علمی و پزشکی

تب؛ مهمترین چالش زائران اربعین امسال

مدیر گروه بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بزرگ ترین و مهم ترین مشکل زیارت اربعین امسال گرمای زائران است، توصیه کرد: زائران از کفش های مناسب استفاده کنند و هر ساعت پاهای خود را بشویند. با یکدیگر. آنها را از کفش بیرون بیاورید، با آب بشویید و استراحت کنید تا با یک مشکل کوچک مقابله کنید.

دکتر. سید احسان بلادیان در گفت و گو با patc، اظهار کرد: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شهر نجف در جنوب شرقی خیابان شیخ طوسی آماده خدمت رسانی به زائران است و از ارائه هیچ نوع خدماتی دریغ نمی کند. تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متشکل از 72 نفر از کادر درمانی و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می باشد. این افراد شامل 10 پزشک، 18 پرستار، ماما، مددکار، مدیر، کارگر و ناظر، زن و مرد، جهت تامین 24 ساعته زائران عصر چهارشنبه 16 شهریور 1401 به نجف اشرف اعزام شدند.

وی افزود: مسافران علاوه بر خدمات بهداشتی و درمانی 24 ساعته می توانند در زمان بازدید از دانشگاه، اسکان و استراحت داشته باشند. یک بخش داروخانه نیز در آنجا راه اندازی کردیم که شامل داروهای تهیه شده از وزارت غذا و دارو و داروهای ارائه شده توسط هلال احمر است.

بلادیان افزود: تیم اعزامی دانشگاه نیز سایر سفرها را تامین و در صورت نیاز تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار می دهد. مانند تهیه آب یخ تمیز برای سایر سفرها و یا نظارت کارشناسان بهداشت محیط از طریق کلرزنی و اطمینان از سلامت آب شرب زائران در تمامی گروه های اربعین.

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه مشکل اصلی زائران اربعین امسال گرما است، یادآور شد: گرمای هوا، کمبود آذوقه، کمبود آب آشامیدنی آب، کمبود تردد، انتظار و انتظار در مرزهای کشور و … باعث کم آبی می شود که این افراد با سرم درمانی، تنفس و آب آشامیدنی درمان می شوند.

بلادیان یکی دیگر از مشکلات رایج را آسیب به پا، زخم، تاول و پیچ خوردگی پا دانست و تاکید کرد: زائران با استفاده از کفش مناسب، هر چند ساعت یک بار در مسیر، پاهای خود را از کفش خارج کرده و شستشو دهند. بده و استراحت کن تا با چالش روبرو شوی.

وی در ادامه یادآور شد: هر ساله قبل از شیوع کرونا در عراق، یک تیم پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشکیل می شد که وظیفه اصلی آن درمان و ارائه خدمات بهداشتی به زائران، مردم و عابران بود. : متأسفانه در این دو سال به دلیل شیوع ویروس کرونا، کار گروه متوقف شد تا اینکه امسال کار آن از سر گرفته شد. ابتدا نامه درخواستی به کلیه گروه های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جهت برگزاری مراسم زیارت اربعین از دانشگاه ارسال شد، سپس داوطلبان با مجوز سرپرست و مجوز شخصی برای بازدید اعزام شدند.

بلادیان در پایان گفت: همه این کارگران سه دوز واکسن خود را تزریق کردند و این افراد از بین افرادی که از سلامت خوبی برخوردار بودند و تجربه شرکت در اعتراضات را داشتند انتخاب شدند بنابراین توانایی و حق دارند. مهارت در او فرصت انجام چنین نمایش هایی را داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا