برترین های کار و کسببین الملل

زمان ثبت نام لاتاری 2025 آمریکا + مراحل، شرایط و هزینه

ثبت نام لاتاری 2025 | شرایط و هزینه‌ی لاتاری آمریکا در 1402

اکثراً افراد برای تحصیل و وضعیت اقتصادی بهتر دوست دارند به کشوری مطمئن با شرایط عالی و مناسب مهاجرت کنند. یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌های مهاجرت، ثبت نام لاتاری آمریکا است. لاتاری آمریکا یک برنامه مهاجرتی است که هرساله افراد زیادی را برای امتحان کردن شانس خود و گرفتن ویزای گرین کارت آمریکا به سمت خود جذب می‌کند. مراحل ثبت‌نام لاتاری بسیار راحت است. البته لازم به ذکر است که به کمی شانس هم نیاز خواهید داشت. در ادامه می‌خواهیم اطلاعات مورد نیاز لاتاری و نحوه‌ی ثبت‌نام آن در اختیار شما قرار دهیم؛ تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

زمان ثبت نام لاتاری ۱۴۰۲ |زمان ثبت نام لاتاری 2023

زمان ثبت‌نام در لاتاری

همان‌طور که گفته شد لاتاری هرساله برگزار می‌شود و زمان ثبت‌نام لاتاری 1402 (13 مهر ماه تا 16 آبان) است. به طور کلی حدود یک ماه زمان نیاز است تا مراحل ثبت‌نام را انجام دهید.

نحوه‌ی  ثبت‌نام در لاتاری

لاتاری گرین کارت آمریکا به شکل سالانه برگزار می‌شود. یعنی اکنون در سال ۲۰۲۳ درخواست کنندگان در لاتاری ثبت‌نام می‌کنندـ؛ اما نام و تعداد برنده‌شدگان یک سال بعد یعنی در ۲۰۲۴ اعلام می‌شود. پس از مطلع شدن از نتایج برندگان تا سپتامبر سال دیگر، فرصت دارند تمام مدارک و اقدامات مربوط به ویزا را انجام داده و آماده ورود به خاک آمریکا شوند.

شاید با خود بپرسید که اگر تا زمان تعیین‌شده مدارک به صورت درست آماده نشود تکلیف برنده لاتاری چه خواهد شد؟ باید بگوییم که آن فرد شانس رفتن به آمریکا را در آن سال از دست می‌دهد و مجبور است در سال‌های آینده برای ثبت‌نام در قرعه کشی اقدام کند. پس فرصت را از دست ندهید و ثبت‌ نام خود را با تماس به کارشناسان چاوش مهاجر در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید.

هزینه ثبت‌نام لاتاری

ثبت‌نام در سایت لاتاری به خودی خود نیاز به هزینه ندارد و کاملاً رایگان است؛ اما اگر بخواهید از موسسه‌های معتبر برای ثبت‌ نام کمک بگیرید باید هزینه‌ی درخواستی موسسه را پرداخت کنید.

چرا برای ثبت‌نام در لاتاری از موسسه‌های معتبر کمک بگیریم؟

در واقع شاید ثبت‌نام کار دشواری نباشد اما با یک اشتباه ساده مثلاً انتخاب عکس نادرست ممکن است شانس قرعه‌کشی را از شما بگیرد. در این صورت برای اطمینان بیشتر در ثبت‌نام می‌توانید از ما کمک بگیرید. کارشناسان چاوش مهاجر با توجه به سابقه و تخصص در ثبت نام لاتاری به شما کمک خواهند کرد تا ثبت نام شما دقیق و طبق استاندارد‌های قوانین لاتاری انجام شود.

مزایا و ویژگی‌های ثبت نام لاتاری در سایت چاوش مهاجر

با ثبت نام لاتاری از طریق سایت چاوش مهاجر می‌توانید از مزایای منحصربه‌فردی بهره‌مند شوید که به شرح زیر هستند:

بدون فراموشی در لاتاری  2025  ثبت نام کنید!

با توجه به اینکه مهلت ثبت نام لاتاری در کل یک ماه است امکان فراموشی آن وجود دارد. اگر مشغله و دغدغه‌های زندگی روزمره شما بسیار زیاد باشد در این صورت سپردن ثبت نام و انجام مراحل کاری شما به موسسه یا فرد ماهر دیگر ضروری خواهد بود. شما می‌توانید با انجام ثبت نام لاتاری در چاوش مهاجر به دغدغه‌های خود پایان دهید.

به علاوه، کارشناسان چاوش مهاجر در اسرع وقت و به هنگام ثبت نام شما، مدارک و فرم‌های شما را بررسی خواهند کرد. اگر مشکلی در فرم‌ها و مدارکتان وجود نداشته باشد ثبت نام شما را انجام خواهند داد. در غیر این صورت، کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت. پس بدون فوت وقت این شرایط را از دست ندهید.

سرعت و پاسخگویی بیشتر

با شروع شدن ثبت نام لاتاری و در طول یک ماه فرآیند و فشار کاری همکاران در چاوش مهاجر بسیار فشرده و زیاد خواهد است. شما می‌توانید با پیش ثبت نام کار خود را راحت‌تر کنید. به علاوه، سرعت و پاسخگویی همکاران در این شرایط بهتر خواهد بود. از طرف دیگر، هر موقع دچار مشکل شدید می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا از روند کارتان آگاه شوید.

ثبت نام ارزان و مقرون‌به‌صرفه

جدا از همه موارد، قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه از مزایای خاص و منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. بدون نگرانی و دغدغه از قیمت و هزینه‌ها می‌توانید از طریق سایت اقدام به ثبت نام کنید. به همین راحتی!

شرایط ثبت‌نام لاتاری

شاید مهم‌ترین بخش لاتاری نحوه و  آگاهی از شرایط ثبت نام آن است. در ابتدا باید گفت که برای شرکت در لاتاری نیاز به شرایط خاصی ندارید و تنها شرط آن محل تولد شما در یکی از کشورهای مجاز به لاتاری است. در ادامه قصد داریم در مورد کل شرایط مورد نیاز ثبت‌نام لاتاری اطلاعات کاملی برایتان ارائه دهیم.

محل تولد مورد نیاز برای شرکت در لاتاری

همانطور که گفتیم برخی از کشورها مجاز به ثبت‌نام در لاتاری نیستند برای همین در ابتدا باید محل تولد شما در کشور مجاز به ثبت‌نام در لاتاری باشد. خوشبختانه اتباع ایرانی مجاز به شرکت در لاتاری هستند. توجه داشته باشید که ثبت‌نام در لاتاری چندان به کشور اقامتی شما ربط ندارد مثلا اگر شما در حال حاضر در انگلستان یا کشورهای غیرمجاز برای ثبت‌نام لاتاری زندگی می‌کنید اما محل تولد شما ایران است اجازه شرکت در لاتاری را دارید. از این رو، از بابت این مسئله هیچ مشکلی نخواهید داشت.

مدرک تحصیلی لازم برای لاتاری

مقطع تحصیلی مورد نظر برای شرکت در لاتاری، مدرک دوازده ساله دیپلم و بالاتر از آن است. یعنی فقط لازم است که شرکت کننده ۱۲ سال در کشور خود تحصیل کرده باشد. به خاطر همین توجه به رشته تحصیلی مهم است چرا که رشته‌های فن و حرفه‌ای در ایران کمتر از ۱۲ سال تحصیل می‌کنند‌ که در این صورت چنین افرادی مجاز به شرکت نیستند. چنین افراد می‌توانند با رعایت شرایط سابقه کاری به لاتاری اقدام کنند که در ادامه به این موضوع نیز خواهیم پرداخت. در هنگام ثبت نام فقط باید مدرک تحصیلی را انتخاب کنید و نیازی به ارسال اصل مدرک تحصیلی و نمرات نیست.

شرایط سابقه کاری برای ثبت‌نام لاتاری

همانطور که گفتیم اگر مدرک تحصیلی شما با مدرک مورد درخواست لاتاری متناسب نباشد می‌توانید از شرط سابقه کار برای ثبت‌نام در لاتاری اقدام کنید. در این صورت افرادی که ترک تحصیل کرده‌اند و یا در رشته‌های فن و حرفه‌ای و هنرستان ادامه تحصیل داده‌اند باید دو سال در شغل تعیین شده توسط مرکز لاتاری سابقه کار داشته باشند. می‌توانید شغل‌های قابل قبول برای ثبت‌نام لاتاری را در لیست ثبت‌نام لاتاری مشاهده کنید.

شغل‌های مجاز برای شرکت در لاتاری برنامه‌نویسی کامپیوتر، طراحی گرافیک، نوازندگی سازهای موسیقی، مدیریت، مربی ورزشی و مدیریت فروشگاه (صاحبان جواز کسب) و خیلی از  سایر مشاغل مورد نظر هستند.

نکات لازم در انتخاب مدرک تحصیلی

در انتخاب مدرک تحصیلی باید آخرین مدرک تحصیلی را وارد کنید یعنی اگر در حال تحصیل در مقطع کارشناسی هستید باید مدرک تحصیلی خود را دیپلم وارد کنید. به هیچ وجه نباید مدرک خود را اشتباه وارد کنید چرا که باید مدارک تحصیلی خود را به سفارت آمریکا نشان دهید.

شرایط مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم و شانس برنده شدن

ممکن است این سوال به ذهنتان برسد که آیا مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم شانس برنده شدن را افزایش می‌دهد یا خیر؟! قطعا این سوال تصور خیلی از افراد شرکت‌کننده است. در پاسخ باید بگوییم خیر! احتمال برنده شدن افراد به مدرک تحصیلی آن‌ها ربطی ندارد و تنها ملاک شانس در قرعه‌کشی است. یعنی شرایط برای یک فرد دکترا و یک فرد دیپلمه یکسان است. حتی اگر شرط دیپلمه را ندارید می‌توانید شانس خود را با شرط سابقه‌ی کار امتحان کنید.

آیا افراد با مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر از آن هم باید سابقه کار داشته باشند؟

خیر، کسانی که دیپلم ۱۲ ساله و یا مدرک تحصیلی دانشگاهی دارند دیگر نیاز به سابقه کار نداشته و می‌توانند بدون داشتن این شرط به ثبت‌نام اقدام کنند.

حداقل سن لازم برای ثبت نام لاتاری

ثبت نام در لاتاری هیچ محدودیت سنی ندارد اما باید توجه داشته باشید که افراد زیر ۱۸ سال به خاطر شرایط مدرک تحصیلی دیپلم نمی‌توانند در لاتاری شرکت کنند. به غیر از آن تمام افراد با توجه به سایر شرایط می‌توانند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. افراد زیر ۲۱ سال و مجرد می‌توانند با لاتاری اعضای خانواده (پدر و مادر) خود توسط ویزای لاتاری به آمریکا مهاجرت کنند. همچنین این افراد هم می‌توانند با داشتن مدرک تحصیلی دیپلم به صورت جداگانه هم اقدام کنند که در این صورت شانس آن‌ها افزایش خواهد یافت.

عکس مناسب برای بارگذاری

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های شرکت در لاتاری مربوط به آپلود عکس باشد. در ثبت‌نام باید عکس خود و اعضای خانواده‌ای که قرار است با شما همراه باشند باید در جای مورد نظر قرار داده شود. توجه داشته باشید که آپلود درست عکس بسیار مهم‌ است و در صورت اشتباه ممکن است شانس خود را در قرعه‌کشی از دست بدهید. عکس شما باید به گونه‌ای باشد که چهره شما کاملا واضح و مشخص باشد. همچنین از انداختن عکس‌های قدی و دیگر موارد کاملا خودداری کنید.

نکات مهم در هنگام انتخاب و بارگذاری عکس

  •     شاید با آپلود هر نوع عکسی مثل عکس کارتی بتوانید از مرکز مورد نظر کد رهگیری دریافت کنید اما این کد رهگیری نشانه شرکت دادن شما در قرعه‌کشی نیست در صورتی که عکس شما واجد شرایط مورد نیاز لاتاری باشد شانس شما برای قرعه کشی از بین می‌رود‌.
  •     تصویر شما در عکس باید رو به دوربین باشد و پس زمینه آن سفید یا رنگ روشن داشته باشد. همچنین اندازه عکس باید بین ۶۰۰ پیکسل تا ۱۲۰۰ پیکسل قرار بگیرد. عکس را بدون سمعک و عینک بگیرید و موهای خود را جمع کنید تا صورت شما را نگیرد.
  •     برای خانم‌های محجبه مشکلی در رعایت حجاب وجود ندارد و تنها کافی است که گردی صورت آن‌ها واضح مشخص باشد.
  •     عکس باید به صورت فایل باشد، نه چاپی! سعی کنید در مکان‌هایی عکس بگیرید که فایل عکس را به شما تحویل دهند.
دکمه بازگشت به بالا