علمی و پزشکی

واکسن 7.4٪ در تهران ؛ چند روز آینده راه حل فعلی / راه حل

مدیر ارشد مدیریت بیماری های کرونا در تهران گفت: “ما تاکنون 7.4 درصد از جمعیت منطقه واکسیناسیون کرده ایم که این رقم از 6.2 درصد بیشتر است.”

به گزارش patc ، دکتر حسینعلی شهریاری ، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ، صبح امروز به همراه جمعی از اعضای کمیسیون ، دکتر منوچهر جمالی ، مدیرکل امور مجلس وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دکتر. علیرضا زالی ، مدیر مدیریت بیماری های کرونا در تهران آنها از مرکز واکسیناسیون در کرونا در موزه دفاع مقدس بازدید کردند.

تاکنون یک میلیون و 110 هزار واکسن در تهران معرفی شده است

دکتر. علیرضا زالی – فرمانده عملیات ضد کرونا در تهران ، در طول سفر ، درباره چرایی ادغام مراکز کوچک واکسیناسیون در مناطق مختلف توضیح داد: در تهران ، ما با توجه به جمعیت و تعداد مراجعه کنندگان واکسن ، واکسن ایجاد کرده ایم. در حال حاضر 80 واکسن در تهران وجود دارد که برای کاهش خطر آنها را اضافه خواهیم کرد.

وی در مورد رشد تعداد واکسن ها گفت: طبق پیش بینی ، مشکلات فعلی طی چند روز آینده برطرف می شود. نگرانی اصلی مردم در تهران این بود که افرادی که اولین واکسن را دریافت کرده اند از دوز دوم محروم نشوند. خوشبختانه به مدت 70 سال فضای ذخیره سازی کافی تا نقاط بالایی که اولین و آخرین درمان را دریافت کرده اند داریم و جای هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد.

رئیس گروه کنترل بیماری کرونا در تهران در ادامه گفت: تا زمانی که تشخیص ندهیم واکسن 70 ساله تمام نشده است ، به گروه های سنی دیگر نخواهیم رفت.

زالی افزود: یکی از مواردی که کسانی که واکسن دریافت کرده اند را تشویق کرد این شایعه بود که واکسن دوم برای کسانی که اولین واکسن را دریافت کرده اند می تواند از منبع دیگری باشد. ما به مردم اطمینان خواهیم داد که دوز دوم اولین واکسن های مشابه برای همه افراد خواهد بود.

وی در مورد ایجاد تاسیسات واکسن در کرونا در موزه دفاع مقدس به عنوان ستاد 80 در تهران اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و 110 هزار واکسن در تهران معرفی شده است. 400،000 نفر همه این داروها را دریافت کردند. ما تاکنون 7.4٪ از جمعیت را واکسینه کرده ایم که در مقایسه با لکه نرم ملی یعنی 6.2 افزایش قابل توجهی را نشان می دهد. با توجه به تنوع محصولات موجود در واکسن برای واردات و آوردن به خانه ، ما سبدهای مختلفی را ملاقات خواهیم کرد.

رئیس اداره کنترل بیماری کرونا در تهران گفت: از آنجا که افراد زیادی واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند ، باید بگوییم که خوشبختانه به اندازه کافی سینوفارم تهیه کرده ایم. نوع دوم مورد استفاده در تهران Astrazenka است که کاملاً به واکسن مجهز است. نوع سوم Sputnik است ، سطح دوم 90٪ تزریق می شود.

به گزارش وبدا ، زالی گفت علاوه بر سن اعلام شده ، واکسیناسیون برای بیماران متخصص و تیم های پزشکی نیز در تهران انجام می شود. مراجعه افراد با پیامک؛ توصیه می شود افراد برای کاهش خطر ابتلا به واکسن های خط دوم برای اولین بار به مناطقی که در آنها واکسینه شده مراجعه کنند.

وی در پایان از همکاری خوب بین هلال احمر ، بسیج و سپاه خبر داد و گفت: آنها برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد تجهیزات خود را به ما می دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا