برترین های کار و کسبعمومی

روش های مختلف یدک کشیدن خودرو

تاریخچه ی بکسل یا یدکشی خودرو به جنگ جهانی دوم برمیگرده، زمانی که یدک کشی اونقدر رواج داشته که از نیروی انسانی برای یدک کشی و باربری تجهیزات و وسایل نقلیه استفاده میشد.

در حال حاضر هم کشور ها استاندارد هایی رو برای بکسل کردن یا یدک کشی خودرو توی آیین نامه رانندگی شون آوردن، بطوریکه در اغلب این آیین نامه ها در مورد خودروی بکسل کننده و ابزارآلات بکسل مثل گیره بکسل، توضیحاتی رو آوردن.

انتخاب وسیله برای یدک کش کردن خودرو

برای یدک کشی خودرو هم میشه از وانت بار و هم از تریلی (تریلر) استفاده کنیم.

در بیشتر کارها از جمله یدک کشی خودرو، وانت بار ها و حتی ماشین های اس یو وی (SUV) میتونن کمک بزرگی بکنن ولی این وسیله ها در همه کارها جوابگو نیستن. بهتره برای تعادل بیشتر خودرویی انتخاب کنین که بدنه و شاسی اون بطور مجزا روی هم سوار شده باشن.

ویژگی هایی مثل سبک بودن و عدم حساسیت زیاد به جریان باد باعث شده که تریلی (تریلر) های دارای کفی به مناسب ترین گزینه برای یدک کشی خودرو تبدیل بشن.

در انتخاب تریلی اگه میخواین تریلی رو برای مدت زمان مشخصی نگه دارین از بین تریلی (تریلر) های فولادی و تریلی های آلومینیومی، بهتره تریلی آلومینیومی رو خریداری کنین، چون علاوه بر اینکه بعد از گذشت زمان تازگی خودشون رو حفظ میکنن، سبکتر هم هستن. البته ناگفته نمونه که تریلی های فولادی ارزان تر و فروان تر هستن. چنانچه خودروی سواری شما در جاده دچار مشکل شده و فورا نیاز به یدک کش در مشهد و حمل خودرو دارین میتونین از این طریق اقدام کنین.

آموزش یدک کشی |انواع یدک های خودرو

نکات مهم در بکسل ماشین

هنگام بکسل کردن ماشین دیگران باید به نکات زیر توجه داشته باشید این بررسی های اولیه حتما باید انجام شود.

  • گیربکس آن اتوماتیک است یا دستی؟
  • ظرفیت یدک‌کشی وسیله نقلیه شما چقدر است؟
  • ماشینی که می‌کشید دارای ۲ چرخ یا ۴ چرخ متحرک است؟
  • آیا روی خودروی شما پیچ یدک‌کش (tow hitch) نصب شده است؟
  • وسیله نقلیه دارای ۲ چرخ متحرک میباشد ؟
  • دیفرانسیل جلو (FWD) است یا دیفرانسیل عقب (RWD)؟

روش صحیح بکسل کردن ماشین

روش صحیح بکش کردن ماشین باید توسط یدک کش یا خودروبر انجام شود تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود. باتماس به  امداد خودرو مشهد ازخدمات تعمیر خودرو درمحل ،حمل خودرو و مشاوره رایگان درکمترین زمان برخوردار شوید

دکمه بازگشت به بالا