دانلود رایگان کامل کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید pdf

زندگی خود را دوباره بیافرینید ( معرفی کامل کتاب )

درباره کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید:

با دانلود کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید اثری مشترک از دکتر و ژانت اس کلوسکو در زمینه خودیاری و روانشناسی موفقیت است. در این کتاب یازده الگوی رفتاری مخرب و تکراری، که با خودانگاره ی منفی ارتباط دارند، مشخص شده‏ اند. ضمن شرح حال بیماران واقعی، باید این رو هم مد نظر داشت که مؤلفان این کتاب نشان می‌دهند چگونه هر یک از این الگوهای ناکارآمد از تجارب کودکی منشاء گرفته و خود، مبنایی برای ارزیابی خویشتن در بزرگسالی می‌ شوند.

در ادامۀ ، برنامه ای عملی با استفاده از تکنیک ‌های تجربی (تماس با کودک درون) و شناختی (بازنویسی خود و جایگزینی آن با الگوی ناکارآمد) و رفتاری (شناسایی رفتارهای خاص و تغییر آنها) معرفی می‌شود. این کتاب وسیله قدرتمندی‌ برای کار با مراجعان براساس رویکردهای شناختی و طرحواره‏ درمانی است.

یانگ و کلوسکو بر اساس خلاقیت و تدبیراندیشی توانسته‌اند ابزارهای اثرگذاری برای تغییر روابط بین‏‌ فردی و روابط شغلی تدوین کنند. به دنبال تغییر در روابط بین‏ فردی و روابط شغلی، زندگی تغییر شگرفی خواهد کرد. کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید نشان می‌دهد که نویسندگان از بینش بالینی، حساسیت و شفقت خاصّی برای راه‌ حل اندیشی مشکلات بین‏ فردی و مشکلات شغلی برخوردارند.

با دانلود کتاب رایگان با یازده تله رایج در زندگی که ریشه بسیاری از مشکلات عاطفی و کاری ما هستند آشنا می‌شویم.

دانلود رایگان |دانلود رایگان کتاب pdf با لینک مستقیم

تله زندگی:

الگویی است که از کودکی آغاز و تاثیرات آن در تمام طول زندگی منعکس می‌شود. الگو‌ها با خانواده به عنوان آغازگر شکل دهی شخصیت کودک آغاز می‌شوند. بعد از آن تمام آسیب‌هایی که هرکس در کودکی خود می‌بیند جزیی از شخصیت او می‌شود.

متاسفانه این تله‌های زندگی هستند که مشخص می‌کنند ما چطور فکر کنیم، احساس کنیم، عمل کنیم و عملکرد و احساسمان را منتقل کنیم. آن‌ها باعث بروز احساساتی مثل خشم، ناراحتی و اضطراب می‌شوند و به همین دلیل است که بعضی  افراد در موقعیتی که انگار همه‌چیز دارند باز هم لذت زندگی را نمی‌چشند و نسبت به موفقیت‌هایی که کسب کرده‌اند باوری ندارند.

جفری يانگ به عنوان بنیانگذار طرحواره‌ی درمانی به همراه همکارش ژانت كلوسكو در این کتاب آموزش می‌دهند که چگونه می‌شود تله‌های زندگی را، همین‌طور که در زندگی نمایان می‌شوند، دنبال کرد و چگونه تا زمانی‌که این الگو‌های غلط از زندگی محو نشد‌ه‌اند، با آن‌ها مقابله کرد.

این تله‌ها از کجا می‌آیند؟ روش تحلیل جفری یانگ چیست؟

بخشی از نگرش یانگ و کلوسکو در این کتاب، بر پایه‌ی دیدگاه‌های روانکاوانه‌ی فروید و پیروان اوست. بنابراین، همان‌طور که حدس می‌زنید آن‌ها ریشه‌های تله‌ها را به دوران کودکی انسان‌ها برمی‌گردانند: «هر تله‌ی زندگی سرچشمه‌ای قابل درک در کودکی دارد.»

مثلاً نویسندگان وقتی درباره‌ی «استانداردهای بسیار بالا و غیر واقع‌بینانه در زندگی» صحبت می‌کنند، بلافاصله همه چیز را به زندگی دوران کودکی نسبت می‌دهند: «اگر چه افرادی که دارای توقعات بالا هستند در بزرگسالی‌شان افرادی به شدت موفقند، اما در خاطرات کودکی آن‌ها، اثری از موفقیت دیده نمی‌شود. در اصل بیشتر احتمال دارد که آن‌ها از کودکی‌شان فقط نقایص، طرد شدن و تنهایی‌شان را به یاد آورند. آن‌ها بر خلاف تمام تلاش‌هایی که می‌کردند؛ احترام، تحسین، توجه یا عشقی را که می‌خواستند دریافت نمی‌کردند.»

مدافعان سرسخت روش علمی، قاعدتاً این نوع نگرش را بیشتر شبیه «فال‌گیری» می‌دانند و به سادگی با آن کنار نمی‌آیند. اما حتی اگر کنار آمدن با این نوع تحلیل‌ها برایتان ساده نیست، می‌توانید از کنار آن‌ها عبور کنید و سایر بخش‌های کتاب را بخوانید.

خوش‌بختانه کتاب چگونه زندگی خود را دوباره بیافرینید صرفاً بر پایه‌ی نظریات روانکاوانه‌ی فرویدی بنا نشده و نویسندگان، از کارهای دانشمندان و متخصصان دیگر نیز در کتاب بهره برده‌اند.

از جمله‌ی این افراد می‌توان به آرون بک – از بنیان‌گذاران درمان شناختی رفتاری – اشاره کرد که اتفاقاً مقدمه‌ای هم بر کتاب نوشته است (جفری یانگ شاگرد آرون بک بوده است).

یانگ ابتدای کتاب، به خوبی روش خود را در ترکیب نظریه‌ها و مدل‌های گوناگون توصیف کرده‌ و شرح داده‌ است:

بسیاری از متخصصان باور دارند که باید تنها یک راه برای درمان انتخاب کنند و با فداکاریِ تمام همیشه پیرو همان راه باشند؛ به همین دلیل با انواع مختلفی از روانشناسی‌ها مانند روانشناسی فرویدی، روانشناسی خانوادگی و روانشناسی رفتاری سر و کار داریم.

من به این باور رسیده‌ام که تلفیقِ بهترین اجزا از چندین روش درمانی مختلف، بسیار موثرتر از استفاده از یک روش درمانی است.

موارد بسیار ارزشمندی در روانکاوی، علوم تجربی، شناختی، داروشناسی و رویکردهای رفتاری وجود دارد، اما هر کدام از آن‌ها در صورتی که به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرند، با محدودیت‌های بزرگی مواجه خواهند شد.

ما با تله های زندگی خود چه می‌کنیم؟

جفری یانگ در کتاب خود توضیح می‌دهد که بسیاری از ما انسان‌ها، در مواجهه با تله‌های زندگی خود، سه گزینه را انتخاب می‌کنیم که هر سه نادرست هستند:

  • تسلیم (Surrender)
  • فرار‌ (Escape)
  • ضد حمله (Counter-attack)

هنگام تسلیم شدن، ما تله‌ی خود را به عنوان یک واقعیت انکار‌ناپذیر می‌پذیریم. مثلاً کسی که در تله‌ی احساس نقصان گرفتار است، «در هنگام ملاقات به چشمان شما نگاه نمی‌کند. سرش را پایین نگه می‌دارد. هنگام حرف زدن به سختی می‌توان صدایش را شنید. از خجالت سرخ می‌شود و به لکنت می‌افتد. خودش را در برابر دیگران کوچک کرده و مدام عذرخواهی می‌کند. همیشه مسئولیت اشتباهات، حتی آن‌هایی را که مقصر نبوده است، می‌پذیرد.»

اما همه، تسلیم تله‌های خود نمی‌شوند. بعضی انسان‌ها از تله فرار می‌کنند. یعنی می‌کوشند در شرایطی قرار نگیرند که تله، خودش را نشان بدهد.

مثلاً کسی که می‌خواهد از تله‌ی احساس نقصان فرار کند، «از روابط صمیمانه می‌گریزد. اغلب اوقاتِ خود را در کافه‌های محلی صرف گپ زدن و خوش‌گذرانی با دوستانش می‌کند. او روابط دوستانه‌ی پیش‌پا‌افتاده‌ای را ترجیح می‌دهد که در آن اصلاً در مورد مسائل شخصی صحبت نشود.»

در چنین شرایطی، احساس نقصان نمی‌تواند فشار چندانی به فرد وارد کند. اما فرد این دستاورد را به قیمت گزافی کسب می‌کند. در مثال مورد بحث ما، فرد تمام راه‌های دوستی صمیمی را با خودش می‌بندد و فرصت‌های رابطه‌ی عمیق را از دست می‌دهد، تا بتواند با احساس نقصان و کمبود خود روبرو نشود.

سومین عکس‌العملی که جفری یانگ به آن اشاره می‌کند، ضد حمله است. به این معنا که فرد، چهره‌ای غیرواقعی و افراطی از خودش را به نمایش می‌گذارد. او با وانمود کردن این‌که فردی کامل و بی‌عیب است، می‌کوشد احساس نقص خود را پنهان کند. چنین فردی بیش از حد از دیگران انتقاد می‌کند، آن‌قدر که دیگران فرصت نداشته باشند از او انتقاد کنند. هم‌چنین در ساده‌ترین رویدادهای نامطلوب هم، حاضر نمی‌شود مسئولیت اشتباهاتش را بر گردن بگیرد.

اجازه بدهید بخش‌هایی از کتاب را که در آن به «ضد حمله» پرداخته شده با هم بخوانیم:

زمانی که ضد حمله می‌کنیم، به گونه‌ای فکر احساس و عمل می‌کنیم که گویا خاص، برتر، بی‌نقص یا عاری از خطا هستیم. ما به شکلی نومیدانه پشت این نقاب‌ها پنهان می‌شویم.

ضد حمله گسترش می‌یابد،‌چرا که چاره‌ای برای غلبه بر بی‌ارزشی، مورد انتقاد وارد شدن و تحقیر شدن ارائه می‌دهد. ضد حمله راهی برای فرار از این آسیب‌پذیری سهمگین است.

ضد حمله‌ها در «ظاهر» درست هستند. در حقیقت، بسیاری از افرادی که ما در جامعه آن‌ها را ستایش می‌کنیم، افرادی هستند که به ضد حمله می‌پردازند؛ افرادی هم‌چون بازیگران سینما، نوازنده‌ها و رهبران سیاسی، اما اگر چه در جامعه جا افتاده‌اند و در چشم دیگران به عنوان افرادی موفق دیده می‌شوند، هرگز پیش خودشان احساس آرامش نمی‌کنند. آن‌ها همواره از درون احساس نقص دارند.

آن‌ها از طریق قرار دادن خودشان در موقعیت‌هایی که ستایش دیگران را به همراه دارد، بر این احساسِ ناکارآمدی غلبه می‌کنند. به دست آوردن چنین ستایشی، در واقع تلاش برای جبران احساس بی‌ارزشی است.

آن‌ها می‌توانند پیش از این‌که دست‌شان رو شود و سرکوب شوند، از طریق روی آوردن به ضد حمله، بر ایرادهای خود، نقاب بگذارند.

ضد حمله‌های ما، ما را به انزوا می‌کشانند. آن‌چنان سرگرم بی‌نقص جلوه دادن خودمان می‌شویم که اصلاً توجه نمی‌کنیم که در این مسیر، ممکن است چه افرادی را برنجانیم؟

ضد حمله‌های ما هم‌چنین ما را از داشتن روابط صمیمانه باز می‌دارند. حس اطمینان خود را از دست می‌دهیم و آسیب‌پذیر می‌شویم.

افرادی که استراتژی ضد حمله را انتخاب می‌کنند، هیچ‌وقت حقیقتاً یاد نمی‌گیرند تا بر نقص‌های خود غلبه کنند. آن‌ها مسئولیت شکست‌های خودشان را نمی‌پذیرند یا هرگز به محدودیت‌های خود اعتراف نمی‌کنند.

در بخشهایی از کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید خواهیم شنید:

جد، یک دلال سهام سی و نه ساله و بسیار موفق است. او با زنان ارتباط برقرار می‌کند، اما به نظر می‌رسد ارتباطش با هیچ‌کدام از آن‌ها جدی و عمیق نمی‌شود. جد در تله فقدان عاطفه یا کمبود محبت گرفتار شده است. هنگامی که برای اولین بار رویکرد تله‌های زندگی را تنظیم می‌کردیم، به درمان بیمار قابل توجهی به نام جد پرداختیم. جد نمونه بارزی از تله خود کوبنده است.

جد از ارتباط با یک زن به زن دیگر می‌رفت و معتقد بود که هیچکدام از زنانی که به مقالات آن‌ها می‌رود، آن کسی که می‌خواهد نیست. هرکدام از آن‌ها سرانجام جد را ناامید می‌کردند. صمیمانه‌ترین نوع رابطه‌ای که جد به آن رسیده بود، شیفتگی با زنانی بود که او را از نظر جنسی تهییج می‌کردند. مشکل اینجاست که چنین روابطی ماندگار نیستند.

جد با زنان ارتباط برقرار نمی‌کند، او آن‌ها را فتح می‌کند. نقطه‌ای که جد در آن‌جا علاقه‌اش را از دست می‌دهد، دقیقا همان نقطه‌ای است که علاقه را به دست آورده، زن عاشق او شده است.

جد از اینکه زنی مدام نزدیک من باشد و هرجا میروم کنار من باشد بیزارم:

جد از اینکه زنی مدام نزدیک من باشد و هرجا می‌روم کنار من باشد بیزارم. خصوصا زمانی‌که در مکان‌های عمومی و در جمع هستیم. فقط دلم می‌خواهد فرار کنم.

جد با تنهایی دست و پنجه نرم می‌کند. احساس پوچی و خستگی دارد. حفره‌ای در درون دارد و همچنان دنبال زنی می‌گردد که این حفره را پر کند. جد معتقد است که چنین زنی را هرگز پیدا نمی‌کند. باور دارد که همیشه تنها بوده و تا همیشه هم تنها خواهد ماند.

جد در دوران کودکی نیز این تنهاییِ دردناک را حس می‌کرد. هرگز پدرش را نشناخت و مادرش سرد و بی عاطفه بود. نیازهای عاطفی هیچکدام از آن‌ها بر آورده نشده بود. او با کمبود محبت بزرگ شد و اکنون به عنوان یک فرد بزرگسال نیز در حال ساخت همان محیط عاری از احساس و عاطفه است.

وقتی جد برای درمان سراغ ما آمد، بارها و بارها او را به چالش کشیدیم. سعی کردیم هر زمان که به دفاع از خودش می‌پردازد، تله‌ای که در آن گرفتار شده را کم رنگ‌تر کنیم. بسیار مهم بود که به او نشان دهیم که خالصانه ناراحتی او را در مورد نزدیک شدن به سایر افراد، خصوصا به خاطر پدر و مادر به شدت بی عاطفه‌اش، درک می‌کنیم.

15 صفحه اول کتاب مربوط است به پیشگفتاری بر ترجمه فارسی، پیشگفتار، و مقدمه و بعد از آن کتاب در 17 فصل شروع می شود:

فصل 1: تله های زندگی

فصل 2: در کدام تله زندگی گرفتار شده اید؟

فصل 3: درک تله های زندگی

فصل 4: تسلیم، فرار و حمله

فصل 5: چگونگی تغییر تله های زندگی

فصل 6: تله زندگی رها شدگی

فصل 7: تله زندگی بی اعتمادی و بد رفتاری

فصل 8: تله زندگی محرومیت هیجانی

فصل 9: تله زندگی طرد اجتماعی

فصل 10: تله زندگی وابستگی

فصل 11: تله زندگی آسیب پذیری

فصل 12: تله زندگی نقص/شرم

فصل 13: تله زندگی شکست

فصل 14: تله زندگی اطاعت

فصل 15: تله زندگی معیارهای سختگیرانه

فصل 16: تله زندگی استحقاق

فصل 17: فلسفه تغییر

نویسنده های این کتاب تنها به تعریف تله ها بسنده نکرده اند، در توصیح هر تله ای آنقدر با مثال های ملموس و واقعی تله را توضیح و شرح و بسط می دهند که به طور کاملا کاربردی می توانید در سریع ترین زمان ممکن مسئله خود را بشناسید و برای یافتن راه حل بکوشید. این کتاب واقعا احتمال دارد به منزله یک میانبر و جایگزین در مقابل روان درمانگری های طولانی مدت باشد.

یکی از ویژگی های این کتاب، پرسش نامه ها، جداول، و بخش های ویژه کتاب هستند که نشانه ها را برای ما شرح می دهند. به این ترتیب با توجه به این ابزارها خواننده کتاب واقعا می تواند خودش را بهتر بشناسد و بهتر درک کند و زودتر به نتیجه مطلوب خودش دست پیدا کند.

لینک دانلود کتاب بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

اگر مشکلی در خرید بود با شماره های موجود در منوی پشتیبانی تماس بگیرید.

در این پست کتاب pdf قابل دانلود است.اگر فقط نیاز به فایل صوتی کتاب دارید یا میخواهید هم فایل pdf کتاب و هم کتاب صوتی را داشته باشید، در پست های زیر میتوانید این دو محصول را خریداری بفرمایید.

منبع : openlibrary.org

دکمه بازگشت به بالا