اقتصادیبرترین های کار و کسبعمومی

کرم پودر و تاثیر آن بر روی روشنایی پوست

کرم پودر چیست؟

هدف از طراحی و تولید این محصول آرایشی، اصلاح نواقص موجود روی صورت است. وجود این محصول فوق‌العاده که به سه صورت مایع،  کرم پودر لاکچری کوین فرانسوی در بازار به فروش می‌رسد در میز توالت یا کیف لوازم آرایش همه بانوان الزامی است. یک کرم‌پودر به نوعی صورت‌تان را متناسب با رنگ پوست‌تان رنگ‌آمیزی می‌کند و هرگونه عیب و نقصی در چهره‌تان را می‌پوشاند.

این نوع از محصولات برای استفاده روزانه طراحی شده‌ و نتایج تاثیرگذار و قابل‌توجهی دارند. اما با وجود اینکه پوشاندن نواقص چهره، هدف اصلی استفاده از کرم پودر است، تنها دلیل مصرف و محبوبیتش نیست. این محصول با کمک به حفظ سلامت پوست صورت شما، اجازه می‌دهد آرایش به‌خوبی روی صورت‌تان بنشیند و جا خوش کند.

چرا باید از کرمپودر استفاده کرد؟

استفاده از  کرم روز و شب لاکچری کوین بیز مزایای متعددی داشته و از جنبه‌‌های متعددی به بهبود ظاهر چهره شما کمک می‌کنند. اول از همه، پوششی طبیعی و تاثیرگذار ایجاد می‌کند که حتی ریزترین و کوچک‌ترین نواقص را می‌پوشاند؛ طوری‌که لک‌ها، جوش‌ها، آکنه‌ها، زخم‌ها، چین‌وچروک‌ها و… به طور کامل از نظرها پنهان می‌شوند.

یک کرم پودر سبک برای مصرف روزانه به زیبایی طبیعی و بهتر چهره‌تان کمک می‌کند. با تشکر از ویژگی رنگ‌آمیزی‌طور این محصول، چهره شما ظاهری یک‌رنگ، یک‌دست، درخشنده و عاری از آثار خستگی و واماندگی به خود می‌گیرد. بهترین یار گرمابه و گلستان شما در تمام روزهای خوب و بد زندگی‌تان خواهد شد.

برخی از  کرم لاکچری کوین اصل موجود در بازار جدای از زیباسازی چهره، آپشن‌های دیگری هم روی خود نصب کرده‌اند. تعدادی از محصولات ممکن است خاصیت آبرسانی و جوان‌کنندگی پوست داشته باشند. برخی هم از ویژگی برای محافظت از پوست دربرابر عوامل آسیب‌رسان محیطی و اشعه‌های مضر خورشید برخوردارند. به طور خلاصه، می‌توانند به زیباسازی، درمان و محافظت از پوست شما کمک کنند.

استفاده از کرم پودر

در کرم پودر چه ترکیباتی وجود دارد؟

ترکیبات کرم پودر به عوامل متعددی همچون درجه غلظت (پودری، کرمی یا مایع) آن بستگی دارد. این محصولات بنابر خاصیت‌ها و کارکردهای آرایشی‌ای که دارند، از مواد موثره متفاوتی در ساخت‌شان استفاده شده‌ است. در نهایت، ترکیبات یک محصول می‌تواند براساس نوع پوست با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

می‌توان محتویات این محصول را در سه دسته‌بندی اصلی جای داد: رنگ‌دانه‌ها، امولوسیون‌کننده‌ها و حلال‌ها. رنگ‌دانه‌ها به محصول رنگ می‌دهند، امولوسیون‌کننده‌ها باعث می‌شوند سایر مواد موثره بهتر کنار هم قرار بگیرند و در نهایت از حلال‌ها برای ایجاد درجه غلظت مطلوب استفاده می‌شود.

ازینرو می‌توان براساس نسبت مواد موثره و مولفه‌ اصلی‌شان، انواع متفاوت کرم پودر را شناسایی کرد. همانطور که می‌دانید، تعدادی از محصولات آرایشی مشخص شامل ترکیباتی هستند که آن‌ها را به ویژگی‌های خاصی تجهیز می‌کند. این کرم‌ پودرها از مواد موثره‌ مات‌کننده‌ برای پوست‌های چرب، مواد تاثیرگذاری برای رطوبت‌رسانی پوست‌های خشک و ترکیبات بسیار زیاد دیگری را در خود جای داده‌اند.

بهترین شماره کرم پودر برای پوست سبزه |بهترین شماره کرم پودر برای پوست سفید

انواع کرم پودر موجود در بازار کداماند؟

در بازار ایران اسم انواع کرم پودر را می‌توانید در گوشه گوشه مغازه‌ها و فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی ببینید. این محصولات را می‌توان براساس فرم، عملکرد یا درجه غلظت‌شان طبقه‌بندی کرد. ما در ادامه می‌خواهیم بیشتر در ارتباط با فرم‌شان صحبت کنیم؛ رایج‌ترین و بهترین راه برای شناسایی آن‌ها. در این زمینه، می‌توان از کرم‌پودر مایع، کرم‌پودر کرمی، کرم‌پودر پودری و کرم پودر استیکی نام برد.

کرم پودر مایع چیست؟

کرم‌پودر موردعلاقه بیشتر بانوان که از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ محصولاتی که صرف‌نظر از نوع پوست مصرف‌کننده، به‌راحتی می‌شود از آن‌ها استفاده کرد اما نتایج‌شان خیلی ماندگار نیست. معمولاً با فرمولاسیون‌های مبتنی بر آب، کرم و چربی برای پوشانندگی سبک، متوسط و سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول را می‌توان به کمک براش یا اسفنج مورد استفاده قرار داد تا موادش به طور کامل روی پوست‌تان پخش شود.

کرم پودر کرمی چیست؟

بهترین محصولات موجود برای آبرسانی پوست که استفاده‌شان بیشتر برای پوست‌های خشک توصیه می‌شود تا پوست‌های چرب. خود این کرم‌ها در دو نوع کرمی و موس به صورت پمپی، تیوبی و فشرده در بازار موجودند. این محصول توانایی پوشانندگی متوسط تا سنگین را دارد؛ برای اینکه از ویژگی پوشانندگی کامل این محصول برخوردار شوید، باید بیشتر از یک لایه از آن را به صورت‌تان بزنید تا دیگر رد و اثری از نواقص چهره‌تان برجای نماند. همچنین آبرسانی‌شان بیشتر از انواع دیگر می‌باشد و به راحتی روی پوست می‌نشیند.

کرم پودر پودری چیست؟

اگر پوست‌تان چرب است، از نتایج خارق‌العاده مات‌کنندگی این محصول شگفت‌زده می‌شوید. همچنین می‌توان این محصولات را با کرم‌ پودرهای مایع ترکیب کرد. این محصول به صورت خشک یا نیمه‌خشک در بازار وجود دارد. به کمک این محصول به‌راحتی می‌توان رنگ پوست را به شکل طبیعی حفظ کرد و آثار جوش و لک را به‌خوبی پوشاند.

کرم پودر زدن به پوست

کرم پودر استیکی چیست؟

این کرم پودر جامد و ماتیکی از سطح پوشانندگی بالایی برخوردار است. بانوان پرمشغله از سهولت استفاده، قابلیت حمل آسان و اثربخشی و کارآمدی عالی این محصول لذت می‌برند. از این محصول می‌توان با براش یا اسفنج به صورت مستقیم روی پوست استفاده کرد. همچنین این محصول به خاطر ترکیباتی که دارد، مصرفش برای پوست‌های معمولی و چرب فوق‌العاده است.

همچنین می‌توان نوع کرم‌ پودرها را براساس فرمولاسیون‌شان از یکدیگر تفکیک کرد. بدین ترتیب نقش و عملکرد هر محصول متفاوت خواهد شد. در جدولی که در زیر آماده کرده‌ایم، براساس نوع کرم‌پودر، مواد موثره اصلی و عملکردشان مقایسه‌ای ترتیب داده‌ایم:

نوع کرم پودر مواد موثره اصلی عملکرد
مبتنی بر چربی چربی‌ها یا نرم‌کننده‌ها ارائه یک پوشش مات و متراکم، پوشاندن تمام عیوب و نواقص
مبتنی بر الکل الکل صنعتی درجه غلظت به‌شدت سبک‌شان منافذ پوستی را پر نمی‌کند و برای آکنه پوست کاملاً ایده‌آل است.
مبتنی بر پودر پودر (سیلیکات منیزیم) ارائه یک پوشش متراکم با اثرات مات‌کنندگی
مبتنی بر ماده معدنی مواد معدنی (میکا، بیسموت، تیتانیوم و روی) پوشانندگی متغیر و دوستدار پوست؛ کاملاً مناسب برای پوست‌های حساس.
مبتنی بر آب آب و امولوسیون‌کننده‌ها ارائه یک پوشش متوسط با ظاهر نهایی طبیعی و فاقد درخشندگی.
مبتنی بر سیلیکون سیلیکون بافت سبک‌شان مصرف‌شان را آسان‌تر و ماندگاری‌شان را بیشتر می‌کند.

تأثیرات کرم پودر تا چه حد ماندگاری دارد؟

همانطور که پیشتر گفتیم، استفاده از کرم پودر زیبایی چهره‌تان را دوچندان می‌کند. اما شاید سوال مهم‌تری که ذهن‌تان را مشغول کرده این باشد که این جادو تا چه حد ماندگاری دارد؛ تا ساعت ۱۲ شب؟ این سوال بیشتر مصرف‌کنندگان است و پاسخ مشخصی هم نمی‌‌توان برایش داشت. ماندگاری یک کرم‌پودر بیشتر به عواملی همچون سطح فعالیت، نوع پوست و خود محصول بستگی دارد.

بهمین خاطر، اگر مشغول فعالیت‌های خاصی باشید، نتایج آن ماندگاری‌ بالایی نخواهد داشت. انجام فعالیت‌های فیزیکی یا وظایفی که با صورت‌تان در ارتباط باشد. همچنین به این مسئله توجه داشته باشید که نوع پوست هر فرد با دیگری تفاوت دارد و به یک اندازه آرایش روی خود نگه نمی‌دارد. برای مثال پوست‌های چرب، سریعاً کرم پودر را محو می‌کنند.

در نهایت، کافی است این مسئله را به خاطر بسپارید که مدت زمان استفاده از کرم پودر برای همه یکسان نیست. برخی نسبت به دیگری دائمی‌ترند و بین ۱۲ الی ۲۴ ساعت ماندگاری دارند.

پوشاندن عیوب صورت با کرم پوست

عوارض استفاده از کرم پودر چیست؟

یک سؤبرداشت رایج درخصوص استفاده از کرم پودر این است که می‌تواند پوست صورت شما را خراب کند. حقیقتاً این‌طور نیست؛ به همین خاطر، کارشناسان توضیح می‌دهند بیشتر عوارض جانبی ناشی از کرم پودر به خاطر استفاده نادرست از آن می‌باشد. برای مثال، ممکن است افراد از محصولاتی استفاده کنند که برای پوست‌شان مناسب نیست یا در بدترین زمان ممکن آرایش‌شان را پاک می‌کنند.

واقعیتش این است که کرم پودرها به پوست‌تان آسیبی نمی‌رسانند. برعکس، از پوست‌تان دربرابر عوامل خارجی محافظت می‌کنند، آن را آبرسانی می‌کنند و برخی شرایط مشخص را بسته به درجه غلظت و ترکیبات‌شان درمان می‌کنند. برای همین ممکن است با واکنش‌های ناخواسته‌ای از جانب استفاده نامناسب از کرم پودر روبرو شوید.

حتی برخی درماتولوژیست‌ها می‌گویند که کرم پودرها می‌توانند در بدتر کردن جوش و آکنه نقش داشته باشند. علتش این است که احتمال دارد برخی از این محصولات بتوانند پوست‌های مستعد آکنه و چرب را مسدود کنند. برای اینکه مجبور نباشید با این مشکلات سروکله بزنید، توصیه می‌شود که از محصولات غیرکمدوژنیک استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که برخی افراد ممکن است نسبت به مصرف این محصولات واکنش‌های آلرژیک یا حساسیت‌زا داشته باشند.

چه زمانی باید از کرم پودر استفاده کرد؟

هر روز می‌توان از این محصولات استفاده کرد. تنوع و گستردگی این محصولات بسیار زیاد بوده و تحت هر شرایطی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. برای اینکه با ظاهری سرحال و شاداب به محل کارتان بروید هم می‌توانید، این کرم را وارد برنامه روزانه صبح خود کنید. شب‌ها نیز پیش از رفتن به مهمانی‌ها و دورهمی‌ها برای آرایش عملکرد بسیار فوق‌العاده‌ای دارند.

همچنین هستند عده‌ای که می‌گویند استفاده روزانه از کرم پودر صرفاً برای زیباسازی چهره اصلاً خوب نیست؛ اما به خاطر داشته باشید که بسیاری از محصولات آرایشی در فرمولاسیون‌شان از مواد موثره ضدآفتاب استفاده کرده‌اند. شاید در برخی از آن‌ها از ترکیبات محافظتی همچون مرطوب‌کننده‌ها یا تنظیم‌کننده‌های چربی هم استفاده شده باشد. ازینرو کرم پودر شما فقط وظیفه‌اش جذاب و زیبا ساختن چهره شما نیست، آن‌ها به سلامت پوست‌تان هم رسیدگی می‌کنند.

طرز استفاده از کرم پودر چگونه است؟

شیوه استفاده از کرم پودر به طور صحیح و مناسب، یک هنر است. نمی‌توانید این محصول را سرسری روی تمام صورت‌تان پخش کنید؛ باید با تکنیک‌های بکارگیری آن آشنایی داشته باشید. شما خوش‌شانس هستید که مشغول خواندن این مقاله هستید، چون قرار است شیوه درست کرم پودر زدن را به شما آموزش دهیم:

استفاده از براش کرم پدر

  • اولین مرحله انتخاب کرم‌پودری است که متناسب با رنگ پوست‌تان باشد؛ حتماً بدانید از مصرف آن چه انتظاراتی دارید و دلتان می‌خواهد بعدِ استفاده چه نتایجی ببینید.
  • پس از آن، باید پوست‌تان را به درستی آماده کنید. صورت‌تان را به کمک میسلار واتر تروتیمز کرده و رطوبت‌رسانی کنید.
  • در مرحله بعد به سراغ پوشاندن عیب و نقص‌های چهره‌تان می‌روید. با کانسیلر اطراف چشم‌، جوش و آکنه و خط و خطوط صورت‌تان را بپوشانید.
  • حال نوبت به پخش کردن کرم‌پودر می‌رسد. به کمک انواع ابزارهای موجود می‌توانید این کار را انجام دهید: براش کرم پودر، اسفنج یا دو دست‌تان.
  • کمی از کرم‌پودر را روی دست غیرغالب‌تان بگذارید و به کمک دست یا ابزار موردنظر منطقه تی شکل صورت‌تان (پیشانی، بینی، گونه‌ها و چونه) را به کرم‌پودر آغشته کرده و از مرکز به اطراف آن را پخش کنید.
  • حواستان باشد که باید کرم‌پودر را به آرامی و ملایمت روی کل صورت پخش کنید و نگذارید هیچ جایی خالی باقی بماند. سعی کنید طوری کرم‌پودر را با پوست‌تان یکی کنید که تفاوتی بین رنگ صورت و گردن‌تان دیده نشود.
  • در نهایت، به سراغ آن نقاطی بروید که احساس می‌کنید بیشتر به کرم‌پودر نیاز دارد؛ حال یک صورت فوق‌العاده جذاب و ایده‌آل دارید.

در خرید ست براش کرم پودر به چه عواملی باید توجه کرد؟

در خرید بهترین ست براش کرم پودر بایستی به جنس، کیفیت، شکل و اندازه‌شان توجه کرد:

۱. هرچقدر فیبرهای براش متراکم‌تر، نرم‌تر و ارگانیک‌تر باشد، بهتر است.

۲. ست براش دارای فیبر سنتزی برای بکارگیری محصولات آرایشی همچون کانسیلر مناسب‌تر است.

۳. اگر شکل بالایی فیبرهای موجود در یک ست براش کرم‌پودر گنبدی و گرد باشد، بهتر است؛ چون ردی روی پوست‌تان بعدِ مصرف برجای نمی‌گذارد.

۴. در یک ست براش کرم‌‌پودر ایده‌آل، براش‌های زیر وجود دارد: فوندانسیون، کانسیلر، دوتایی فیبر Duo، گرد، رژگونه، کانتورینگ، سایه چشم، خط چشم، ابرو و لب.

به شما پیشنهاد میکنیم برای آشنایی با مقاله زیر را مطالعه نمایید.

برای استفاده از کرم پودر بعد از آماده‌سازی و زیرسازی، کمی از این محصول را به صورت ضربه‌ضربه و به‌آرامی به کمک دست، پد، اسفنج یا براش روی صورت‌تان پخش کنید.

کرم پودر چه مزایا و معایبی دارد؟

در جدول زیر می‌توانید مزایا و معایب استفاده از کرم پودر را ببینید:

مزایا معایب
نواقص و عیوب چهره شما را اصلاح می‌کنند. ممکن است جوش و آکنه صورت شما را بدتر کنند.
به سلامت پوست صورت شما کمک می‌کنند. شاید بعدِ استفاده دچار واکنش‌های آلرژیک شوید.
پوست صورت‌تان را آبرسانی می‌کنند.
از پوست صورت‌تان دربرابر عوامل آسیب‌رسان خارجی محافظت می‌کنند.

پیش از خرید کرم پودر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پیش از خرید یک کرم‌پودر عواملی وجود دارد که بایستی حتماً آن را درنظرگرفته و تحت بررسی قرار دهید. در ادامه می‌خواهیم شما را با جزئیات کامل با این عوامل تاثیرگذار آشنا کنیم؛ تا انتخابی آگاهانه داشته باشید و بتوانید بهترین کرم پودر موجود در بازار را متناسب با نیازهای‌تان تهیه کنید. این معیارها به شرح زیر هستند:

استفاده از پد برای کرم پودر زدن

نوع پوست

پیش از خرید کرم پودر باید مشخصات ظاهری پوست‌تان را درنظر بگیرید. همانطور که می‌دانید پوست‌ها با هم تفاوت دارند و هرکدام نیازهای منحصربه‌فردی دارند. کارتان را با ارزیابی اینکه آیا پوست‌تان چرب، مختلط، خشک یا حساس است، آغاز کنید. به خاطر داشته باشید بعدِ مصرف کرم پودر این احتمال وجود دارد که به آکنه، درماتیت یا رزاسیا دچار شوید.

بعدِ ارزیابی این جنبه‌ها، باید بهترین کرم پودر را متناسب با نوع پوست‌تان انتخاب کنید. اگر پوست مختلط دارید، کرمپودرهای کرمی میتوانند نیاز به حفظ رطوبت پوستتان را تامین کنند. اگر پوستتان چرب است، از کرمپودرهای پودری استفاده کنید. همچنین حواستان هم باشد، محصولاتی که انتخاب می‌کنید، غیرکموندوژنیک باشند تا دچار آکنه نشوید. پیشنهاد ما به شما این است از کرم‌پودری استفاده کنید که از خاصیت ضدآفتاب برخوردار باشد

دکمه بازگشت به بالا