اینورتر چینی بهتر است یا ایرانی؟

اینورتر چینی بهتر است یا ایرانی؟

اینورترها یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنعت هستند که نقش اصلی آن دریافت برق شهری با ولتاژ 220 ولت و فرکانس 50 هرتز می باشد. سپس به جریان مستقیم تبدیل می شود که سپس جریان متناوب با فرکانس و ولتاژ متغیر تولید می کند. برای کشور ما در گذشته استقبال از نمونه های اروپایی و ژاپنی بسیار بالا بود. اما در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت محصولات ژاپنی و آمریکایی و افزایش بی رویه قیمت، بسیاری از مصرف کنندگان از اینورترهای چینی و همچنین اینورترهای ساخت ایران استفاده می کنند. اگر قصد خرید اینورتر را دارید در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهم این صنعت و مقایسه اینورترهای چین و ایران را بدانید.

مشخصات اینورتر چینی

وجود تحریم ها و افزایش نرخ ارز و همچنین افزایش شدید قیمت کالاهای خارجی باعث افزایش صادرات اینورتر چینی ارزان به ایران شده است. قیمت پایین تر محصولات چینی نسبت به نمونه های اروپایی و سایز کوچکتر در مقایسه با محصولات اروپایی از جمله دلایلی بود که باعث جذب مشتریان ایرانی شد. بله، شرکت های بزرگ چینی برای فروش بیشتر پول زیادی را صرف تحقیق، بازاریابی و توسعه کرده اند. پس از آن محصولاتی زیبا با طراحی های منحصر به فرد و منحصر به فرد خلق کرده اند. از جمله امکانات ویژه ای که سازندگان شرکت های چینی در اینورتر چینی قرار داده اند سایز کوچک، با صفحه کلید قابل جابجایی، صرفه جویی در پارامترهای اصلی و زمان کاری بیش از هفتاد هزار ساعت، پشتیبانی می باشد. موتور و دارای قدرت بالا، دارای محدودیت های مدرن ورودی، ورودی کامپیوتر و دارای صفحه کلید از راه دور. از کاربردهای اینورترهای چینی می توان به کاربرد در تقویت کننده ها، پمپ های آب، آسانسورها و تسمه نقاله اشاره کرد.

ویژگی های اینورتر ایرانی

در چند سال گذشته این به دلیل استفاده گسترده از اینورترها و افزایش تقاضای محلی است. برندهای داخلی ما علاوه بر افزایش قیمت نمونه های مشابه خارجی، تمام تلاش خود را صرف تولید اینورترهای ایرانی می کنند و از نظر کیفیت نیز محصولات این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و قابل مقایسه با نمونه های خارجی می باشد. و مطابق با استانداردهای بین المللی است و باید بتواند با آن محصولات رقابت کند.

از جمله ویژگی های مهم مدل های اینورتر ایرانی می توان به راندمان بالای موتور، قابلیت محاسبه ترمینال ها، قابلیت نصب انواع کارت آپشن، مجهز بودن به سیستم کنترل PID، کتابچه راهنمای فارسی، سیستم های کنترل کشش و کنترل گشتاور اشاره کرد. و دارای یک کنترل پنل ساده است. و به نمایش مقادیر پارامترها و مجهز بودن به سیستم تهویه مطبوع پر قدرت با تکنولوژی پیشرفته و … اشاره کرد.

از اینورترهای ایرانی برای نیروگاه های بادی، پمپ، تسمه نقاله، کمپرسور، میکسر، فن و موتور برق نیز استفاده می شود.

اینورتر چینی بهتر است یا ایرانی؟
اینورتر چینی بهتر است یا ایرانی؟

نکات مهم برای خرید اینورتر

یکی از نکاتی که در انتخاب و خرید اینورتر باید به آن توجه کرد این است که اینورتر را برای چه نوع کاربری نیاز داریم؟ ابعاد موتور برق چقدر است؟ ابعاد و الزامات محل نصب اینورتر چیست؟ آیا به یک مرحله یا سه مرحله نیاز داریم؟ آیا موتور الکتریکی برای کارهای سبک یا سنگین استفاده می شود؟ اینورتر چقدر دوام می آورد؟ سرعت و قدرت مورد نظر موتور الکتریکی چقدر است؟ ولتاژ، فرکانس و سرعت موتور چقدر است؟ چه نوع باری به موتور وارد می شود؟ و…

اینورتر چینی بهتره یا ایرانی؟

عواملی مانند توان اینورتر، ولتاژ ورودی و خروجی، ویژگی های مربوط به کنترل های صنعتی و همچنین سطح تکنولوژی و تعداد امکانات مرتبط با جلوگیری از خسارت مالی و جانی و بسیاری پارامترهای دیگر در تعیین قیمت نقش موثری دارند. . مبدل. امروزه اعتقاد بر این است که اکثر برندهای ایرانی و چینی در نظر دارند؛ در کنار ارتقای کیفیت و تکنولوژی، افزایش انتخاب و به روز رسانی محصولات، حفظ قیمت محصولات در سطحی مناسب و قابل رقابت با سایر رقبا. این مشکل مشتریان را هنگام خرید و انتخاب بین نمونه های چینی و ایرانی دچار سردرگمی می کند.

علیرغم اینکه هزینه یک اینورتر چینی به دلیل وجود نیروی کار ارزان و مواد اولیه نسبتا ارزان از نمونه های مشابه اروپایی کمتر است. اما افزایش نمونه های تقلبی برندهای چینی در بازار و بعضاً در دسترس بودن برخی قطعات با کیفیت چینی و از سوی دیگر کیفیت بالای نمونه های ایرانی، تمایل مصرف کنندگان ایرانی را به خرید اینورترهای ایرانی افزایش داده است. جدای از این، داشتن گارانتی و پشتیبانی مطمئن، در دسترس بودن قطعات داخلی در صورت آسیب، تنوع برندهای باکیفیت، سازگاری بیشتر با دستگاه های ساخت داخل و قیمت مناسب و مقرون به صرفه آنها و … از دلایل اصلی آن است. این امر باعث افزایش محبوبیت اینورترهای ایرانی در بین مصرف کنندگان شده است.

نتیجه

در این قسمت با ویژگی های اینورترهای چینی و ایرانی، مزایا و معایب آنها آشنا شدیم. اگر قصد خرید اینورتر را دارید ما به شما ثامن را معرفی میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا