علمی و پزشکی

تردد خودروهای اربعین زیادی از مرز مهران / نیاز به آمادگی بهداشتی و درمانی در ایلام

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس برآوردها بیشترین زائران اربعین حسینی از استان ایلام و مرزهای کشورهای مهران خواهند آمد، بر آماده سازی کامل بیمارستان ها و درمانگاه ها در این استان تاکید کرد. گفت. : شرایط استان ایلام برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی مناسب است.

به گزارش patc، دکتر. سعید کریمی معاون بهداشتی وزارت بهداشت نیز ضمن قدردانی از زحمات مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خدمت رسانی به مردم و راه اندازی بیمارستان رازی گفت: این دومین است. ماه گذشته به استان ایلام رفتم و اهمیت این موضوع». به دو دلیل بود. دلیل اول؛ ایلام یکی از مقتدرترین مناطقی است که تلاش زیادی برای پیشرفت دارد و باید برای تحقق عدالت و کارآمدی در نظام سلامت تلاش کنیم تا قدرتمندترین مناطق از توان خود استفاده کنند. دلیل دوم سنت اربعین حسینی در استان ایلام است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس برآوردها بیشترین زائران اربعین حسینی از استان ایلام و مرزهای کشورهای مهران خواهند آمد، بر آماده سازی کامل بیمارستان ها و درمانگاه ها در این استان تاکید کرد. گفت. : شرایط استان ایلام برای پذیرایی از زائران حسینی از اربعین مناسب است، البته باید بسیار مراقب باشیم تا برای حوادثی که ممکن است در این ایام رخ دهد، آمادگی بیشتری داشته باشیم.

بر اساس اعلام روابط وزارت بهداشت، دکتر. جاسم محمدی سرپرست این دانشگاه حضور یک ماهه معاون درمان وزارت بهداشت در استان ایلام را نشان از علاقه ویژه وی به نیازمندان دانست. مناطقی مانند ایلام.

دکتر. محمدی افزود: تلاش همکاران ما در کار پشتیبانی دانشگاه کاهش انتقال بیماران به مناطق غنی و مرکز کشور است که نیاز به کارگر و تجهیزات و مواد مناسب دارد.

وی همچنین گفت: بخشداری ایلام به دلیل اینکه در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار دارد نیازمند توجه ویژه مسئولان وزارت بهداشت است. امیدواریم با کمک وزارت بهداشت بتوانیم به زائران رسیدگی مناسب داشته باشیم.

وی گفت: امکانات آنژیوگرافی در استان ایلام وجود دارد و با کمک مسئولان وزارت بهداشت و توزیع مواد و تجهیزات لازم می توانیم درمان مناسب را به افراد آسیب دیده ارائه کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا