145000 پرستار پرستار در کرونا در کشور / بیش از 155 پرستار در جریان کرونا جان باختند

کرونا در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه بیش از 155 پرستار در اقصی نقاط کشور به وظیفه شهادت عمل کرده اند، گفت: دنیا را کم کنید.

به گزارش patc و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر. علیرضا زالی در مراسم تجلیل از نقش پرستار با نامگذاری روز پرستار همزمان با ولادت با سعادت حضرت زینب(س) قهرمان کربلا به عنوان درخشان ترین و قابل اعتمادترین تیم پرستاری معرفی شد.

وی افزود: حضرت زینب با عشق امام حسین(ع)، فضائل و مناقب آن حضرت و ذکر روز پرستار همزمان با ولادت این بانوی جوان نقش پرستاری والایی را نشان می دهد.

زالی در خصوص قوانین رئیس اجرایی در خصوص اهمیت نامگذاری روز پرستار همزمان با ولادت بانوی قهرمان کربلا گفت: پرستار حامل پیام های مهمی است.

رئیس دانشگاه گفت: مشکلات کرونا نشان داده است که پرستاران ایرانی اسلامی در کارهای داوطلبانه پیشرو هستند.

وی گفت: در روزهای حساس جنگ کرونا و زمانی که تجهیزات دفاع شخصی نیز نایاب شد، پرستاران پناهگاه را ترک نکردند. ترک فرصت های خدماتی

زالی درباره ایثارگری پرستاران در سخت ترین روزهای کرونا تاکید کرد: اکثر شهدای این مرکز درمانی تیمی متشکل از پرستاران تشکیل می دهند که ایثار این عزیزان ستودنی و باعث افتخار است.

رئیس دانشگاه افزود: بالغ بر 155 پرستار در اقصی نقاط کشور شهید و یا مراقب سلامت شدند که این عزیزان جان خود را برای حفاظت از مردم در برابر آتش سوزی کرونا برای کاهش آلام بشری در زمان اپیدمی جهانی نثار کردند.

وی افزود: در حال حاضر 145 هزار پرستار در کشور در خدمت وظیفه عمومی خود به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

زالی در ادامه با بیان اینکه سابقه تیم پرستاری در کشور با وجود کم لطفی ها و وعده های محقق نشده همچنان پابرجاست، ادامه داد: پرستاران غیور بومی با همه سختی ها و مشقت ها با جان و دل به خدمت رسانی به مردم ادامه دادند.

رئیس دانشگاه با تقدیم سخاوت و سخاوت پرستاران پرتلاش کشور، گفت: نوشته جمعی از پرستاران در امنیت مقدس، روزهای حساس استقرار انقلاب اسلامی، پر از کار است.

زالی با اشاره به اینکه امسال روز ویژه پرستاری در زمینه های مختلف در سطح کشور و دانشگاه برگزار می شود، افزود: امیدواریم امروز نیازهای پرستاران در سطح بسیار گسترده تری برآورده شود. “

وی در خصوص رهنمودهای رئیس اجرائیه به مقامات ارشد و سیاستگذاران گفت: بدون شک با توجه به تاکید رئیس قوه مجریه بر ابزار کار، الزامات نظام مالیاتی 10 و 14 ساله در حوزه پرستاری باید رعایت شود. به زودی.” با پیام قوی رئیس جمهور قول داد که این مهم در کابینه بررسی شود.

به گفته دکتر خب پرستاران مطرح دنیا هیچ وقت در راه اندازی سیستم تعرفه به دنبال منفعت مالی نیستند، بلکه متخصصان مستقل تر می شوند و بدون توجه به سود مالی به دنبال عدالت در حوزه سلامت، موفقیت بیشتر برای تیم پرستاری و اجرا هستند. از سیستم تعرفه

لزوم اجرای قانون مراقبت‌های ویژه سلامت، کسر مالیات (خصوصاً برای پرستاران بخش‌های عروق بیماری کرونا)، معنای ایثارگری برای پرستاران مبتلا به بیماری‌های روحی و جسمی در زمان انتصاب، استخدام و سیستم متمرکز بر اساس احترام پرستار. و ارتقاء حمایت از پرستاران. مهم است که دکتر. توجه به این نکته ضروری است که رعایت این الزامات مهم است.

رئیس دانشگاه در بخشی دیگر از این مراسم با اشاره به کار سخت و دردناک ۸۹ روزه کادر پرستاری گفت: از تاخیر یا پایان دادن به شیردهی و تغییر وضعیت موجود غافل نشوید.

