برترین های کار و کسبعمومی

آیا هزینه های دبی بالاست؟

هزینه زندگی در امارات با توجه به توسعه‌یافتگی و زندگی لوکس در این کشور ممکن است برای بسیاری بسیار بالا باشد. اگر قصد سفر یا مهاجرت به امارات را دارید، بهتر است قبل از آن نگاهی به هزینه‌های زندگی در این کشور گران و پر زرق‌وبرق بیندازید. در این مطلب قصد داریم نگاهی به هزینه‌های زندگی در امارات و هزینه زندگی در دبی به‌عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای آن بیندازیم. اگر فرصت خواندن این مطلب را ندارید می‌توانید را پر کنید تا کارشناسان با تجربه ما با شما تماس بگیرند و راهنمایی‌تان کنند.

ویژگی‌های بسیار مطلوب این کشور اگرچه اشخاص زیادی را ترغیب به مهاجرت می‌کند، انگیزه محافظت از اقتصاد، صنعت و عرصه مدنی، دولتمردان امارات را برآن داشته است تا قوانین سختگیرانه‌ای را برای پذیرش مهاجرین وضع و اجرایی کنند.

یکی دیگر از ویژگی های خوب دبی اجاره ماشین است که برای صرفه جویی در هزینه های سفر می‌توانید با اجاره ماشین کراس اوور در دبی سفر مقرون به صرفه‌ای داشته باشید.

شرایط زندگی در دبی

زندگی در امارات متحده عربی شاید تجربه‌ای دلنشین برای آن دسته از مهاجرانی باشد که به دنبال زندگی در کشوری هستند که مالیات بر درآمد آن مطلقا صفر است. این کشور حاشیه خلیج فارس که دارای طیف گسترده‌ای از ملیت‌ها است، رقیبی سرسخت برای شهرهای لندن و نیویورک محسوب می‌شود که زندگی شبانه یا بهتر است بگوییم رفت و آمدهای شبانه در آنجا کاملا قانونی و مرسوم است. با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و شرجی بودن دبی، اغلب مردم شب‌ها را برای گشت و گذار در خیابان‌ها، پاساژ، رستوران‌ها و سواحل انتخاب می‌کنند.

اگر شما نیز قصد مهاجرت به دبی را دارید اما از شرایط زندگی در این شهر مطلع نیستید، ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید تا اطلاعات مفیدی در اختیارتان بگذاریم.

مهمترین دلایل برای زندگی در دبی

توصیه‌های زیادی در مورد زندگی در سرزمینی وجود دارد که آسمان آن تقریبا همیشه آبی است و هیچ بارانی در آن نمی‌بارد. در اینجا پنج دلیل برای ایده‌آل بودن شرایط زندگی در دبی وجود دارد:

  • بالا بودن نرخ شادی بین مردم

دبی جزو ۲۰ شهر برتر جهان  از لحاظ نرخ شادی است. مردم این شهر با داشتن شرایط رفاهی وصف نشدنی همواره در شادی به سر می‌برند. حاکم دبی بارها از هدف خود برای تبدیل کردن این شهر به عنوان هدف یکی از پنج شهر شاد جهان یاد کرده است.

  • آب و هوای مطبوع و سواحل شگفت‌انگیز است

اگر دوست دارید پس از اتمام یک روز کاری سخت، خستگی را از تن خود بیرون کنید، سواحل شهر دبی بهترین گزینه برای شما خواهند بود. خیلی از افراد آخر هفته‌ها برای تفریح به سواحل این شهر سفر می‌کنند و حمام آفتاب می‌گیرند.

  • معماری زیبای شهری

در واقع همه چیز در دبی فوق‌العاده است، از جزایر مصنوعی در سواحل دبی گرفته تا بلندترین برج جهان تحت عنوان برج خلیفه که نماد این شهر است. جاذبه‌های طبیعی زیادی نیز وجود دارد، از جمله محله خالی با نام شگفت‌انگیز (ربع‌الخالی)، که بزرگترین بیابان شنی پیوسته در جهان در قلب آن جای دارد.

  • چند فرهنگی بودن

شما به عنوان یک مهاجر، شهر خوبی را برای زندگی انتخاب کرده‌اید. در حالی که جمعیت امارات متحده عربی حدود ۱۰ میلیون نفر است، بیش از ۸۸ درصد از ساکنان آن را شهروندان خارجی تشکیل می‌دهند. این به معنای تنوع عظیمی از فرهنگ‌ها و غذاهای هیجان‌انگیز است، و بهتر از آن، شما به عنوان یک ایرانی هیچگاه احساس تنهایی نخواهید کرد، زیرا ایرانیان زیادی در شهر دبی زندگی می‌کنند. داده‌های سفارت‌ها نشان می‌دهد که ۱۲۰۰۰۰ نفر از بریتانیا و ۵۰۰۰۰ نفر از ایالات متحده نیز در امارات زندگی می‌کنند.

  • تقریبا هیچ مالیاتی وجود ندارد

در سال ۲۰۱۸، دولت برای اولین بار مالیات بر ارزش افزوده را برای اکثر کالاها و خدمات، با نرخ پایین ۵ درصد، معرفی کرد. با این حال، هیچ مالیاتی بر درآمد وجود ندارد و شما با خیالی راحت می‌تواند به کسب درآمد میلیون دلاری بپردازید.

هر چقدر هم که این دلایل جذاب باشند، باید توجه داشت که دبی یا بهتر است بگوییم امارات متحده عربی قوانین سفت و سختی را برای شهروندان خود وضع کرده است. به طور مثال، همجنس‌گرایی در امارات متحده عربی غیرقانونی است، در حالی که زنان با توجه به نگرش منفی این کشور نسبت به سقط جنین، تجاوز جنسی، و آزار خانگی ممکن است با چالش‌های جدی مواجه شوند.

وقتی صحبت از هزینه زندگی در دبی می‌شود، خبرهای خوب و بدی وجود دارد. مخارج زندگی مخارجی هستند که برای بقا ضروری است. این شامل مسکن، غذا، پوشاک، مراقبت‌های بهداشتی، و حمل و نقل می‌شود. لازم به ذکر است که هزینه‌های تفریحی تحت عنوان هزینه‌های زندگی در نظر گرفته نمی‌شوند.

هنگام تعیین هزینه‌های زندگی، مسکن بخش قابل توجهی از بودجه را شامل می‌دهد. به طور متوسط حدود ۳۰ درصد از هزینه‌های زندگی در دبی صرف مسکن و پس از آن حمل و نقل و غذا خواهد شد که هر کدام ۱۵ درصد را تشکیل می‌دهند.

هزینه‌های ماهانه نیز بستگی به تعداد اعضای خانواده دارد. دبی در سال ۲۰۲۱ به دلیل کاهش مداوم اجاره بها، قیمت ملک، هزینه تحصیل، حمل و نقل، غذا و غیره مقرون به صرفه‌تر شده است. داده‌های Numbeo نشان می‌دهد که میانگین هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، ۸۹/۲ درصد کاهش یافته است. در حالی که، هزینه برآوردی زندگی برای یک خانواده چهار نفره در دبی ۳۲/۶ درصد کاهش یافته است. برای این که با هزینه‌های زندگی در دبی به صورت دقیق آشنا شوید ادامه مطلب را از دست ندهید.

۱.امارت‌ها در کشور امارات چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

امارات متحده عربی متشکل از هفت امارت است که در سال ۱۹۷۱ پس از خروج ارتش بریتانیا از منطقه، استقلال یافتند و کشوری واحد تحت عنوان امارات متحده عربی را تشکیل دادند. اگر برای کار به امارات سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم به ابوظبی که پایتخت امارات بوده و بیشترین جمعیت و ۸۷٪ از زمین‌های کشور را در اختیار دارد، بروید، یا باید شهر دبی، قطب تجاری کشور را انتخاب کنید.

