اقتصادیبرترین های کار و کسبعمومی

نکات مهم در مراقبت و تمیز کردن کفش‌های خود

ترفندهای ساده ولی مهم نگهداری کفش و افزایش عمر آن

اسپری خوشبو کننده کفش بیز: کفش ها نقش مهم در استایل شما را بر عهده دارند که نیاز به نگهداری و مراقبت بسیار دارند .جنس و دوخت همه کفش ها یکسان نیست به همین دلیل رفتار ما نیز باید با آنها فرق داشته باشد. برای داشتن کفش های زیبا و سالم که عمر بیشتری داشته باشند باید چند نکته را در نظر گرفته و به آنها توجه نمائید.

خرید کفش با کیفیت

اسپری پاک کننده چربی نانو: اولین نکته مهمی که باید در نظر گرفته شود توجه و دقت در جنس و نوع دوخت کفش در هنگام خرید است . جنس نامرغوب کفش دلیل زود پاره شدن آن است ، علاوه بر این دوخت نامناسب نیز باعث جدا شدن زودهنگام کفش می شود.

برای خرید کفش هایی که برای مدتی ، مد روز هستند و طراحی عجیبی دارند نباید پول زیادی پرداخت شود در عوض به جای آن می توان دو تا سه جفت کفش خریداری کرد که در همه جا بتوان از آنها استفاده نمود.

پوشیدن کفش متناسب با آب و هوا

بوگیر سطل زباله بیز: هنگامی که می دانید برف و باران خواهد بارید باید بپوشید ، حتی کفش های ضد آب هم تا حدی توانایی تحمل دارند ، در صورت بارندگی شدید و غیر منتظره بلافاصله رطوبت اضافی کفش را بگیرید و پس از خارج کردن کفش ، با روزنامه آن را پر کنید تا حالت کفش حفظ شود . کفش را نباید در جلوی بخاری یا شوفاز قرار دهید زیرا باعث خشک شدن سریع کفش می شود و ممکن است کفش های چرم ترک بردارند.

ضد آب کردن کفش

یک باران غیر منتظره می تواند کفش های چرم شما را خراب کند ، بنابراین همانطور که در دنیای مد عنوان شده است قبل از پوشیدن کفش جدید ، به روی آنها اسپری حاوی مواد ضد آب بزنید. پولیش های کفش معمولا دارای این مواد هستند اما قبل استفاده ، از خراب نشدن کفش خود با آنها مطمئن شوید.

در کفش های مردانه روی زبان کفش که در زیر بندها می باشد و در کفش های بلند و تخت زنانه می توانید در قسمت هایی که داخل کفش همجنس بیرون کفش است ، این مواد را آزامایش کنید . بعد از اینکه مطمئن شدید به کفش آسیبی وارد نمی شود با دقت تمام کفش را آغشته به مواد ضد آب کنید . این کار را یک بار در ماه تکرار کنید.

 قرار دادن کفش در جعبه مخصوص

کفشهای غیر اسپرت و مجلسی خود را همیشه در جعبه مخصوص خود و به دور از گرد و خاک نگه دارید و در صورت لزوم از آنها استفاده کنید.

جلوگیری از بدفرم شدن بوت ها

برای پیشگیری از پژمرده شدن بوت ها ، داخل آنها را با روزنامه پر کنید تا از شل شدن و چین افتادن در قسمت مچ پاها جلوگیری شود . میان چند جفت کفش ، فاصله بگذارید تا به هم نچسبیده و تغییر رنگ ندهند.

تميز كردن كفش اسپرت رنگی |تميز كردن كفش اسپرت سفید

از دست ندادن زمان

کفش های روشن و سفید یکی از انتخاب های محبوب برای فصل تابستان است . زمانی از این کفش ها استفاده کنید که احتمال کمی برای کثیف شدن آنها وجود داشته باشد . بهترین اقدام برای نگهداری از کفشهای روشن ، زمان تمیز کردن آنها می باشد.

یعنی بلافاصله پس از رسیدن به منزل ، گرد و خاک آن را پاک کنید و اگر لک شده باشد ، بلافاصله آن را بشوئید تا جذب بافت کفش نشوند .این نکته را به ویژه در مورد کفشهای تابستانی باید در نظر گرفت.

بستن بند کفش ها در هر دفعه

اگر کفش بندی استفاده می کنید توجه داشته باشید که بندهای آن را کاملا باز یا می بندید . برخی افراد از روی تنبلی فقط یک بار بندها را کمی سفت می کنند تا در هر بار استفاده ، نیازی به باز و بسته کردن آنا نباشد . این کار باعث می شود برای پوشیدن کفش یا درآوردن آن ، فشار بیشتری به کفش وارد شده و عمر آن کم شود.

جلوگیری از کدر شدن کفش

پولیش کردن و زدن واکس بهترین حالت برای نگهداری از کفش است . هر گاه احساس کردید که کفش چرم ، رنگ پریده و یا سائیده شده است از پولیش خامه ای با رنگ طبیعی، برای درخشان کردن کفش استفاده کنید زیرا واکس باعث خشک شدن چرم می شود.

واکس زدن

برای تمیز و براق کردن کفش از واکس استفاده کنید تا زیبایی آن را حفظ کرده باشید . برای براق شدن و نرمی بیشتر کفش های چرم ، روغن های مخصوص مصرف کنید.

 خرید کفی طبی

کفش های ورزشی به کفی نیاز دارند زیرا بیشتر مورد استفاده قرار می کیرند و فشار زیادتری به کف پا وارد می کنند . بهترین گزینه برای کفش ، کفی های طبی است که در داروخانه ها موجود می باشد. کفی های متفرقه و ارزان قیمت آسیب بیشتری به پا می زنند.

استفاده از یک چرخش ثابت برای پوشیدن کفش

دو روز پشت سر هم از یک جفت کفش استفاده نکنید زیرا کفش برای هوا خوردن و بدست آوردن مجدد حالت خود به زمان نیاز دارد.

ترمیم سریع کفش با کلکسیون

برای رفع و ترمیم قسمت های پلاستیکی دور کفش از یک برس ناخن و پاک کننده لاک استفاده کنید . برس را در محلول آب و زده و لک های دور کفش را از بین ببرید اگر باز هم لک ها باقی بود برس را آغشته با پاک کننده لاک ناخن کرده و دوباره روی لک ها بکشید . برای ترمیم نیز از لاک با همان رنگ دور کفش استفاده کنید.

تمیز کردن کتانی

پس از هر بار پوشیدن کتانی ، پنبه ای را آغشته به آب و مقداری الکل کرده و روی سطح کفش بکشید تا تمیز شود.

خداحافظی با لکه های نمک

اگر بوت های چرم دارای لکه های نکی است می توان از محلولی یک قسمت و سه قسمت آب است برای پاک کردن لک ها استفاده کنید . بدین ترتیب که یک پارچه پنبه ای را داخل ترکیب کرده و روی سطح کفش بکشید تا زمانی که لکه محو شود. پس از آن اجازه دهید تا کفش به طور طبیعی خشک شود و آن را در برابر سشوار یا منابع گرم قرار ندهید.

تمیز کردن کفش جیر

یکی از سوالات رایج شما کاربران از نمناک درمورد همین مسئله است که در پاسخ باید بگوییم کفش های جیر معمولا بافت محکمی دارند و در صورت لک شدن می توان هنگام خشک بودن کفش ، کمی مایع ظرفشویی را به آرامی روی سطح لکه کشید و سپس با شستشو دهید فقط باید مراقب باشید تا آسیب به بافت کفش نرسد.

تمیز کردن مداوم کفش باعث می شود تا دیرتر به شستشو نیاز شود ، در نتیجه عمر کفش بیشتر خواهد شد . داشتن ابزاری ی مانند اسپری جیر ، خوشبوکننده و اسپری ضدعفونی کننده برای نگهداری درست کفش نیاز است.

کالج های جنس جیر را با یک برس تمیز کنید . ابتدا یک دستمال تمیز روی کفش بکشید و بعد در صورت وجود گرد و خاک ( در کفش ها با پرز بلند ) برس را در جهت خواب جیر بکشید . برس نباید سطح زبر یا نرمی داشته باشد . در صورت خیلی کثیف بودن کفش ، از حرکات دایره ای برس بر روی سطح آن استفاده کنید.

 استفاده از جاکفشی با طبقات زیاد

برای افزایش عمر و ماندگاری کفش ، از جاکفشی با طبقات زیاد استفاده کنید تا با داشتن فضای بیشتر ، میان کفش ها فاصله قرار دهید ، زیرا رطوبت کفشهای دیگر منجر به خرابی کفش مورد نظر می شود.

شستشوی کفش ها هر دو هفته یکبار

کفش های اسپرت را هتر است که هر دو هفته یکبار بشویید تا از بو گرفتن کفش جلوگیری کرده و عمر آنها را زیاد کنید .تمیز نگه داشتن و شستشوی کفش ها باعث حفظ ظاهر و نو ماندن آنها می شود.

کفش خود را ضد سر خوردن کنید

این ترفند عمر کفش را زیاد نمی کند اما ی تواند از سر خوردن و خجالت کشیدن شما در خارج از منزل جلوگیری کند . برای این کار کنی سمباده به کف کفش خود بکشید.

رفع خراش کفش با وازلین

مراقبت از کفش چرم کمی سخت است زیرا زودتر از انواع دیگر سائیده شه و خراش بر می دارد . بهترین روش برای از بین بردن خراش در کفش چرم استفاده از روغن است زیرا خیلی سریع خراش را محو می کند

دکمه بازگشت به بالا