اقتصادیبرترین های کار و کسبعمومی

شستشوی موتور خودرو بهترین روش‌های پاکسازی از روغن و چربی

علت اهمیت شستن موتور ماشین چیست ؟

خرید اسپری موتور شوی نانوسان: باید همیشه به یاد داشته باشید که چرا موتور شویی داخل موتور در وهله اول اهمیت دارد. برای فروشندگان خودروهای فرسوده ، تمیز کردن موتور خودرو الزامی است. آنها به وسایل نقلیه درخشان و جذاب نیاز دارند تا بتوانند سریعتر بفروشند. وقتی صحبت از مالکان معمولی ماشین می شود ، موتورشویی به شخصیت آن ها بستگی دارد. به عنوان مثال ، صاحبان خودروهایی هستند که موتور را به دلایل کاملا زیبایی شستشو می دهند. آنها فقط از تماشای محفظه موتور درخشان لذت می برند. مطمئنا برخی دیگر نیز از مراقبت از فضای زیر کاپوت غافل می شوند. با این حال ، شرایطی وجود دارد که شما به سادگی باید موتور شویی ماشین را انجام دهید. به عنوان مثال ، هنگامی که نیاز به تعمیرات است و خاک روی موتور تداخل ایجاد می کند. یا اگر به نشت روغن مشکوک هستید و می خواهید دقیقا ببینید از کجا ناشی می شود. همچنین ممکن است به دلیل نگرانی هایی باشد که پس از فصل زمستان و تصفیه جاده ها با چاشنی ، تجمع نمک ، گل و مواد شیمیایی می تواند منجر به خوردگی شود. دلایل شستشوی موتور هرچه باشد ، باید در این کار بسیار مراقب باشید.

لکه بر مبلمان نانوسان: در صورتی که هنوز در فکر این هستید که آیا در حین نحوه شستن موتور ماشین ، موتور باید کار کند یا خیر ، پاسخ کوتاه آن منفی است ، نباید باشد. بلافاصله پس از ورود وارد کارواش نشوید. منتظر بمانید تا موتور خنک شود ، اما نه به طور کامل. فقط باید کمی گرم باشد. ما شستشوی موتور داغ را توصیه نمی کنیم. نظراتی وجود دارد که بهتر است با موتور در حال کار شستشو بشویید تا آب بلافاصله تبخیر شود. با این حال ، خطر اتصال کوتاه کابل وجود دارد. علاوه بر این ، از فشار زیاد جت بخار می توانید سنسور را جدا کنید ، که در ترکیب با موتور در حال کار ممکن است منجر به حوادث ناخوشایند شود. اگر در حال انجام موتور شویی ماشین در در خانه هستید و موتور سرد است ، باید قبل از شروع کار آن را کمی گرم کنید. برای رسیدن به دمای کار به آن احتیاج ندارید ، کافی است آن را در نصف حداکثر سرعت ( مثلا 5000 ) برای یک دقیقه روشن کرده و موتور را خاموش کنید. این کار به منظور گرم کردن موتور به اندازه کافی انجام می شود ، به طوری که خاک می تواند کمی از آن جدا شود و به راحتی پاک شود. اگر بخواهید موتور سرد را تمیز کنید ، بسیار سخت تر خواهد بود.

در حالت ایده آل ، تمیز کردن موتور و موتور شویی داخل موتور باید توسط افرادی انجام شود که از روش و خطرات آن آگاه هستند. با دقت تحقیق کنید و متخصصین حرفه ای و باتجربه را انتخاب کنید. به طور کلی ، آن ها موتور را با جت بخار و مواد شوینده مناسب شستشو می دادند و سپس با هوای فشرده خشک می کردند.

زمان مناسب شستن موتور ماشین

تمیز کننده سالید مجیک: این قسمت مهم از اجزای خودرو را نباید نادیده گرفت. بهتر است بسته به نوع استفاده و شرایط ، هر سه تا شش ماه زیر کاپوت را تمیز کنید. این به هر حال قلب خودرو است و برای حفظ سلامت آن هزینه زیادی پرداخت می شود. اولین بار ممکن است کار سختی باشد ، اما متعاقبا روندهای بعدی آسان می شود. مانند هر کار تعمیر و نگهداری ، آمادگی و داشتن همه چیز مورد نیاز برای پرداخت هزینه دارد. برای اطمینان از حفاظت شخصی در برابر آلودگی ها و دودها ، به موارد زیر نیاز دارید :