در سال ۲۰۱۸، تولید ناخالص داخلی (GDP) امارات ۱۹۴ میلیارد پوند بود. به گفته صندوق بین المللی پول، این نرخ بیشتر از کشور پرتغال، مصر و ویتنام بوده است. فراموش نکنید که ابوضبی تنها یک امارت کوچک در قلب کشوری ۱۰ میلیون نفری است.

در همین حال، تولید ناخالص داخلی دبی ۸۳ میلیارد پوند است – و وقتی این واقعیت را در کنار خط افق باورنکردنی امارات و جزایر مصنوعی در نظر بگیرید، می‌توانید درک کنید که چرا فرودگاه بین‌المللی دبی سومین فرودگاه پر رفت و آمد جهان است. طبق آمار نشنال جئوگرافیک از سال ۲۰۱۸، ۸۸ میلیون مسافر در طول سال از فرودگاه دبی به اقصی نقاط جهان سفر می‌کنند.

۲.شرایط مراقبت‌های بهداشتی در دبی چگونه است؟

۳.هزینه مسکن در دبی چقدر است؟

زندگی در امارات ارزان نیست. آمارهای گردآوری شده توسط Numbeo نشان می‌دهد که اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز ابوظبی یا دبی بیش از ۲۰۰۰ پوند در ماه هزینه دارد. اگر قبلا در شهرهای بزرگی مانند لندن یا لس‌آنجلس زندگی کرده‌اید، برای این نوع قیمت‌ها آماده هستید. اما، ایرانیانی که در خانه‌هایی با متوسط اجاره ۲/۵ میلیونی زندگی کرده‌اند، زندگی در دبی می‌تواند برایشان گران تمام شود. بنابراین، مثل همیشه به این توجه داشته باشید که حقوق شما با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد.

۴.آیا مصرف مشروبات الکلی در دبی ممنوع است؟

دبی می‌تواند یک شهر رویایی برای زندگی باشد، به شرطی که به قوانین آن احترام بگذارید. اول از همه، به یاد داشته باشید که روزهای جمعه و شنبه به عوان آخر هفته نامگذاری شده‌اند. بنابراین، یکشنبه به عنوان اولین روز هفته در نظر گرفته شده است زیرا جمعه در اسلام یک روز مقدس است.

اگر در روزهایی به جز جمعه و شنبه به دنبال نوشیدن مشروبات الکلی هستید، از نظر قانونی هیچ مشکلی شما را تهدید نمی‌کند؛ فقط در محل کار درباره آن صحبت نکنید، زیرا هنوز مردم بومی دبی نسبت به نوشیدنی‌های الکلی ذهنیت منفی و اسلامی دارند.  تعداد زیادی کافه و رستوران وجود دارند که به طور قانونی مشروبات الکلی سرو می‌کنند و اغلب تا پاسی از شب باز هستند.

مراقب باشید، سن قانونی برای نوشیدن الکل در امارات ۲۱ سال است. به همین سبب، متصدیان کافه‌ها شناسنامه‌ها را برای سرو مشروب بررسی می‌کنند. همچنین مصرف مشروبات الکلی در خیابان غیرقانونی است، و یک رویکرد تحمل صفر برای مصرف مواد مخدر وجود دارد که می‌تواند منجر به اخراج شما از کشور و یا حتی محکومیت به زندان شود.

۵.خود را برای بسیاری از قوانین غیرمنتظره آماده کنید

اگرچه می‌توانید پا به بارها، کلوب‌ها و رستوران‌هایی بگذارید که مصرف مشروبات الکلی در آنجا به جز شارجه قانونی است، اما مراقب سایر محدودیت‌های غیرعادی باشید. حاکمان دبی ممکن است شما را به خاطر شایعه پراکنی، فحش دادن (هم در زندگی واقعی و هم در شبکه‌های اجتماعی)، جمع‌آوری پول برای امور خیریه بدون مجوز، یا عکس گرفتن از افراد بدون اجازه آن‌ها به زندان بیاندازند. هرگز از تصادفات جاده‌ای عکس نگیرید، چراکه در صورت مشاهده توسط پلیس باید غزل خداحافظی را برای همیشه از دبی بخوانید. در بهترین شرایط ممکن است با جریمه مالی پنج رقمی روبرو شوید.

۶.زندگی در دبی برای زنان خارجی چگونه است؟

در حالی که رفت و آمد در خیابان‌های دبی برای زنان بسیار ایمن است، اما شرایط خاصی دارد که حتما به عنوان یک زن باید از آن‌ها تبعیت کنید. البته، نیازی به پوشیدن حجاب نیست، اما اگر در محل کار یا در یک مکان عمومی هستید، حتما شانه‌ها، زانوها و یقه خود را بپوشانید. در اتوبوس‌های عمومی، حتما در قسمت جلویی و در بخش زنانه بنشینید و سعی کنید با مردانی که نمی‌شناسید تماس چشمی مستقیم برقرار نکنید.

۷.شرایط کار در امارات چگونه است؟

اکثر مشاغل در دبی یافت می‌شود. البته، بیشتر این شغل‌ها را مردان که اکثریت بزرگ جمعیت و نیروی کار در امارات را تشکیل می‌دهند، برعهده خواهند گرفت. دولت امارات در سال ۲۰۱۷ گزارش داد که ۹۱ درصد از مردان بالای ۱۵ سال شاغل هستند، در حالی که این رقم در زنان تنها ۴۲ درصد است.

در حالی که اقتصاد کشور تا حد زیادی به نفت، سازمان‌های دولتی و ساخت‌وساز متکی است، درآمدزایی از طریق توریست در دبی، که طبق داده‌های وبسایت مسترکارت چهارمین مقصد گردشگری محبوب جهان در سال ۲۰۱۸ شناخته شد، در حال رونق است؛

وقتی صحبت از کار در امارات می‌شود، به یاد انعام و پاداش‌های هنگفت می‌افتیم. علاوه بر ویژگی بزرگ معاف از مالیات بر درآمد، بسیاری از شرکت‌ها به کارمندان خود کمک هزینه مسکن، کمک هزینه تحصیلی برای فرزندان، بیمه پزشکی و حتی بلیط هواپیمای رایگان برای بازگشت به خانه را نیز ارائه می‌دهند.

۹.برای شروع زندگی در امارات چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر شهروند یکی از کشورهای ایران، بریتانیا، ایالات متحده، استرالیا، کانادا و ایرلند هستید، می‌توانید ویزای ۳۰ روزه رایگان دریافت کنید و آن را برای ۳۰ روز دیگر در طول اقامت خود تمدید کنید. در صورتی که به دنبال اقامت طولانی مدت هستید به یک حامی مالی نیاز دارید.

حامی مالی می‌تواند هر کسی باشد. به طور مثال برای زندگی در دبی حامی مالی شما باید دارای اقامت دائم در امارات باشد، اما اگر برای کار در حال نقل مکان هستید، به احتمال زیاد شرکت‌های تجاری یا اداری باید حامی مالی شما باشند. حامی شما ابتدا باید برای اقامت ۳۰ روزه به اداره مهاجرت امارات درخواست ارسال کند. تنها چیزی که باید ارائه کنید یک کپی از پاسپورت خود است، مابقی موارد را شرکت شما باید انجام دهد.

همچنین، مهاجرانی که در امارات زندگی می‌کنند، می‌توانند از شما حمایت مالی کنند. اگر این مهاجران یکی از اقوام نزدیک شما مانند همسر یا فرزندتان باشند، به راحتی می‌توانند برای مهاجرت شما درخواست ارسال کنند. یادآور می‌شود که برای مهاجرت به دبی باید کارت شناسایی دریافت کنید، زیرا هر کسی که در امارات زندگی می‌کند باید یک کارت شناسایی مخصوص و معتبر داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا