برترین های کار و کسبعمومی

سن مدرسه رفتن در کانادا چقدر است؟

با انتخاب یک مدرسه ابتدایی یا دبیرستان کانادایی، یعنی از مهدکودک تا کلاس 12، روی آینده فرزند خود سرمایه‌گذاری کنید. کانادا به دلیل آموزش در سطح جهانی شناخته شده است و بیش از کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) برای آموزش هزینه می‌کند. با تحصیل در مدارس کانادا، فرزندان شما از معلمان با تحصیلات عالی و تکنولوژی مدرن برخوردار می‌شوند.

دولت کانادا از این اصل پیروی می کند که کودکان با نیازهای ویژه باید تا آنجا که ممکن است در مدارس معمولی نگهداری شوند، با کمک‌های فردی، امتیازات یا ترتیبات ویژه‌ای که برای حمایت از دانش آموزان انجام می‌شود. برای کسانی که دارای ناتوانی‌های شدیدتر هستند و نیاز به حمایت شدید دارند، مدارس ویژه ای در دسترس است.

به طور کلی در کانادا از مهدکودک تا کلاس 6 جزء مدارس ابتدایی، کلاس 7 تا 8 سطح Junior High School و کلاس‌های 9 تا 12 جزء سطح Senior High School  محسوب می‌شود. البته این نوع رده سنی ممکن است از استاتی به استان دیگر متفاوت باشد. در بسیاری از استان‌ها افراد در سن 18 سالگی از دبیرستان فارق التحصیل می‌شوند. اما در کبک این سن 17 سال است.

سیستم آموزشی کانادا به خوبی سازماندهی شده و قدرتمند است و بدون شک یکی از بزرگترین ها در جهان است.  کودکان کانادایی حدود 4 تا 5 سالگی می‌توانند برای 1 یا 2 سال به مهد کودک‌های ابتدایی بروند. در 6 سالگی مدرسه از کلاس اول ضروری است.

جدول زیر، به طور کلی، سنینی را نشان می‌دهد که بین آن‌ها کودکان ملزم به حضور در مدرسه هستند.(توجه داشته باشید که شرایط ممکن است برای آموزش در خانه، که در سراسر کانادا قانونی است، متفاوت باشد).

بیشتر بخوانید : https://binaapply.com/canada/study/school/list/

استان سن تحصیل اجباری
آلبرتا 6 تا 16 سال
بریتیش کلمبیا 6 تا 16 سال
مانیتوبا 7 تا 18 سال
نیوبرانزویک (New Brunswick) 5 تا 18 سال
6 تا 16 سال
مناطق شمال غربی 5 تا 18 سال
5 تا 16 سال
جزیره پرنس ادوارد 5 تا 16 سال
کبک 6 تا 16 سال
ساسکاچوان 7 تا 16 سال
یوکان 6 تا 16 سال

معدل و نمره زبان یکی از ساده‌ترین شرایط تحصیل در مراکز آموزشی کانادا است. اما برای اخذ پذیرش در مقطع دبستان و دبیرستان به داشتن نمره زبان نیازی نیست. در صورت نیاز، دوره‌های زبان برای دانش آموزان خارجی برگزار خواهد شد.همچنین حداقل معدلی هم برای آن در نظر گرفته نشده است.

اما داشتن حداقل 4 سال سن، نمره‌های خوب در پایه‌های قبلی، داشتن تمکن مالی مناسب والدین، داشتن قیم یا کاستودین درکانادا و اخذ ویزای تحصیلی از شرایط تحصیل دانش آموزی در کانادا است.

برای ویزای دانش آموزی هرچه مقاطع تحصیلی بالاتر رود، شانس اخذ ویزا هم افزایش پیدا می‌کند.

توجه کنید که مدارس دولتی کانادا سخت‌گیری بیشتری روی معدل، سابقه تحصیلی و نمرات دانش آموز می‌کند. اما به طور کلی تمکن مالی والدین مهم‌ترین عامل در رد یا پذیرش درخواست است.

انواع مختلفی از گزینه های تحصیلی کوتاه مدت و بلند مدت در کانادا بر اساس نیاز فرزند شما وجود دارد. چه یک کمپ تابستانی، یک ترم یا یک سال تحصیلی کامل را انتخاب کنید، تحصیل در مدارس کانادا یک تجربه متحول کننده زندگی فرزند شما خواهد بود!

مدارس دولتی در سطح محلی توسط هیئت مدیره مدارس منتخب اداره می‌شوند. دانش آموزان برنامه درسی استاندارد استانی و برخی برنامه‌های تحصیلی تخصصی را یاد خواهند گرفت. تقریباً در تمام مدارس دولتی دانش‌آموزان دختر و پسر در کلاس‌های یکسانی حضور دارند. آنها فقط برنامه های روزانه را ارائه می‌دهند. اکثر هیات‌های مدارس آموزش غیرمذهبی دارند، هرچند در چند استان، برخی مدارس دینی نیز از بودجه عمومی برخوردار هستند.

مدارس مستقل و خصوصی، شهریه دریافت می‌کنند و برنامه درسی مشابه مدارس دولتی باتوجه به منطقه و استان دارند. وضعیت قانونی مدارس خصوصی در نقاط مختلف کانادا متفاوت است. این مدارس بیشتر برای پذیرش دانش آموزان بین‌المللی بوجود آمده است. و این دانش آموزان می‌توانند بصورت روزانه یا شبانه‌روزی (بوردینگ اسکول) تحصیل کنند.

افرادی که مدارس شبانه‌روزی را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، از امکانات بیشتری مانند خوابگاه، بیمه و امکانات رفاهی برخوردار هستند.

این گزینه ای است که به موجب آن والدین تصمیم می‌گیرند فرزند خود را در خانه نگه دارند و به طور مستقل به او آموزش دهند. مقررات آموزش خانگی در استان‌ها متفاوت است، اما والدین اغلب می‌توانند برنامه درسی پیشنهادی و مطالب کمکی را به صورت آنلاین پیدا کنند. کمتر از یک درصد از کودکان در کانادا تحت آموزش خانگی هستند.

کانادا کشوری دو زبانه است که زبان های رسمی آن هم انگلیسی و هم فرانسوی است. زبان آموزش در اکثر مدارس انگلیسی است به استثنای استان کبک که زبان اصلی آموزش در آن فرانسوی است. مدارس برای دانش‌آموزانی که به زبان انگلیسی یا فرانسوی صحبت نمی‌کنند، مقرراتی در نظر گرفته شده است.

والدین می توانند در مورد کلاس های زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) و زبان فرانسه به عنوان زبان دوم (FSL) پرس و جو کنند. کلاس ESL/FSL یک برنامه درسی آسان‌تر آموزش داده می‌شود و ممکن است برخی از دانش‌آموزان از آن بهره‌مند نشوند. والدین باید تحقیقات کاملی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که به منافع فرزندانشان آسیبی وارد نمی شود

سال تحصیلی معمولی معمولا 190 روز در سال از 1 سپتامبر شروع و تا 30 ژوئن ادامه دارد. دانش آموزان از یک استراحت دو هفته‌ای در کریسمس و دو هفته‌ای در ماه مارس برخوردار هستند. تا اول مارس هر سال، هیئت‌های مدارس موظف هستند تقویم سال تحصیلی بعدی را به وزارت آموزش و پرورش ارائه کنند. مدارس دولتی و خصوصی در کانادا اغلب تعطیلات مشابهی دارند.

شروع به کار اغلب مدارس در کانادا بین ساعت 8 تا 9 صبح و اتمام فعالیت آنها بین 14.30 تا 15.30 است. همچنین فعالیت‌های فوق برنامه و ورزش بعد از ساعت مدرسه برنامه‌ریزی شده است.

توجه کنید که این ساعت‌ها باتوجه به شرایط هر مدرسه متغیر است. همچنین ممکن است در مقاطع مختلف این ساعت‌ها باهم تفاوت داشته باشد.

  • اردوهای تابستانی (1 تا 6 هفته)
  • برنامه های ادغام کوتاه مدت (1-3 ماه)
  • یک ترم (5 ماه)
  • سال تحصیلی کامل (10 ماه)

دانش‌آموزان بین‌المللی که والدین، اقوام یا دوستان خانوادگی ندارند که در حین تحصیل در کانادا با آنها اقامت داشته باشد، می‌توانند با خانواده میزبان یا در محیط مدرسه شبانه‌روزی اقامت کنند.

خانواده میزبان کانادایی: برنامه های اقامت در خانه به دانشجویان بین المللی بالای 12 سال این امکان را می دهد که با یک خانواده میزبان کانادایی که به دقت انتخاب شده و به خوبی همخوانی دارند، زندگی کنند. فرزند شما دریافت خواهد کرد:

  • یک اتاق خواب اختصاصی مبله
  • سه وعده غذایی در روز و میان وعده
  • حمایت «والدین»
  • معرفی به جامعه محلی
  • دسترسی به فعالیت های تفریحی

محیط مدرسه شبانه روزی: در مدرسه شبانه روزی، فرزند شما با حمایت کارکنان متعهد که دانش آموزان را در یک محیط امن نظارت و راهنمایی می‌کنند، در محوطه دانشگاه زندگی می‌کند و یاد می‌گیرد. فرزند شما دریافت می‌کند:

  • جایی برای ماندن
  • وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها
  • دسترسی به فعالیت‌های تفریحی
  • راهنمایی با تکالیف مدرسه از سوی معلمان

دانش آموزان خارجی به دو صورت می‌توانند از امکانات تحصیلی مدارس کانادا استفاده کنند:

  • دانش آموزان خارجی که به عنوان زیر مجموعه ویزای پدر و مادر خود به کانادا می‌آیند : در واقع این دسته از دانش آموزان دارنده اصلی ویزا به حساب نمی‌آیند و تحت ویزای پدر و مادر خود به کانادا وارد شده‌اند. این دانش آموزان تا زمانی که پدر و مادرشان در کانادا اقامت دارند، می‌توانند به تحصیل در مدارس کانادا بپردازند و حتی می‌توانند تحت شرایطی از تحصیل رایگان در مدارس دولتی کانادا نیز بهره‌مند شوند.
  • دانش آموزان خارجی که با ویزای تحصیلی مستقل وارد کانادا می‌شوند : کانادا برای تحصیل دانش‌آموزان خارجی در مدارس کانادا، ویزای تحصیلی صادر می‌کند. دانش آموزان خارجی با دریافت پذیرش تحصیلی از مدارس کانادا می‌توانند تقاضای ویزای تحصیلی کانادا کنند و پس از صدور ویزا وارد خاک کانادا شوند. دانش آموزان خارجی با داشتن ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا می‌توانند تا پایان مدت تحصیل خود در کانادا اقامت داشته باشند و حتی در صورت لزوم پدر و مادرشان را به همراه خود به کانادا بیاورند. این دسته از دانش آموزان خارجی فقط می‌توانند در مدارس خصوصی و شبانه روزی کانادا تحصیل کنند. در ادامه بیشتر در مورد شرایط اخذ ویزای دانش آموزی و نحوه همراهی پدر و مادر با دانش آموزان در کانادا صحبت خواهیم کرد.

دانش آموزان بین المللی باید شهریه سالانه مدارس ابتدایی و دبیرستان در کانادا را پرداخت کنند. در انواع مدارس هزینه های متفاوتی وجود دارد. مثلا:

  • مدارس دولتی می توانند از 9500 تا 17000 دلار در سال متغیر باشند.
  • مدارس روزانه خصوصی می توانند از 15000 تا 30000 دلار در سال متغیر باشند.
  • مدارس شبانه روزی خصوصی می توانند از 63000 دلار تا 83000 دلار در سال متغیر باشند.

اگر دانش آموز نیاز به دوره‌های زبان داشته باشد، هزینه آن با توجه به مدارس متفاوت است. به طور معمول، هزینه آن می‌تواند بین 340 تا 425 دلار باشد.

تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای خانواده‌هایی که اقامت دائم کانادا دارند یا شهروند کانادا هستند، رایگان است. و بقیه افراد باید هزینه پرداخت کنند. اما والدین ممکن است مجبور شوند برای کلاس‌های فوق برنامه مانند موسیقی و هنر، هزینه دانش آموزی بین 5 تا 100 دلار در هر ترم بپردازند. اکثر مدارس لباس فرم مدرسه ندارند و از این رو هیچ هزینه اضافی برای لباس فرم وجود ندارد. مدارس خصوصی و مدارس محلی دارای لباس فرم هستند و هزینه آنها متفاوت است. عمده‌ترین هزینه‌ای که با تحصیل کودک همراه است، هزینه لوازم التحریر اولیه است. مدارس کتاب های درسی را بدون هزینه اضافی ارائه می‌کنند که باید در پایان ترم یا سال تحصیلی برای استفاده توسط دانش آموزان بعدی بازگردانده شود.

مدارس همچنین ممکن است هزینه های کمی را برای فعالیت هایی دریافت کنند، مانند:

  • تیم‌های ورزشی
  • اردوهای و سفرهای دانش آموزی

اکثر دانش آموزان ناهار خود را به مدرسه می‌آورند. برخی مدارس کافه تریا یا برنامه‌های ناهار گرم ارائه می‌دهند که دانش آموز می‌تواند یک وعده غذایی بخرد.

هزینه‌های مرتبط با آموزش مدارس خصوصی ممکن است از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر بر اساس عواملی مانند شهرت مدرسه و امکانات متفاوت باشد. اکثر مدارس خصوصی به دانش آموزان مستعد و با استعداد بورسیه تحصیلی ارائه می‌کنند.

فرآیند تحصیل دانش آموزان در کانادا به دو بخش اخذ پذیرش تحصیلی از مدارس کانادا و اخذ ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا تقسیم می‌شود.

برای اخذ پذیرش تحصیلی از مدارس کانادا ابتدا باید با یکی از موسسات آموزشی معتبر و معین کانادا ارتباط برقرار کرده و مدارک تحصیلی فرزند خود را به آنان ارائه دهید. در صورتی که حد نصاب‌های مورد نظر موسسه آموزشی مورد نظر خود را داشته باشید، موفق به اخذ پذیرش تحصیلی کانادا خواهید شد و نامه قبولی از سمت آن موسسه آموزشی دریافت می‌کنید.

انجام صحیح مراحل اخذ ویزای دانش آموزی کانادا بسیار مهم است و در صورتی که مراحل اخذ ویزای دانش آموزی کانادا به درستی انجام نشود، می‌تواند موجب ریجکت شدن پرونده درخواست ویزا (رد شدن پرونده) شود.

 چنانچه درخواست ویزای دانش آموزی فرزند شما رد شود، زمان زیادی به منظور دوباره به جریان انداختن پرونده به طول خواهد انجامید و امکان این وجود دارد که فرزند شما به شروع ترم جدید تحصیلی در کانادا نرسد. بنابراین توصیه می‌کنیم برای انجام مراحل اخذ ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا، حتما از خدمات موسسات معتبر مهاجرتی استفاده کنید.

حامی مهاجر را دارد. با اعتماد به موسسه لحظه‌های زیبا و به یادماندنی را برای فرزند خود رقم بزنید.

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی را به صورت کامل تکمیل نمایید. تکمیل درست این فرم از اهمیت بسیاری برخوردار است. توصیه می‌شود برای تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی خود حتما از مشاورین آگاه در این حوزه مشاوره بگیرید.
  • نسخه اصلی نامه قبولی از سوی مدارس معتبر کانادا
  • پاسپورت معتبر یا مدارک سفر که اجازه بازگشت به کشورتان را بدهد.
  • دو قطعه عکس مطابق استاندارهای تعیین شده
  • ارائه گواهی تمکن مالی در مدت اقامت : شما باید ثابت کنید که در مدت تحصیل فرزندتان در کانادا می‌توانید از او حمایت مالی کنید و توانایی پرداخت شهریه مدرسه او را خواهید داشت. چنانچه فرزندتان قصد تحصیل بیشتر از یکسال در کانادا را دارد، فقط باید اثبات کنید که توانایی مالی شما به اندازه پرداخت شهریه سال اول مدرسه می‌باشد.
  • نامه‌ای که در آن هدف از تحصیل در کانادا بیان شده باشد.
  • گواهی پرداخت هزینه‌ها

هر فرهنگی رویکرد متفاوتی نسبت به رفتار، احترام و انضباط دارد، از جمله آنچه در مدرسه مناسب و نامناسب تلقی می‌شود. در کانادا، فرزند شما باید از مجموعه قوانینی پیروی کند که انتظار می‌رود همه دانش‌آموزان، صرف‌نظر از کلاس یا سن، از آن پیروی کنند.

سن مدرسه رفتن در ایران |قوانین مدارس کانادا

اگر فرزندان شما از این اصول پیروی نکنند، می توانند انتظار داشته باشند که برای آن تنبیه شوند و در صورت تبدیل شدن به یک مشکل دائمی، مدرسه با شما تماس خواهد گرفت. نقض مکرر قوانین مدرسه می تواند منجر به بازداشت، تعلیق و حتی اخراج شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که فرزندانتان در مورد موارد زیر شفاف هستند:

  • حضور به موقع در تمام کلاس‌های درسی
  • صحبت نکردن به شیوه توهین آمیز با هم کلاسی‌ها یا معلمان
  • عدم استعمال سیگار، مواد مخدر و مشروبات الکلی در محوطه مدرسه
  • سرقت یا تخریب نکردن اموال مدرسه

همچنین معلمان و مدیران هم باید از موارد زیر پیروی کنند:

  • پرهیز از توهین کلامی یا تحقیر دانش آموزان
  • خودداری از کتک زدن یا تماس فیزیکی با دانش آموزان

دانش آموز بین المللی و فارق التحصیل از دبیرستان‌های کانادایی، می‌تواند برای ماندن و کار در کانادا اقدام کند. برنامه‌های زیادی در کانادا وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا تحصیلات پس از متوسطه را در کانادا دنبال کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد گزینه‌های اقامت پس از اتمام تحصیلات دبیرستان با موسسه حامی مهاجر تماس بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به موسسه مهاجرتی بینااپلای در تهران مراجعه کنید.

بله. والدین دانش آموزان خارجی می‌توانند همراه فرزند خود به کانادا بیایند، ولی به این منظور باید اثبات کنند که تمکن مالی کافی برای حمایت مالی از خود و فرزندشان را دارا هستند.

دانش آموزان خارجی با استفاده از امکانات آموزشی مدارس کانادا، شانس قبولی و بورسیه شدن در دانشگاه‌های معتبر کانادا و آمریکا را خواهند داشت؛ علاوه بر این دانش آموزان می‌توانند تجربه زندگی کانادایی کسب کنند و پس از پایان تحصیلات دانشگاهی در کانادا کار کنند و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

خیر، دانش آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس کانادا نیاز به داشتن مدرک زبان ندارند، ولی بهتر است که به منظور ارتباط برقرار کردن با همسالان خود، با زبان انگلیسی یا فرانسوی آشنایی داشته باشند

وقتی در کانادا تحصیل می کنید، روی آینده خود سرمایه گذاری می کنید. مدارک دانشگاهی و کالج کانادا در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. شهریه در کشورهای انگلیسی زبان یکی از کمترین هزینه ها است. به علاوه، ممکن است پس از فارغ التحصیلی بتوانید دآیا قصد رفتن به کانادا را به همراه فرزندان نوجوانتان دارید یا به فکر تحصیل فرزندان در کانادا هستید؟ تحصیل زیر 18 سال در کانادا فرصتی عالی برای رشد و پیشرفت فرزندتان در محیطی امن است. امروزه دغدغه افراد زیادی تحصیل فرزندانشان در بهترین جای دنیا با بهترین امکانات و سیستم آموزشی است.

سن قانونی در هر کشوری فرق دارد. برای مثال برای کانادا در ایالت‌های آلبرتا، مانیتوبا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد، کبک و ساسکاچوان سن قانونی 18 سال و در بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، قلمروهای شمال غرب، نوا اسکوشیا، نوناووت و یوکان، سن قانونی 19 سال است.

در این متن سعی کرده‌ایم به طور جامع شرایط تحصیل رایگان در کانادا، هزینه تحصیل زیر 18 سال در کانادا و سیستم آموزشی این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتها همراه تراست باشید.

بهترین مدارس کانادا برای تحصیل زیر 18 سال

مشاهده جدول

تحصیل در مدارس کانادا از سن 5 سالگی شروع می‌شود و تا سن 18 سالگی ادامه دارد. اگر فرزندی دارید که می‌خواهید او را برای تحصیل به کانادا بفرستید، می‌توانید از سن 10 سالگی اقدام کنید. به این دلیل که در این سن بهتر به کودکان ویزا می‌دهند. برای این که بتوانید دانش‌آموزان را در یکی از مدارس کانادا ثبت‌نام کنید، باید یک قیم نیز همراه داشته باشد. یکی از شرایط قیم داشتن، اقامت دائم او در کانادا است که باید در شهر محل تحصیل کودک زندگی کند یا همراهی والدین با دریافت ویزای گاردین که در ادامه مقاله به آن اشاره می‌شود.

همچنین باید اشاره کنیم یکی از اولویت‌های دولت کانادا است و به سیستم آموزشی خود بسیار اهمیت می‌دهد. در بیشتر بخش‌ها کودکان برای 1 تا 2 سال در سن 4 تا 5 سالگی به مهد کودک و به شکل اجباری در سن 6 سالگی به پایه اول می‌روند.

تحصیل تا پایه 11 یا 12 بر اساس نوع ایالت ادامه دارد. پس از آن فرد تصمیم به ادامه تحصیل در کالج یا دانشگاه می‌گیرد. دبیرستان نیز مانند دوره متوسطه در بسیاری ایالت‌های کانادا به جز کبک که از کلاس هفتم شروع و تا یازدهم خاتمه می‌یابد.

از طرف دیگر افراد 16 تا 18 ساله برای تحصیل، کالج یا مدرسه را می‌توانند انتخاب کنند. بعضی از کالج‌ها در کانادا به دانش‌آموزان 16 تا 18 ساله اجازه می‌دهند تا به جای دبیرستان در کالج ادامه تحصیل دهند و همزمان کار کنند، اما اگر محصل تا 18 سالگی در مدرسه باشد، فقط در تابستان و کریسمس می‌تواند کار کند.

اگر دانش‌آموزی بخواهد در کالج ادامه تحصیل دهد، از سه سال مانده به پایان دبیرستان با داشتن سن بالاتر از 16 سال می‌تواند وارد کالج شود.  همچنین باید بگوییم هر ایالت به طور مجزا تصمیم می‌گیرد شروع و پایان سال تحصیلی چه زمانی باشد، گرچه معمولا این دوره از ماه سپتامبر شروع و در ماه ژوئن به پایان می‌رسد.

ساعات کاری مدارس نیز از 8 صبح تا 3 بعدازظهر یا بیشتر و از دوشنبه تا جمعه است. برخی دانش‌آموزان برای اتمام یک واحد که در طول سال موفق به اخذ آن نشده‌اند، در کلاس‌های تابستانی شرکت می‌کنند.

آموزش در مدارس دولتی و تحصیل زیر 18 سال در کانادا برای تمام دانش‌آموزان رایگان است. دانش‌آموزان دبیرستانی باید تا سن 16 تا 18 سالگی بسته به نوع ایالت در مدرسه حضور داشته باشند.

درباره بیشر بخوانید.

تحصیل زیر 18 سال در مدارس دولتی کانادا

بسیاری از مدارس دولتی کانادا در حال حاضر دانش‌آموزان بین‌المللی را نیز پذیرش می‌کنند و کلاس‌ها برای دختران و پسران به شکل مختلط برگزار می‌شود. در اکثر بخش‌های کانادا، دانش‌آموزان بین‌المللی می‌توانند زبان تحصیل را به انگلیسی، فرانسوی یا هر دو انتخاب کنند. دانش آموزانی که با خانواده کانادایی زندگی می‌کنند در مورد فرهنگ آن‌ها اطلاعات به دست می‌آورند و علاوه بر این به طور موثری هم آموزش می‌بینند.

درباره بیشتر بخوانید.

تحصیل زیر 18 سال در مدارس خصوصی کانادا

تحصیل زیر 18 سال در کانادا و مدارس خصوصی در دوره متوسطه نیز امکان‌پذیر است. برای حضور در این مدارس باید هزینه پرداخت کرد. کلاس‌های مدارس خصوصی کوچک‌تر و کم جمعیت‌تر است و برنامه‌های خاصی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود.

بعضی مدارس خصوصی کانادا برنامه‌های مذهبی نیز دارند و گاهی کلاس‌های مدارس خصوصی برای دختران و پسران به طور جداگانه برگزار می‌شود. دبیرستان‌های خصوصی شامل با محل اقامت، مدارس بزرگسالان، برنامه‌های کارشناسی بین‌المللی و برنامه‌های ورزشی خاص نیز می‌شوند.

شرایط تحصیل زیر 18 سال در کانادا

والدین فرزند زیر 18 سال یا قیم قانونی او باید ثابت کنند در طول اقامتشان در کانادا تحت مراقبت و حمایت آن‌ها است. افراد زیر 17 سال نیز باید با والدین و قیم قانونی به این کشور بیایند یا سرپرستی در کانادا داشته باشند. سرپرست به فرد بزرگسال و مسئولی می‌گویند که شهروند یا ساکن دائمی کانادا است و از فرد زیر 17 سال مراقبت و پشتیبانی می‌کند. شرایط تحصیل زیر 18 سال در کانادا در مقطع دبیرستان به قرار زیر است:

  • پایه معینی را گذرانده باشد که با سطوح پایه در کانادا مطابقت دارد.
  • مهارت‌های زبانی انگلیسی یا فرانسوی قوی داشته باشد.
  • تاییدیه از کشور خود به همراه داشته باشد.

ثبت نام برای تحصیل زیر 18 سال در کانادا

برای ثبت‌نام در مدارس کانادا باید با هیئت مدیره مدرسه تماس بگیرید تا فرزند خود را در مدرسه دولتی ثبت‌نام کنید. آن‌ها معمولا دانش‌آموزان جدید را ارزیابی می‌کنند تا دانش‌آموز در پایه صحیح درس خواندن را شروع کند. ممکن است قبل از شروع دوره تحصیلی، کلاس‌های رایگان به زبان انگلیسی یا فرانسوی برای فرزندتان بگذارند. برای ثبت‌نام در مدارس خصوصی مستقیما با مدرسه تماس بگیرید. هر مدرسه دولتی یا خصوصی نیز تاریخ معینی برای درخواست ثبت‌نام دارد.

ساختار مدارس در کانادا

در کانادا باید تا سن 16 سالگی در مدرسه حضور داشته باشید و تحصیل زیر 18 سال از 4 سطح تشکیل می‌شود.

پیش دبستانی در کانادا

پیش دبستانی یا مهدکودک اولین مرحله تحصیل رایگان در این کشور برای سنین 4 تا 5 سال و پیش از شروع مدرسه ابتدایی است. در ایالت‌های نیو برانزویک و نوا اسکوشیا رفتن به مهدکودک الزامی، اما در سایر ایالت‌ها اختیاری است. این مهدکودک‌ها دولتی، خصوصی یا تحت کنترل فدرال هستند. در بسیاری از نواحی اولین سال پیش دبستانی رایگان و دولتی است، البته در ایالت‌هایی مانند کبک، اگر در آمد خانواده‌ای کم باشد، شهریه چندین سال رایگان است.

مقطع ابتدایی در کانادا

مقطع ابتدایی یا دبستان برای کودکان در این کشور اجباری است و از پایه اول در سنین 6 یا 7 سال شروع می‌شود و تا پایه ششم در سن 11 تا 12 سالگی ادامه دارد.

دوره متوسطه یا دبیرستان در کانادا

دوره متوسطه دوم، آخرین دوره دبیرستان است و 4 سال از پایه 11 یا 12 و سنین 16 تا 18 سالگی طول می‌کشد.

مدارک لازم برای تحصیل زیر 18 سال در کانادا

تحصیل زیر 18 سال در کانادا برای افرادی که بدون والدین یا سرپرست قانونی برای تحصیل به این کشور می‌روند، مدارکی نیاز دارد:

  • اسناد امضاء و تایید شده از طرف والدین یا سرپرست قانونی در کشور اصلی فرد
  • اسناد امضاء و تایید شده ار طرف سرپرست فرد در کانادا

به علاوه فرد باید مدارک زیر را نیز داشته باشد:

  • پاسپورت
  • کپی شناسنامه
  • اختیارنامه به انگلیسی یا فرانسوی که به امضای والدین یا سرپرست قانونی رسیده باشد.
  • آدرس و شماره تماس والدین یا سرپرست قانونی
  • نام، آدرس و شماره تماس یک فرد بزرگسال که در کانادا از او مراقبت کند.

تحصیل کودکان به همراه والدین در کانادا

تحصیل زیر 18 سال در کانادا به همراه والدین نیز امکان‌پذیر است. یکی از روش‌هایی که افراد زیادی دنبال آن هستند، اخذ ویزای همراه برای والدین است. خانواده‌های زیادی دغدغه آموزش خوب فرزندانشان را دارند و به همین خاطر دوست دارند در کنار فرزندان خود اجازه اقامت در کانادا را به دست آورند. البته اخذ این ویزا دشواری‌های خود را دارد و در موارد بسیاری درخواست افراد رد شده است.

هزینه تحصیل زیر 18 سال در کانادا

هزینه تحصیل زیر 18 سال در کانادا و مقطع دبیرستان یا دوره متوسطه دولتی برای افراد مقیم و ساکن کانادا رایگان است. بسیاری مدارس از دانش‌آموزان بین‌المللی شهریه دریافت می‌کنند که تقریبا سالانه حدود 8000 تا 14000 دلار کانادا برآورد می‌شود. حتما قبل از اقدام به فرستادن فرزند خود این مورد را بررسی کنید که آیا آن مدرسه برای دانش‌آموزان بین‌المللی شهریه‌ای در نظر گرفته است یا خیر. عده‌ای از دانش آموزان ناهار را خودشان تهیه می‌کنند و بعضی مدارس نیز کافه و رستوران دارند که در صورت تمایل می‌توان از آن جا غذا تهیه کرد. درست است که هزینه تحصیل زیر 18 سال در کشوری خارجی بالا است، اما تحصیل در کانادا نسبت به سایر کشورها هزینه پایین‌تری دارد.

هزینه تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا

همانطور که گفتیم تحصیل در مدارس ابتدایی این کشور برای شهروندان رایگان است. اگر فرزندتان را برای تحصیل به کانادا می‌فرستید حتما شرایط را بررسی کنید و ببینید شهریه مدرسه چه میزان است. گاهی بعضی مدارس هزینه کمی برای حضور در فعالیت‌های فوق برنامه مانند تیم‌های ورزشی یا اردوهای تفریحی دریافت می‌کنند.

هزینه تحصیل در دبیرستان در کانادا

هزینه تحصیل زیر 18 سال در کانادا در مقطع دبیرستان و در مدارس دولتی برای شهروندان کانادا رایگان است.

آموزش با کیفیت بالا برای تحصیل زیر 18 سال در کانادا

کانادا همچنان رکورد دار موفقیت دانش‌آموزان در جهان است. به همین دلیل افراد زیادی تحصیل زیر 18 سال در کانادا را بهترین انتخاب برای ادامه تحصیل فرزندان خود می‌دانند. در واقع فرستادن فرزندتان برای تحصیل در دوره متوسطه به کانادا، یکی از بهترین راه‌های آماده سازی او برای کالج یا دانشگاه است.

نوجوانان کانادایی در دنیا از بهترین سیستم آموزشی دنیا بهره‌مند می‌شوند. در ارزیابی اخیر کانادا رتبه دوم مطالعات، رتبه دهم ریاضی و رتبه هفتم علوم را به خود اختصاص داده است و این رتبه‌ها را مرهون معلمان استثنائی خود است. حداقل مدرک معلمان کانادایی لیسانس است و به طور تجربی نیز یک سال دوره تربیت معلم شرکت می‌کنند. همچنین از آن‌ها خواسته می‌شود در طول آموزش مهارت‌های خود را مرتب به روز کنند.

ویزای تحصیلی یا ویزای گاردین برای تحصیل زیر 18 سال در کانادا

همان طور که اشاره شد، حداقل سن مهاجرت کودکان برای تحصیل، 10 سالگی است؛ زیرا به دانش‌آموز جوان راحت‌تر ویزا می‌دهند. در نظر داشته باشید برای این که موفق شوید و راحت‌تر ویزای تحصیلی کودک خود را دریافت کنید، بهتر است کودکان را در مدارس معتبری ثبت‌نام کنید که فضای کاملا امنی داشته باشند و هیچ مشکلی برای دانش‌آموز رخ  ندهد.

با این روش دولت تایید می‌کند که فرزند شما برای تحصیل وارد مدرسه‌ای با فضای بسیار امن شده است. برای رسیدن به این هدف، بهتر است والدین قبل از فرستادن فرزند خود به کشور دیگر برای ادامه تحصیل در مورد آن کشور و مدارس آن تحقیقات کاملی انجام دهند.

ویزای تحصیلی که دولت کانادا به دانش‌آموزان برای تحصیل می‌دهد، «ویزای گاردین» نام دارد. این نوع ویزا در حقیقت ویزای همراهی است، تاریخ انقضاء آن پایان مدت تحصیل محصل در کانادا مشخص می‌‌شود و این ویزا در صورت نیاز به شکل توریستی به پدر و مادر نیز داده خواهد شد.

سخن نهایی

در واقع تمام دنیا باید از سیستم آموزشی کانادا الگوبرداری کند. این کشور در مورد آموزش برای همه به طور برابر رفتار می‌کند و حمایت‌های همه جانبه‌ای از شهروندان خود دارد. رایگان بودن تحصیل زیر 18 سال نیز یکی از مزایای این سیستم آموزشی است.

در واقع در این کشور اطمینان دارید هر فرد آموزشی را که لایق آن است، کسب می‌کند. موفقیت شگفت‌انگیز سیستم آموزشی کانادا در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود. اگر دوست دارید فرزند زیر 18 سالتان در این کشور تحصیل خود را ادامه دهد یا شروع کند، نیاز به استفاده از خدمات یک تیم حرفه‌ای دارید که در این مسیر شما را هدایت و راهنمایی کند.

تیم تراست متشکل از وکلا و کارشناسان مهاجرت به کانادا زبده و با مهارت می‌توانند در کنار شما باشند و بهترین نکات برای یک مهاجرت بدون دردسر به این کشور و فراهم کردن شرایط تحصیل کودک زیر 18 سالتان را در اختیار شما قرار دهند. با اعتماد به نام بزرگی مانند تراست می‌توانید آینده فرزند خود را بهتر رقم بزنید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا با موسسه تراست

تحصیل فرزندان در کانادا

  • مزایای کانادا برای تحصیل فرزندان
  • هزینه های تحصیل در کانادا
  • شرایط و مدارک لازم برای تحصیل

خدمات موسسه تراست برای پذیرش و ویزای تحصیلی

تمامی پرونده های مهاجرتی موسسه تراست تحت نظارت مستقیم شروین مدنی، وکیل ارشد موسسه انجام می شود.

  • ارائه چک لیست مدارک برای اخذ پذیرش
  • بررسی مدارک آماده شده توسط متقاضی
  • بررسی دانشگاه ها، کالج ها و مدارس
  • تعیین رشته موردعلاقه متقاضی
  • مکاتبه با دانشگاه ها، کالج ها و مدارس جهت اخذ پذیرش مشروط به ارائه مدرک زبان
  • آماده سازی CV و SOP
  • (در صورت داشتن همراه) ارائه چک لیست مدارک لازم برای ویزای همراه
  • انجام مکاتبات نهایی با دانشگاه ها، کالج ها و مدارس
  • ساخت پروفایل متقاضی در وب سایت دانشگاه، پرداخت شهریه و دریافت نامه پذیرش
  • تدوین استادی پلن
  • ارائه چک لیست مدارک لازم جهت اخذ ویزای متقاضی و ویزای همراه
  • ثبت نام بیومتریک
  • پیگیری پرونده متقاضی تا اخذ ویزا
  • راهنمایی درخصوص پیکاپ ویزا و لندینگ در کانادا

شروین مدنی وکیل ارشد موسسه تراست

  • وکیل رسمی اداره مهاجرت کانادا و دارای کد فعالیت در انجمن ICCRC
    (کد وکالت: RCIC# 506959)
  • عضو هیئت علمی کالج اشتون در رشته مهاجرت
  • سابقه فعالیت به عنوان آفیسر اداره مهاجرت
  • بیش از 10 سال سابقه وکالت امور مهاجرتی

مشاوره معتبر بگیرید!

قوانین مهاجرت بسیار پیچیده است، ولی اصلاً نگران نباشید؛ چراکه وکلای با تجربه و حرفه‌ای تراست با تمامی روش‌های قانونی مهاجرت آشنا هستند.

حتما بخوانید : https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/new-immigrants/new-life-canada/education/types-school/elementary-secondary.html

سوالات متداول

آیا تحصیل زیر 18 سال در کانادا رایگان است؟

هر چند سیستم تحصیلی واحدی در کانادا وجود ندارد، اما آموزش دولتی در کانادا برای ساکنان و افراد مقیم آن جا تا پایه 11 یا 12در واقع رایگان است. البته بر اساس نوع ایالت گاهی دانش‌آموزان بین‌المللی باید شهریه کامل بپردازند.

تحصیل زیر 18 سال در کانادا برای چه افرادی مناسب است؟

کانادا کشوری امن از لحاظ کیفیت زندگی و سیستم آموزشی برای فرزندانتان است. امکانات رفاهی این کشور زبانزد دنیا است و دیدی روانشناسانه به تحصیل دارند. تحصیل در کانادا برای افرادی که محیط انگلیسی زبان را ترجیح می‌دهند، مناسب است.

آیا تحصیل زیر 18 سال در کانادا بدون مجوز میسر است؟

به طور کلی برای تحصیل زیر 18 سال در کانادا نیاز به مجوز تحصیلی از خارج این کشور دارید. اما اگر یکی از والدین در کانادا زندگی کند، فرد اجازه تحصیل یا کار در کانادا را به دست می‌آورد.

حداقل سن دریافت ویزای دانش آموزی کانادا چقدر است؟

برای دریافت ویزای تحصیلی زیر 18 سال در کانادا محدودیت سنی ندارید، فقط به مجوز تحصیلی برای زیر 18 سال نیاز است.

ر کانادا بمانید و کار کنید. امکانات بی پایان هستند!

 

محتوای این مطلب پنهان
1 بهترین مدارس کانادا برای تحصیل زیر 18 سال
دکمه بازگشت به بالا