  • پاک کننده چربی یا اسپری مخصوص همه منظوره
  • برس های کوچک مخصوص موتورشویی
  • دستگاه فشار قوی یا لوله شلنگ
  • پارچه های میکروفایبر حوله خشک کن

نحوه شستشوی موتور ماشین

خاموش کردن و سرد شدن موتور ماشین

جهت موتورشویی اطمینان حاصل شود که موتورماشین سرد است. تنها زمانی که باید زیر کاپوت را بشویدشسته شود ، هنگام سرد بودن موتور است. این بدین معنا است که شما باید زمان قابل توجهی را پس از روشن شدن موتور جهت خنک شدن زیر کاپوت صبر کنید. اگر هنگام گرم بودن موتور ، آن شسته شود قطعا موتور در معرض آسیب های جدی خواهد بود زیرا ممکن است آب سرد باعث خرد شدن یا خراب شدن قطعات گرم یا داغ شود.

  • بهترین زمان برای شستشوی موتور ماشین ، صبح بعد از خنک شدن موتور شما در تمام شب است.
  • برخی از کارشناسان توصیه می کنند که پاک کردن موتور در حالی که کمی گرم است اشکالی ندارد. آنها متذکر می شوند که این امر می تواند به روند زدودن خاک و کثیفی و جرم و روغن ها کمک کند. با این حال ، بهتر است احتیاط کرده و صبر کنید تا موتور کاملا خنک شود.
  • هرگز بلافاصله پس از رانندگی ، خدمات موتورشویی نباید انجام شود.

برای شستن داخل موتور ماشین از چه موادی استفاده کنیم |بهترین روش شستن داخل موتور ماشین

پوشاندن قسمت های آسیب پذیر موتور

قسمتهای آسیب پذیر موتور را بپوشانید. قبل از شستن موتور ماشین باید مطمئن شوید که تعدادی از قسمت هایی را که ممکن است در اثر آب آسیب ببینند ، پوشانده یا محافظت کنید. این کار بهتر است با ایمن سازی اجزای آسیب پذیر با کیسه های پلاستیکی و نوار پلاستیکی انجام شود.

  • ورودی هوای موتور را بپوشانید یا محافظت کنید.
  • دینام را بپوشانید یا محافظت کنید.
  • از هرگونه الکترونیک ، اتصالات الکتریکی ، رله یا سنسور محافظت کنید.
  • درپوش توزیع کننده را بپوشانید یا محافظت کنید. آب به راحتی زیر کلاهک گیر می کند. اگر زیر کلاهک آب جمع شود ، می توانید WD-40 را اسپری کنید تا آب از بین برود. اگر این کار نکرد ، ممکن است لازم باشد درپوش و روتور ( قسمت گردنده ماشین ) را تعویض کنید.
  • اگر شک دارید که آب ممکن است به قسمت خاصی از موتور شما وارد شود ، آن را بپوشانید.

در موتورشویی فیلترها را از محفظه موتور خارج کنید

مرحله بعدی در شستشوی موتور ماشین بیرون آوردن فیلترهایی است که ممکن است آسیب ببینند یا خراب شوند. از آنجا که فیلترها در مقابل آب بسیار آسیب پذیر هستند و در مکان هایی قرار دارند که در آن آب می تواند جمع شود و به طور بالقوه به موتور یا سایر قطعات آسیب برساند ، پوشاندن آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

  • محتمل ترین فیلتری که باید بردارید فیلتر ورودی هوای موتور است. به ندرت اگر در محفظه موتور قرار گیرد ، ممکن است لازم باشد فیلتر هوای کابین را نیز بردارید.
  • اطمینان حاصل کنید که هر ورودی فیلتر را با پلاستیک بپوشانید ، دقیقا مانند مواردی که با وسایل الکترونیکی حساس و سایر مناطق کار کردید.
  • فیلترها را در جای خشک و تمیز نگهداری کنید.
  • مطمئن شوید که فیلترها را در مکانی قرار داده اید که آنها را فراموش نخواهید کرد. ضروری است که پس از شستن موتور ماشین ، همه فیلترها تعویض شوند.

برداشتن کابل های باطری در شستن موتور ماشین

قبل از ادامه کار برای تمیز کردن زیر کاپوت ، باید مطمئن شوید که کابل های باطری ماشین را برداشته اید. این موضوع بسیار مهم است ، زیرا آب وارد محفظه موتور می شود. برای شل کردن مهره هایی که کابل ها را روی باتری می بندد ، یک سوکت مناسب پیدا کنید. کابل منفی را بردارید. کابل مثبت را جدا کنید. اجازه ندهید کابل های مثبت به قسمت فلزی اتومبیل شما برند. این می تواند باعث ایجاد اتصالات کوتاه در وسیله نقلیه شما شود. کابل ها را روی میز یا گاراژ خود قرار دهید در جایی که در معرض آب قرار نگیرند.

اسپری ضدچربی روی مناطق غیر حساس در شستشوی موتور ماشین

قبل از شستن موتور با آب ، باید بر روی قطعات فلزی غیر حساس در محفظه موتور اسپری ضد چربی بزنید. هنگامی که می خواهید موتور را اسپری کنید ، چربی گیر کمک می کند تا چربی شل شود. اسپری ضد چربی را برداشته و آن را در تمام قسمت های موتور اسپری کنید.

  • از اسپری کردن مناطق حساس با اتصالات الکترونیکی خودداری کنید.
  • چربی زدایی شلنگ ها و ظروف مایعات
  • مواد چربی زدا را در مناطقی که ممکن است در خود موتور نشت یا تخلیه کند ، اسپری نکنید.
  • اجازه دهید چربی گیر چند دقیقه بماند.

بعد از اینکه اجازه دادید چربی گیر بماند ، باید موتور را با آب کم فشار بشویید. شستشو با آب به از بین بردن آلودگی ، کثیفی و چربی زدایی کمک می کند. این کار کمک می کند تا قسمت های پلاستیکی حساس و یا فلزی در فرآیند شستشوی موتور خراشیده نشوند. روند شست و شو باید با آب حجم و شدت کمی صورت گیرد. برای انجام این کار می توانید از نازل های مخصوص استفاده کنید. محفظه موتور را با آب غرق نکنید. این کار باید به آهستگی انجام شود. به مناطقی که چربی خود را از دست داده اید توجه ویژه ای داشته باشید و مطمئن شوید که روغن چربی را شستشو دهید.

محفظه موتور خود را با مخلوط آب و صابون پاک کنید

بعد از چربی زدایی و شستشو ، یک مخلوط آب و صابون برداشته و محفظه موتور خود را پاک کنید. پاک کردن محفظه موتور با آب و صابون به از بین بردن چربی های باقی مانده روغن و همچنین آلودگی و جرم و کثیفی کمک شایانی می کند.

  • در این مرحله از شستشوی موتور ماشین از دستگاه میکروفایبر استفاده کنید.
  • از مصرف صابون های حاوی هرگونه موم یا پلیمر خودداری کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های موجود در بطری صابون خود را دنبال کرده و به درستی آن را رقیق کنید.
  • به مناطقی که مقدار بیش از حد ناخالصی دارند توجه کنید.

محفظه موتور خود را دوباره اسپری کنید. بعد از اینکه محفظه موتور را با آب و صابون پاک کردید ، باید دوباره آن را بشویید. همانند شستشوی قبلی ، حتما آهسته پیش بروید و از آب با فشار کم استفاده کنید. هدف این است که صابون و مواد زائد را پاک کنید در حالی که مطمئن می شوید آب به مناطق حساس وارد نمی شود. پس از اتمام موتورشویی ، باید موتور را خشک کنید. مرحله بعدی خشک کردن موتور است. برخلاف شستشوی اتومبیل ، شما می خواهید از خشک شدن هوا جلوگیری کنید تا هرچه سریعتر تمام آب از محفظه موتور خارج شود. این به شما کمک می کند تا آب به مناطق حساس وارد نشود. محفظه موتور خود را با حوله های میکروفیبر خشک کنید. توجه ویژه ای به مناطقی که صعب العبور هستند و مناطقی که ممکن است آب در آنها جمع شده و ممکن است تخلیه نشود ، توجه کنید. بسته سیم پیچ / توزیع کننده / دینام و سایر مناطق مشابه را پاک کنید.

کیسه های پلاستیکی را که از قطعات حساس موتور شما محافظت می کنند ، بردارید

بعد از اینکه اکثر موتور خود را خشک کردید ، تمام کیسه های پلاستیکی را که برای محافظت از قسمت های حساس موتور استفاده می کنید ، بردارید. با این کار می توانید به ادامه داده و به سمت پایان پروژه پیش بروید. در مورد پاک کردن تمام پلاستیک ها و نوارهای موتور خودرو باید کوشا باشید. اگر چیزی فراموش شود ، می تواند به موتور شما آسیب برساند. توجه داشته باشید که کیسه های پلاستیکی را پاک کنید

دکمه بازگشت به بالا