برترین های کار و کسبعمومی

راه های افزایش انرژی برای درس خواندن

تحقیقات نشان می دهد که انرژی برای یادگیری تاثیر زیادی بر یادگیری دارد. اگر انرژی کافی نداشته باشید، نمی توانید روی مطالعه خود تمرکز کنید و خیلی زود خسته می شوید. از دست دادن انرژی می تواند هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی رخ دهد. اگر کاهش انرژی کمتر از یک ماه طول بکشد، می تواند منجر به خستگی جسمانی شود. از سوی دیگر، اگر بیش از سه ماه بدون انرژی باشید، ممکن است نشان دهنده خستگی ذهنی باشد. با این تفاسیر متوجه می شویم که کمبود انرژی می تواند آسیب های روحی و جسمی زیادی را به همراه داشته باشد. در این مقاله تصمیم داریم در مورد این موضوع صحبت کنیم. پس تا آخر با ما باشید.

راه های افزایش انرژی برای مطالعه

بسیاری از دانش‌آموزان از خواب‌آلودگی در طول روز و اختلال در الگوی خواب در شب رنج می‌برند. این مشکل می تواند عواقب ناخوشایندی داشته باشد، از جمله:

پایین ترین سطوح را پیدا کنید

خطر شکست تحصیلی را افزایش می دهد.

یادگیری بد

نوسانات خلقی

نسل کنونی دانش‌آموزان سرگرم اموری مانند مطالعه، مسئولیت‌های خانوادگی، فعالیت‌های فوق برنامه و ورزش هستند. این فعالیت ها وقت گیر هستند، بنابراین برخی از آنها زمان خواب را به خطر می اندازند و در نتیجه خستگی و کمبود انرژی را به همراه دارند. در ادامه روش هایی را به شما آموزش می دهیم که می توانند انرژی را افزایش دهند.

هر روز 8 ساعت بخوابید.

مطالعه ساعت های طولانی و استفاده از کافئین برای بیدار ماندن تمام شب و مطالعه، برنامه بلندمدت خوبی برای موفقیت در مدرسه نیست. نوجوانان زیر 18 سال باید 8 تا 10 ساعت بخوابند در حالی که این خواب برای بزرگسالان 7 تا 8 ساعت است.

خیلی سبز

بیشتر تنظیم خواب مربوط به ریتم شبانه روزی است که تحت تأثیر نور و تاریکی در محیط است. علاوه بر این، هر گونه تغییر در سلامتی شما تأثیر قابل توجهی بر سایر جنبه های زندگی شما خواهد داشت. ریتم شبانه روزی بر چرخه خواب و بیداری، ترشح هورمون، دمای بدن، عادات غذایی، هضم غذا و سایر عملکردهای ضروری بدن تأثیر می گذارد.

با استراحت خوب، احساس آمادگی بهتری برای مقابله با هر آنچه فردا پیش می‌آید خواهید داشت. مطالعه یا کار طولانی مدت می تواند باعث به خواب رفتن دانش آموزان شود. این می تواند آنها را در طول روز خواب آلود، بی قرار و خسته کند و تمرکز آنها را برای امتحانات یا تصمیم گیری کاهش دهد.

توسعه مهارت های مدیریت زمان

دانش‌آموزانی که مدیریت زمان مؤثری دارند، در زمان کمتری کارهای بیشتری انجام می‌دهند، زیرا حواسشان پرت نمی‌شود و به جای اتلاف وقت برای انجام کارهای نامربوط، روی کارهای اصلی تمرکز می‌کنند. مدیریت زمان باعث افزایش انرژی مورد نیاز برای مطالعه و کاهش استرس می شود. و احساس موفقیت از دستیابی به اهداف به سلامت روان آنها کمک خواهد کرد.

علاوه بر این، دانش‌آموزان می‌توانند با همگام شدن با برنامه‌های خود و داشتن زمان بیشتر برای چیزهای خوب دیگر مانند ورزش، موسیقی و سایر سرگرمی‌ها، دستاوردهای بیشتری در استفاده از زمان خود داشته باشند و روحیه خود را بهبود بخشند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در مدیریت زمان کمک می کند:

وظایف خود را اولویت بندی کنید و اهداف خود را تعیین کنید.

فهرستی از کارها تهیه کنید.

از انجام چند وظیفه ای خودداری کنید.

آرام باشید، اما از آن نهایت استفاده را ببرید.

برخی از کارهای غیر ضروری را به دیگران محول کنید و در صورت نیاز از دیگران کمک بخواهید.

چگونه یک دانش آموز موفق باشیم؟ 7 راز که باید بدانید: چگونه یک دانش آموز موفق شویم؟ 7 راز که باید بدانید

برای افزایش انرژی برای درس خواندن، روزانه ورزش کنید

سلامت روانی و عاطفی خود را با ورزش بهبود بخشید! مطالعات نشان داده است که دانش آموزانی که فعالیت بدنی دارند می توانند استرس روزانه را تا 20 درصد کاهش دهند. ورزش منظم روزانه می تواند برای شما مفید باشد. علاوه بر این، تمرینات صبحگاهی به شما کمک می کند تا در کل روز در خلق و خوی خوبی بمانید. بنابراین اگر زود بیدار هستید، ورزش را به برنامه صبحگاهی خود اضافه کنید.

ورزش مهم است زیرا

به شما کمک می کند تناسب اندام داشته باشید و از افزایش وزن جلوگیری کنید.

باعث می شود شب ها بهتر بخوابید.

عزت نفس و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

بعد از مدرسه، می توانید طبق معمول ادامه دهید.

شما را سالم نگه می دارد و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

استرس شما را کاهش خواهد داد.

وقفه بین مطالعه را جدی بگیرید

دانش آموزان اغلب اهمیت وقفه های مطالعه را نادیده می گیرند. برای استراحت باید بین تکالیف استراحت کنید. زیرا این استراحت به مغز شما فرصت ریکاوری می دهد و انرژی و شادابی ذهن شما را افزایش می دهد. استراحتی که در آن می توانید کارهای سرگرم کننده ای مانند آشپزی، گوش دادن به موسیقی یا گپ زدن با دوستان انجام دهید، به شما انگیزه می دهد تا تحصیلات خود را با انرژی بیشتری به پایان برسانید (https://pourdastmalchi.net).

تمرکز بیش از حد بر روی مطالعه می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود. بنابراین استراحت در مطالعه می تواند از این عارضه خطرناک جلوگیری کرده و به تمرکز شما کمک کند. یکی از راه‌های گذراندن وقفه بین مطالعه، فعالیت بدنی در آن زمان است. این بدان معناست که می توانید به بیرون از اتاق یا اتاق مطالعه بروید تا در فضایی متفاوت نفس بکشید، قدم بزنید و درختان یا فضای سبز اطراف را تحسین کنید. همچنین می‌توانید تمرینات ساده‌ای مانند کشش، پلانکینگ، اسکوات یا فشار را در طول استراحت‌های مطالعه انجام دهید.

مدیتیشن کنید تا انرژی خود را برای مطالعه افزایش دهید

با تمرکز بر لحظه حال، مدیتیشن می تواند آرامش را القا کند و به شما این امکان را می دهد که عمیقاً به محیط اطراف خود گوش دهید و از معجزات کوچکی که هر روز با آنها روبرو می شوید لذت ببرید. پذیرش آنچه در حال رخ دادن است، شما را عینی تر و کمتر مضطرب می کند. علاوه بر این، حافظه را تقویت می کند و صبر را توسعه می دهد. مدیتیشن به شما آرامش درونی می دهد و به شما این امکان را می دهد که انرژی خود را حفظ کنید و مصیبت های کوچکی را که در طول روز اتفاق می افتد فراموش کنید.

مدیتیشن می تواند زندگی شخصی و کار شما را تحت تاثیر قرار دهد. تمرین این امر به دانش آموزان کمک می کند تا به طور موثرتری یاد بگیرند، مطالب آموزشی را در طول امتحانات بهتر به خاطر بسپارند و استرس را در شرایط سخت کاهش دهند. مدیتیشن تلاش زیادی نمی خواهد، اما فواید آن بی شمار است!

از کافئین کم استفاده کنید

نوشیدنی های انرژی زا برای افزایش قدرت مطالعه در بین دانش آموزان بسیار محبوب است. اما می توانند اثرات منفی بر بدن داشته باشند و خواب شما را مختل کنند. اگر می خواهید بین ساعت 9 تا 11 شب مطالعه داشته باشید، نوشیدنی کافئین خود را حداقل 3-4 ساعت قبل از خواب بنوشید. مصرف نادرست و بیش از حد کافئین می تواند شما را در طول خواب بیدار نگه دارد. یک قانون کلی این است که مصرف 50 میلی گرم کافئین شما را بیش از یک ساعت بیدار نگه می دارد. بنابراین، اگر 100 میلی گرم کافئین می نوشید، بهتر است یک یا دو ساعت قبل از خواب از آن استفاده کنید. اما 300 میلی گرم کافئین موجود در نوشیدنی های انرژی زا می تواند به طور جدی خواب شما را مختل کند.

به موسیقی نشاط آور گوش دهید

برخی از دانش آموزان هنگام مطالعه از گوش دادن به موسیقی نشاط آور لذت می برند زیرا آنها را بیدار، خواب آلود و متمرکز نگه می دارد. گوش دادن به موسیقی در سالنی پر از دانش آموزان پر سر و صدا می تواند درمانی باشد. یک میز گردان خوب با رده متوسط ​​کمک می کند صدای شریک زندگی شما را خاموش کنید.

رژیم غذایی مناسب برای افزایش انرژی برای مطالعه

طبق تحقیقات، سلامت عاطفی و جسمی اغلب با عملکرد تحصیلی بهتر همراه است و منجر به غیبت کمتر، کاهش خطر رفتار ضد اجتماعی، افزایش دامنه توجه و نمرات بالای آزمون می شود.

این ایده ها می توانند برای یک رژیم غذایی سالم مفید باشند:

وعده های غذایی خود را متعادل کنید

برای داشتن تغذیه مناسب و داشتن انرژی برای مطالعه، باید حداقل سه گروه غذایی بخورید. مصرف روزانه انواع لبنیات، میوه ها، غلات، پروتئین های سالم و سبزیجات بسیار مهم است. علاوه بر این، باید از غذاهای پرچرب، قند و نمک پرهیز کرد. همچنین باید از خوردن گوشت های چرب خودداری کنید یا کمتر مصرف کنید. همچنین بهتر است از مصرف روغن های گیاهی مانند سویا یا کانولا خودداری کنید، زیرا متابولیسم سلولی را کند می کنند. این موارد هیچ ارتباطی به انتخاب رشته کنکور سراسری ندارد و صرفا در کنکور اهمیت دارد.

برای نوشیدن آب

بدن شما برای سالم ماندن به آب کافی نیاز دارد. هر چقدر هم که تشنه باشید، نیاز به آب را نادیده نگیرید، انتظار تشنگی یعنی کم آبی بدنتان.

شیر را فراموش نکنید

محصولات لبنی حاوی کلسیم و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان هستند. می توانید شیر یا ماست را به وعده غذایی خود اضافه کنید، اما بهتر است نوع کم چرب آن را انتخاب کنید. اگر شیر گاو نمی خورید، شیر سویا یا بادام گزینه های خوبی هستند.

یک برنامه منظم داشته باشید

سه وعده غذایی و میان وعده در روز بخورید تا متابولیسم و ​​سطح انرژی خود را برای یادگیری فعال و ثابت نگه دارید. برای وعده های غذایی خود به خصوص صبحانه برنامه ریزی کنید. میوه، آجیل و گرانولا گزینه های خوبی برای صبحانه هستند.

برچسب حقایق تغذیه را بخوانید

حقایق تغذیه ای را در برچسب Nutrition Facts بررسی کنید تا ببینید هر غذا حاوی چه تعداد مواد مغذی است. این اعداد نشان می دهد که شما چه مقدار نمک و چربی مصرف می کنید و می تواند اطلاعاتی در مورد ویتامین ها و مکمل های مصرفی شما ارائه دهد. این علائم به درک میزان ذخیره انرژی با توجه به محتوای کالری غذا کمک می کند.

از یک بشقاب کوچک استفاده کنید

اگر از این توصیه پیروی نکنید، در نهایت بشقاب های بزرگ تری خواهید خورد. با پرهیز از بشقاب ها و لیوان های بزرگ، وضعیت بدنی بهتری خواهید داشت و مقدار مناسبی از غذا را می خورید.

انگیزه یادگیری

انگیزه نقش مهمی در یادگیری دارد و بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تأثیر می گذارد. هر چه دانش آموزان انگیزه ذاتی بیشتری برای یادگیری داشته باشند، بیشتر سعی می کنند به روش های مختلف یاد بگیرند. آنها محدود به دریافت پاسخ سوال یا دانستن مفاهیم درس نیستند و به دلیل نظرات متفاوت خود از کسب نمره پایین نمی ترسند. این دانش آموزان از چالش های برنامه درسی لذت می برند و سوالات متفکرانه و مفصلی می پرسند.

دکمه بازگشت به بالا