وی با اشاره به دستورات نخست وزیر و تاکید وی بر تسریع در جذب نیرو در 89 روز افزود: بر اساس دستور صریح سرلشکر انقلاب در زمانی که به دنبال کادر پرستاری و تکمیل کادر پزشکی بودیم. انشالله که دلمون با ما باشه و امروز به راحتی از زحمات این عزیزان بگذریم.

تامین ایمنی و امنیت شغلی برای کودکان برومندی که از لباس‌های فرم پرستاری و غیره از لباس‌های نظامی استفاده می‌کنند. زالی در این نشست تاکید کرد.

زالی افزود: تردید نداریم که وضعیت فعلی کشور و مجلس شورای اسلامی با اصولی که به پرستاران احترام گذاشته و مشکلات را حل می کند، آمیخته نشده است.

وی همچنین به بیان قوانین حکیمانه، دلسوزانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و در ادامه اظهار داشت: اساس این قوانین رفع نیازها و راه حل مشکلات پرستاران است.

رئیس دانشگاه آمادگی خود را برای ایجاد مشاغل جدید برای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد و در این طرح ها به مواردی مانند پرستاری پس از استعمار و پرستاری پس از زایمان نیز اشاره کرد.

زالی در پایان با قدردانی از خدمات عمومی در روز پرستار، از تلاش‌های هیئت دانشگاه برای رفع نیازهای تیم پرستاری قدردانی کرد و از تعهد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به‌عنوان مؤلفه‌ای قوی و مبتکر قدردانی کرد.

دکتر. سعید کریمی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در مورد اهمیت پرستاری در پیشگاه خداوند گفت: بسیار زیاد.

معاون آموزشی دانشگاه در خصوص تاکید رئیس اجرایی بر یافتن و پیگیری نیازهای پرستاری گفت: تامین نیازهای پرستاران بخشی از سیاست های دانشگاه است.

کریمی در ادامه به تشریح مصیبت حضرت زینب (س) و روز ولادت حضرت زینب (س) را روز پرستار نامید و احساس کرد این افتخار بزرگی برای مراقبین پرستار است.

فروغ مولا- مدیر گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم با اشاره به امواج مختلف و خطرناک کرونا، زحمات پرستارانی را که با تمام وجود نماینده مردم بودند، یادبود و تجلیل برشمرد.

وی افزود: پرستاران منطقه علاوه بر کمک به بیماران کووید، در برنامه ایمن سازی نیز نقش بسزایی داشته اند.

وی افزود: بیست ماه از شیوع اپیدمی کرونا در این کشور می گذرد. در این مواقع حساس، ما تعدادی از همکارانمان را از دست داده‌ایم، خانواده‌های بی‌شماری در غم از دست دادن عزیزانمان در سوگ هستند و پرستاران بی‌شماری همچنان از آرتروز رنج می‌برند. کردن.

مولا ادامه می دهد: «پرستاران قوی و مجرب آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

وی سپس گزارشی از عملکرد سرپرستان پرستاری دانشگاه ارائه کرد و تامین نیروی انسانی را یکی از مشکلات مهم پرستاری در بحران کووید 19 عنوان کرد.

رئیس دفتر پرستاری دانشگاه، تعداد مبتلایان به این ویروس، خاتمه استخدام پرستاران باردار و پرستار در کرونا و تعویض تخت‌های مخصوص را به ویژه از جمله مشکلات موجود برای پرسنل عنوان کرد. در کرونا

وی از انتقال کادر پرستاری بیمارستان‌های کم‌کرونا این دانشکده به سایر بیمارستان‌ها و نیروهای داوطلب به دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان خبر داد.

مولا با قدردانی از تلاش‌های پرستاران در کرونا، با اشاره به آمار شهدا و بیماران، گفت: 4280 بیمار از پرستاران دانشگاهی و بیمارستان‌های غیردانشگاهی که تا کنون در آن کوید بستری شده‌اند و 12 نفر نیز بستری شده‌اند. او در این مصیبت کشته شد.

ایجاد برنامه پیشگیری و کنترل بیماری، تشویق مددکاران روانی و اجتماعی، مشارکت در برنامه واکسن کرونا، فعالیت‌های کمیته واکسن کرونا و برنامه مرگ و میر نوزادان از 1 تا 59 ماهگی شامل برنامه‌های نظارتی در دانشگاه علوم پزشکی شهید. پرستاران بهشتی است که مولا ذکر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مراسم تجلیل از نقش پرستار امروز 22 آذرماه در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور تیمی از مسئولان وزارت بهداشت برگزار شد. اعضای هیئت مدیره دانشگاه و بسیاری از پرستاران.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا