محافظت از آنها در موضوع حمل و نقل ارائه دادیم. ما به آنها این فرصت را دادیم که در صورت عدم تحقیق پلیس راهور ، انبارهای موتوری بسازند و مهلت هایی را برای بررسی هرچه سریعتر تعیین کنند.” از آنها می خواهیم با این کار پیگیری کرده و سفرها و رفت و آمد آنها را متوقف کنند.

این مقام مسوول اظهار داشت: “چندین كنترل دیگر نیز اضافه شده است ، اما هنوز عملی نشده است. سالهاست كه مشكل گوگرد و آلودگی ناشی از آن به طور مداوم در انبارهای گوگرد باز در عسلویه و همچنین چه زمانی و كجا می رود.” حمل و نقل غیر استاندارد رخ می دهد.

مدیر حفاظت از محیط زیست بوشهر تأکید کرد: یکی از منابع آلودگی هوا در عسلویه انبارهای گوگرد باز و همچنین انتقال غیر استاندارد منابع آلودگی است.

قلی نژاد درباره ایستگاه پایش هوا عسلویه گفت: بخشی از ایستگاه پایش هوا عسلویه فعال است و آلودگی هوا را تحت نظر دارد. ایستگاه جدید عسلویه طی دو ماه با 8 ایستگاه نظارت در یک منطقه ویژه راه اندازی می شود که تحت نظارت محیط زیست است. آنها از نظر بیولوژیکی کار می کنند.

وی با بیان اینکه بوی گاز و آلودگی هوا در کنگان وجود دارد ، اظهار داشت: بوی گازهای رها شده در اثر آتش گرفتن شعله و نشت گاز از پالایشگاه های گازی کنگان ایجاد می شود.

مدیرکل محیط زیست بوشر خاطرنشان کرد: برنامه های ملی ثبت در زمینه کاهش آلودگی تهیه شده است و اقدامات مربوطه در این راستا انجام شده که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود.

فرهاد قلی نژاد گفت: “ما از رسانه ها می خواهیم كه همکاری كنند و انتظار داریم سازمان های غیردولتی و فعالان محیط زیست به یاری ما بیایند و خواستار حفاظت از محیط زیست شوند. آلاینده های اصلی نفت و بخش ویژه هستند.”

وی گفت: محیط زیست یک سازمان اجتماعی و مردمی است و ما فقط می توانیم پیگرد قانونی و پیگرد قانونی داشته باشیم. ما فکر می کنیم مسائل زیست محیطی برای مردم و مسئولان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا