برترین های کار و کسبعلمی و پزشکی

شکم بند بارداری خارجی

در طول دوران بارداری، با بزرگ شدن رحم به تدریج شکم نیز بزرگ می‌شود. در اثر بزرگ شدن شکم، پوست آن کشیده شده و در اواخر دوران بارداری، شکستگی‌های کوچک در پوست نواحی زیرین به وجود می‌آید که به شکل خطوط صورتی‌رنگ دیده می‌شود. این ترک‌ها در سینه و ران‌ها نیز گاها به وجود می‌آید و بعد از زایمان به شکل خط‌های سفید باقی می‌مانند. پیدایش یک خط قهوه‌ای‌رنگ از ناف تا استخوان شرمگاهی از دیگر تغییرات رنگ پوست است که بیشتر در خانم‌های سیاه مو بروز می‌کند و بعد از پایان دوران بارداری کم‌رنگ‌تر شده و به‌تدریج از بین می‌رود.

نمی‌توان به صورت حتمی از پیدایش این خطوط جلوگیری کرد، اما پوشیدن یک کرست طبی که شکم را سر جای خود نگه دارد، می‌تواند تا اندازه‌ای کمک‌کننده باشد. علاوه بر تغییرات پوست، بر اثر بزرگ شدن شکم، مرکز ثقل ستون فقرات تغییر می‌کند و با اعمال فشار اضافه بر مهره‌های کمری موجب افزایش قوس کمر می‌شود. شکم‌بند بارداری تحتانی بدون اعمال فشار بر روی رحم، با حمایت مناسب از کمر و شکم، موجب کاهش دردهای ناشی از افزایش قوس کمری می‌شود و تنفس را آسان‌تر می‌کند.

علاوه بر این با نگه داشتن شکم در جای خود، مانع کشش عضلات و پارگی پوست شکم می‌شود. در ساخت این محصول از پارچه نخی ضد حساسیت استفاده شده که امکان استفاده طولانی بدون عوارض پوستی را فراهم می‌کند. برای دوران بعد از زایمان می‌توان با راهنمایی پزشک، به تقویت عضلات شکم و بازگشت حالت ارتجاعی به پوست کمک کرد. هرگز نباید شکم‌بند را بیش‌ازاندازه سفت نمود یا از گن لاغری کل بدن زنانه استفاده کرد ، چرا که هیچ فشاری نباید به شکم وارد شود.

کمربند حمایتی بارداری چیست؟

کمربند حمایتی بارداری کمربندهای پارچه ای تقویت شده عریضی هستند که برای حمایت و راحتی شما در زمان بارداری طراحی شده اند. درست زیر شکم قرار می گیرند، به بالا کشیدن آرام شکم کمک می کنند و مقداری وزن را از روی شکم و کمر برمی دارند. اگر زیاد راه می روید یا در طی بارداری احساس راحتی نمی کنید، یا اگر دو قلو باردار می باشید، احتمالاً بخواهید روی کمربند حاملگی سرمایه گذاری کنید.

حدوداً 70% از بانوان باردار مبتلا به کمر درد هستند و تا 45% آنان علائم درد لگنی (PGP) را نشان می دهند. برای بانوانی که یک یا هر دو بیماری را دارند ممکن است تحمل و انجام دادن فعالیت های روزمره سخت باشد. شکم بند بارداری، کمربندی ویژه است که دور شکم می پیچد و با ایجاد فشاری ملایم به حمایت از کمر، لگن، ران ها و شکم در طی دوره بارداری کمک می کند و همچنین به عنوان یک لایه برای پوشاندن پوست شکم که در هنگام بزرگ شدن در معرض دید قرار می گیرد، عمل می کند.

ویژگی‌های محصول

  •     به بهبود حالت بدنی کمک می کند.
  •     ناراحتی را کاهش داده و برای ناحیه لگن پشتیبانی ارائه می دهد.
  •     درد مفاصل، عضلات و کمر را تسکین می دهد.
  •     به منظور برآوردن نیازهای رشد شکم در هنگام حاملگی قابل تنظیم می باشد.
  •     هوا از پارچه عبور می کند و راحت است.

موارد استفاده

  • برای کاهش درد کمر: استفاده از گن ارتان زنانه حاملگی درد کمر را در طی بارداری کاهش می دهد. درد مفصل ساکروایلیاک (SI) مکرراً در طی بارداری رخ می دهد. به کاهش درد رباط دور رحم کمک می کند. این مورد در طی دوره دوم بارداری روی می دهد. این درد از جلوی باسن و زیر شکم شروع می شود و دلیل آن رشد رحم می باشد. بنابراین شکم بند به توزیع وزن اضافی رحم کمک می کند.
  • برای ایجاد فشار ملایم: اگر کارمند هستید و در طی بارداری کار می کنید، پیشنهاد می شود که از کمربند بارداری استفاده کنید؛ زیرا این وسیله با استفاده از فشار ملایم روی رحم در حال رشد و جنین، مخصوصاً در هنگام تحرک بدنی، راحتی را برای شما فراهم می کند. اما توجه داشته باشید که نباید آن را محکم ببندید، زیرا باعث ایجاد درد غیرضروری می شود.
  • برای ایجاد حمایت خارجی برای حالات بدنی: در طی بارداری، به خاطر رشد رحم و جنین، وضعیت بدنی بانوان به طور کلی تغییر می کند. استفاده از کمربند حاملگی به حفظ حالت مناسب کمر و بالا تنه کمک می کند.
  • برای آسان تر کردن فعالیت های روزانه: استفاده از شکم بند بارداری در هنگام حاملگی، قطعاً راحتی بیشتری را در هنگام انجام فعالیت های روزانه به همراه دارد. فعالیت هایی مانند پیاده روی تند، نفس کشیدن یا هر ورزش جسمانی با دست آزاد و غیره در هنگام استفاده از شکم بند حاملگی آسانتر می شود.
  • برای کاهش احتمال زمین خوردن: مادامی که فرد باردار کمربند بارداری استفاده می کند، ناحیه لگن ثبات داشته و تعادل بدن بهتر می شود. بنابراین، احتمال زمین خوردن مخصوصاً در سه ماهه سوم بارداری کمتر می شود.
  • برای متعادل کردن فشار مثانه: کمربند بارداری به بالا بردن جنین کمک کرده و وزن جنین را متعادل می کند و به این طریق به رفع فشار مثانه کمک می کند.

نحوه استفاده

اگر شکم بند لوله ای دارید از روی سر خود آن را سُر داده و روی شکم قرار دهید. تا جایی آن را پایین بکشید که خط شلوار را بپوشاند. شاید بهتر باشد از کمربند حاملگی یا سفت ترین قسمت پارچه در زیر برجستگی شکم و بالای استخوان شرمگاهی و خط باسن استفاده کنید. برای شکم بندهای بارداری که چسب نواری دارند، عریض ترین بخش را زیر شکم خود قرار دهید تا از شکم پشتیبانی کند و چسب های نواری را در پشت کمر ببندید.

در برخی موارد چسب ها در جلو یا کناره ها قرار می گیرند، بنابراین به دستورالعمل های مربوط به این بندها مراجعه کنید. باید فشار ملایمی را حس کنید. اگر بند شکم بند خیلی سفت باشد می تواند باعث سوء هاضمه، سوزش قلب و تأثیر روی گردش و فشار خون شود. بانوان اغلب بر اساس دستورالعمل محصول و حسی که دارند تصمیم می گیرند که چه زمان شکم بند حاملگی را استفاده کنند. کمربند بارداری روی لباس بسته می شود. اما برخی نیز آن را زیر لباس خود می بندند.

انواع شکم بند بارداری

شکم بند انواع متفاوتی دارد که یکی از آنها شکم بند طبی است که  مدل های بسیار متفاوتی دارند و برای افراد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعضی از مدل ها صرفاً به دور کمر بسته شده و از شکم محافظت می کنند اما بعضی از مدل های دیگر از بندهای شانه ای برای ایجاد ساپورت بیشتر استفاده می کنند. بعضی از شکم بندهای بارداری به صورت فری سایز FreeSize ساخته می شوند تا بتوانند سایزهای مختلف را پوشش دهند زیرا در این دوران تغییر سایز افراد قابل توجه است. گن های مختلفی در بازار وجود دارد که کارایی های متفاوتی دارد. از گن های لاغری زنانه تا گن آرتان مردانه را میتوانید به صورت آنلاین به پک پلاس سفارش دهید.

شکم بند پس از زایمان

شکم بندهای پس از زایمان برای ایجاد کشش بعد از انجام زایمان و یا هر عمل جراحی دیگر در ناحیه شکم مورد استفاده قرار می گیرند و با ایجاد فشار نسبی به عضلات ناحیه شکم موجب جمع شدن و کاهش شل بودن شکم می شود. حتی اگر از شکم بندهای پس از زایمان استفاده نمی کنید لازم است به هر روش دیگری پس از انجام زایمان با استفاده از پارچه یا باندهای کشی از افتادگی پوست و شل شدن شکم جلوگیری کنید. اما شکم بند بعد از زایمان به دلیل ساختار محکم و مخصوص می تواند این کار را بهتر برای شما انجام دهد.

مزایای کمربند بارداری

کمربند بارداری به دلیل کاهش فشار وارده بر کمر می تواند تاثیر قابل توجهی بر مشکلات و دردهای دوران بارداری داشته باشد و به طور کامل از مادر و فرزند محافظت نماید. علاوه بر این ، استفاده از شکم بندهای بارداری به شما کمک می‌کند در انجام فعالیت های روزانه و فعالیت های ورزشی توانایی بیشتری داشته باشید. از آنجایی که پیاده‌ روی و انجام ورزش برای خانم های باردار اهمیت زیادی دارد بهتر است با استفاده از شکم بند بارداری این کار را ساده نموده و بیشتر انجام دهید. استفاده از شکم بند بارداری به دلیل کاهش فشار وارد بر شکم موجب راحتی نفس کشیدن مادر می شود و به شدت از درد های عضلانی در قسمت های مختلف بدن جلوگیری می کند.

دکمه بازگشت به بالا