علمی و پزشکی

روغن بادام شیرین یا روغن بادام تلخ ؟ کدام یک بهتر است

روغن بادام شیرین یا روغن بادام تلخ ؟ کدام یک بهتر است

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: روغن بادام شیرین با روغن بادام تلخ متفاوت است و هر کدام خواص خاص خود را دارد.

بادام را سرشار از چربی های مفید، فیبر، فیتوکمیکال ها، ویتامین ها و مواد معدنی دانست و گفت: حدود نیمی از وزن بادام خشک را روغن تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: برای تهیه روغن بادام شیرین، بادام رسیده را با حداقل حرارت تحت فشار قرار می دهند تا عصاره آن استخراج شود، معمولا روغن بادام را با حرارت و گاهی مواد شیمیایی تصفیه می کنند و در حالی که روغن بادام تصفیه شده تحمل گرما را دارد بیشتر از روغن بادام تصفیه نشده است. اما ممکن است ارزش غذایی کمتری داشته باشد.

گودرزی با اشاره به اینکه روغن بادام شیرین با روغن بادام تلخ متفاوت است، گفت: روغن بادام تلخ از نوع دیگری از بادام درست می شود و باید تصفیه شود تا سموم طبیعی پوسته بادام از بین برود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به خواص روغن بادام شیرین گفت: روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین E و بهترین منبع منیزیم، پتاسیم و مس است.

وی ادامه داد: همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی دارد.

گودرزی تصریح کرد: روغن بادام شیرین دارای امگا 3 است و می تواند به بدن شما در بالا نگه داشتن سطح کلسترول خوب و تقویت عملکرد حافظه کمک کند و علاوه بر آن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را کاهش دهد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: قرن هاست که بادام برای لطافت پوست، التیام زخم ها و بریدگی های سطحی استفاده می شود.

وی ادامه داد: این روغن به دلیل وجود ویتامین A و خاصیت ضد باکتریایی آن، توانایی درمان آکنه و جوش را دارد. مقدار بالای ویتامین E موجود در آن به درمان آفتاب سوختگی کمک می کند، علائم پیری را کاهش می دهد و جای زخم را محو می کند.

منبع خبر: دکتر نیوز /https://doctor-news.ir/2609

دکمه بازگشت به بالا